Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 22 februari 2005, 11:39

Tuffast AARen någonsin i hela AAR landet? Helt sjukt bra!

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=188701

Användarvisningsbild
Anton Severin
Medlem

Inlägg av Anton Severin » 22 februari 2005, 18:52

Flotillas are assembled into fleets in the same way that land forces are managed, but you should take particular care to ensure that you include at least one screening vessel (destroyer and light cruiser) for each capital ship (aircraft carrier, battleship, battle cruiser and heavy cruiser) to avoid incurring combat penalties.
HoI 2 manualen s.82-83

Nizze
Medlem

Inlägg av Nizze » 22 februari 2005, 20:16

Men jag har spelat alla paradox spel tror du att jag behöver en manual???!!! plus att det är sån liten text

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 23 februari 2005, 08:44

För alla er som inte hittat 1.1 patchen så finns den på:

http://www.paradoxplaza.com/files/patches/hoi2_v1.1.exe

Användarvisningsbild
Zenga
Medlem
Kontakt:

Tjena kära HoI 2 lirare

Inlägg av Zenga » 5 mars 2005, 01:39

Har spelat HOI 2 nu ett tag, Grymt bra spel men har inte lyckats få tag på 1.1 patchen kan någon vara så vänlig o ge mig länk till patchen plz!!

Är gärna med och lirar multiplayer!!!

Pelle

Användarvisningsbild
Dönitz
Medlem

Inlägg av Dönitz » 6 mars 2005, 10:38

Zenga, om du tittar på inlägget av Flensburg, ovan för ditt inlägg finns en länk till den!!(en smiliey här, använder inte sådana av personliga skäl)

Dr. Sakai
Medlem

Inlägg av Dr. Sakai » 6 mars 2005, 12:17

Dönitz skrev:Zenga, om du tittar på inlägget av Flensburg, ovan för ditt inlägg finns en länk till den!!(en smiliey här, använder inte sådana av personliga skäl)
Flensburgs länk funkar inte för närvarande, vilket du skulle ha märkt om du hade tagit dig tid att pröva.

Här kan man dock ladda ner patchen.
http://trp.powerguilds.com/dload.php?ac ... &file_id=3

eller här
http://www.gamershell.com/download_8072.shtml

Användarvisningsbild
Zenga
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Zenga » 6 mars 2005, 12:54

HEHE glömde skriva att den inte funka. Tack så mkt för den nya länken!! Äntligen dags för lite multiplayer =D

/ Pelle

Användarvisningsbild
Dönitz
Medlem

Inlägg av Dönitz » 6 mars 2005, 15:14

Ursäkta mig så mycket.....

En kort fråga bara, jag sitter uppkopplade via en router vilket gör att jag inte kan spela HoI över internet. hittar inte ip addressen eller något. bara för att klar göra kan jag inget om datorer. vet någon vad man ska göra för att komma runt det? vill spela HoI mot andra än datorn!

myom
Medlem

Inlägg av myom » 9 mars 2005, 12:22

Dönitz skrev:Ursäkta mig så mycket.....

En kort fråga bara, jag sitter uppkopplade via en router vilket gör att jag inte kan spela HoI över internet. hittar inte ip addressen eller något. bara för att klar göra kan jag inget om datorer. vet någon vad man ska göra för att komma runt det? vill spela HoI mot andra än datorn!
Till att börja med sitter vi alla bakom ett gytter av routrar, mellan 10 och 30 st innan vår signal kommer fram dit den ska, men jag antar att du menar att du har en router hemma? Det vanliga med s.k. bredbandsroutrar är att den lägger beslag på din troligen enda ip-adress (notera att flera leverantörer erbjuder flera, t.ex. Bredbandsbolaget med 5 per lägenhet) för att istället dynamiskt ge ip-adresser till datorer bakom den. Dessa tas ur en pool som är reserverade för just den härt sortens pirvata ip-nät. dessa är inte åtkomliga från Internet direkt, utan enbart den IP-adress du har.

Du har några olika alternativ:
1: Koppla in din dator direkt till din Internet-anslutning (se till att du har patchat eller använt windowsupdate.microsoft.com, alternativt har en mjukvarubrandvägg typ zonealarm)
2: Kolla om du har flera ip-adresser. Om så är fallet kan du koppla in din dator "bredvid" routern så att båda har direkt åtkomst till Internet medan resten av prylarna ligger bakom routern.
3: Konfigurera din router så att vissa portar eller tjänster (kan heta service forwarding eller port forwarding) pekar mot en speciell adress bakom din router, och att din dator då måste sättas statiskt till denna adress.) Du är då fortfarande "skyddad" bakom din router då din dator inte är direkt åtkomlig från Internet, utom just på de portar som du angett routern ska vidarebefordra trafiken till din dator på.

Användarvisningsbild
Dönitz
Medlem

Inlägg av Dönitz » 10 mars 2005, 16:27

Tackar för hjälpen, ska haffa mamma(den mest data kunniga i familjen) och se vad vi kan göra! Tack igen....

Gustav Björklund
Medlem

Inlägg av Gustav Björklund » 14 mars 2005, 15:53

Nu ska farbror Gustav lära er en kul grej!

Hur man överlever som Polen

1 Januari 1936

Okej, börja med att röra din politiska slider till "Right", då blir du en Fascist. Nu kan du förklara krig mot folk.
Nästa steg är att bygga 3 transporter (Naval units -> Längst ner (TP))

När det här är avklarat tar du första bästa båt till Belgiens kust. Se till att dina relationer med storbrittanien / frankrike ligger på 50+.

Nu tar du och förklarar krig.

Inom kort, om du gör allt rätt, borde Belgien be om fred! Se då till att du tar en provins i deras afrikanska kolonier som har en Victory Point.

Nu är det helt omöjligt för tysken att annexera dig :)

OBS. Fungerar bäst mot en mänsklig spelare, då ai:n är lika bra som Hitler på att leda större formationer.

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem

Inlägg av Gröfaz » 18 april 2005, 17:17

Nu efter ha hört er snacka om spelet i 14 långa sidor så har jag beslutat att låna spelet av min brorsas-kompis-storebror.
Spelet måste ju vara helt suveränt eftersom ni lovordar det så. Men jag har varken spelat HOF 1 eller 2 så är det några speciella grundregler man bör tänka på som nybörjare? är spelet mycket svårt även i de lägra svårighetsgraderna?
Jag är ingen nybörjare på strategi, har spelat hela Total war serien och många andra strategi spel men HOF verkar rätt krångligt när ni pratar om det.
Så har ni några grundläggadne tips för en nybörjare? :)
Mvh:Erik

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 18 april 2005, 17:52

Gröfaz skrev:Så har ni några grundläggadne tips för en nybörjare? :)
Mvh:Erik
Inom ganska kort tid så kommer den nya patchen - vänta på den!

Du kan börja med att spela något av alla de "strids-scenarior" som finns. På det sättet lär du dig grunderna i hur stridssystemet fungerar.
Därefter går du på den huvudkampanjen som börjar 1936 - kör förslagsvis som Sovjet. Då slipper du nämligen bry dig om flottan och kan fokusera på markstridskrafterna.
/Albert

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 18 april 2005, 21:37

Jag ser så hemskt mycket fram emot 1.2 Har slutat spela i väntan på den!

Skriv svar