Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 17 juni 2005, 22:15

värt att notera är att SS-trupper finns med.

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 18 juni 2005, 00:44

Det kan också vara intressant att veta att en ny updatering till HSR, version 2.03, beräknas komma under helgen.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=202323

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 20 juni 2005, 13:03

Ferocius skrev:Det kan också vara intressant att veta att en ny updatering till HSR, version 2.03, beräknas komma under helgen.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=202323
Ahrrg, det blir alltid helgen efteråt :(

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 20 juni 2005, 18:09

mrsund skrev:värt att notera är att SS-trupper finns med.
Waffen SS eller vanliga ss-trupper?

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 20 juni 2005, 21:11

Thomas Johansson skrev:
mrsund skrev:värt att notera är att SS-trupper finns med.
Waffen SS eller vanliga ss-trupper?

De heter bara SS- units, men de är stridande förband, som man bara kan bygga som brigader och tilldela vanliga divisioner. De har tagit Super Heavy Armor-brigadernas plats i spelet.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 20 juni 2005, 22:06

Tänkte väl det. Trodde först det var någon modd där man kunde utöva terrorpolitik i sina ockuperade områden :oops:

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 21 juni 2005, 15:03

Ser ut som modden kommer nu till midsommarhelgen, Supa/spela "Våg".

När man sätter till SS"brigaden" Så är det meningen att det skall ses som en hel SS-division.
Däremot de andra brigaderna är just bara brigader.

Ingenjörsbrigaden har blivit ersatt med HD-brigaden.

"Nackdelen" med HD-brigaderna och SS-Divisionerna är att de är för bra och man låter bli de andra vanliga.

Så jättelånga slag har jag inte varit med om själv, kanske är det när man anfaller en jämnbördig trupp?

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 22 juni 2005, 16:33

Jag har upplevt ett antal långa slag på HSR. Det värst var när jag spelade som Tyskland, och invaderade Frankrike. Jag erövrade hela landet utom Maginot-linjen, och det fanns kvar ungefär 15 franska divisioner. Jag drog samman en stor flygstyrka, 20 Tactical bombers och 20 CAS, som fick bomba Alsace-Lorraine, och efter ungefär 3 veckor gick jag till anfall mot Strasbourg med 97 divisioner, varav ungefär 30 var pansardivisioner. Strasbourg försvarades av 7 divisioner. efter 2 månader var jag tvungen att ge upp. Det gick inte att besegra fransmännen, och jag hade förlorat 12 divisioner. Reinforcements kostade mig cirkus 250 manpower. Jag tror att jag lyckades örinte 3 franska divisioner, men jag är inte riktigt säker. Fransoserna fick naturligtvis också förstärkningar ifrån sina granprovinser.

Det här fiaskot lede i slutändan till att jag förlorade stora delar av min armé i Sovjetunionen. 2 månader senare förklarade Stalin krig, och jag påbörjade snabbt offensiva operationer mot ukraine, eftersom jag ville komma åt de naturresurser som fanns där jag nådde fram till Don, och sedan kördes min manpower i botten. Mina frontdivisioner började långsamt förtvina. Jag skickade ditt 12 nya divisioner, lyckades få till ett genombrot i riktning mot Stalingrad, men blev avskuren vid Kalach, och två utbrytningsförsök misslyckades. mina 12 divisioner kapitulerade, och den södra fronten kollapsade, trots att jag prioriterade dem vad det gäller förstärkningar. Sovjeterna nådde in i Polen, och jag drog tillbaka 25 divisioner ifrån Baltikum för att korta ned fronten och förstärka det södra frontavsnittet. Naturligtvis bröt sovjet igenom i norr också. Då blev jag väldigt arg, stängde av spelet och lovade mig själv att aldrig spela HSR igen.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 22 juni 2005, 22:04

Nä, det låter inte så kul, själv har man avslutat fler spelrunder för tidigt och börjat om, tror faktiskt aldrig att jag spelat en kampanj till slutet.

Ville du inte ha Vichy-eventet?

I den nya Hsr203 så finns det ett nytt event angående maginot, omringar du den så följer flera events, tror bl.a man får storma forten från baksidan och sen ta över själva installationerna i supplies.

Man håller på att jobba med fortfrågan det är fler än du som har haft liknande problem, men det tar tid.

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 22 juni 2005, 23:31

mrsund skrev:
Ville du inte ha Vichy-eventet?
Nej, det ville jag inte. Jag tyckte att det kunde vara bra med en hamn mot medelhavet, och eftersom jag redan hade allierat mig med Spanien fanns inte så många andra val. Jag antar, så här i efterhand, att jag lika gärna hade kunnat använda mig av någon av de italienska eller spanska hamnarna, men man får ju bara ett försök...

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 23 juni 2005, 02:08

Jag har förvisso inte spelat tvåan men när jag i ettan spelade Tyskland och invaderade Frankrike blev Maginotlinjen rätt snabbt omringad. Istället för att stånga sig blodig mot linjen drog jag mig tillbaka i en riktning. Fransmännen kunde givetvis inte missa att erövra en eller två provinser. När de väl hade lämnat fästningens skyddande murar gjorde jag snabbt ett anfall och stängde in dem i provinsernas där de inte fick något bonus på försvar och vara avkurna. På öppna fältet hade de givetvis ingen chans, och jag fick muren utan några större förluster.

/Martin

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 23 juni 2005, 10:35

Martin Lundvall skrev:Jag har förvisso inte spelat tvåan men när jag i ettan spelade Tyskland och invaderade Frankrike blev Maginotlinjen rätt snabbt omringad. Istället för att stånga sig blodig mot linjen drog jag mig tillbaka i en riktning. Fransmännen kunde givetvis inte missa att erövra en eller två provinser. När de väl hade lämnat fästningens skyddande murar gjorde jag snabbt ett anfall och stängde in dem i provinsernas där de inte fick något bonus på försvar och vara avkurna. På öppna fältet hade de givetvis ingen chans, och jag fick muren utan några större förluster.

/Martin
Det är ungefär så man får göra tills moddarna har fixat detta.

Det blir likadant Vid Seelöwe man tränger upp britterna till Scapa där de biter sig fast.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 26 juni 2005, 20:21

Den är ute nu!

http://www.stonyroad.de

Gustav Björklund
Medlem

Inlägg av Gustav Björklund » 26 juni 2005, 20:49

Bah, är det verkligen så mycket bättre? Spelade HSR när det först släpptes, inte så roligt.

Nu ska jag påbörja en ny spelrunda, 36 GC, Communist China, Normal/Furious :)

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 27 juni 2005, 10:08

Gustav Björklund skrev:Bah, är det verkligen så mycket bättre? Spelade HSR när det först släpptes, inte så roligt.

Nu ska jag påbörja en ny spelrunda, 36 GC, Communist China, Normal/Furious :)
Låter kul! :roll: :lol:

Skriv svar