Band Of Brothers - Part 6, BASTOGNE
De kanske hade avdelat delar av bataljonerna som reserver, grupperade inne i Bastogne, typ?daniel l skrev:Appropå kartan, är det någon mer än jag som har lagt märke till att divisionerna är reducerade. Vad var de reducerade med och var befann sig de förband som de var reducerade med?
mvh/ Daniel
En annan grej på kartan. Det står tex Team Brown och Team Cherry. Var det nån slags variant på tyskarnas Kampfgruppe? Dvs tillfälligt ihoprafsade enheter.
/Gribing
- subskipper
- Medlem
Ja, det är en ganska bra beskrivning. För fösvaret av Bastogne formades tre Combat Teams för att försvara de lättillgängligaste vägarna in till samhället. Dessa var Team Desobry, Team Cherry och Team O'Hara.Gribing skrev:De kanske hade avdelat delar av bataljonerna som reserver, grupperade inne i Bastogne, typ?daniel l skrev:Appropå kartan, är det någon mer än jag som har lagt märke till att divisionerna är reducerade. Vad var de reducerade med och var befann sig de förband som de var reducerade med?
mvh/ Daniel
En annan grej på kartan. Det står tex Team Brown och Team Cherry. Var det nån slags variant på tyskarnas Kampfgruppe? Dvs tillfälligt ihoprafsade enheter.
/Gribing
FAN vad orealistiskt, typisk amerikansk propaganda. Några fallskärmsjägare som utan vinterutrustning, mat eller tillräckligt med ammo stoppar välutrustade tyska förband med pansar, artilleri, mat osv osv, totalt orealistiskt! Det vet vem som helst att det inte skulle gå. Inte nog med att hela avsnittet är overkligt dvs att några fallskärmsjägare stoppar det bästa tyskarna har utan alla orealistiska detaljer!
Vilka detaljer är orealistiska?Finns säkert massa men vilka tänker du på?
Jaja,det första de tänkte på var ju naturligtvis reglementet (ironi) plus att i SoldF så är allt "byggt" i lugn och fin sommar miljöEx kolla hur kassa dom amerikanska skyttevärnen är, knappas verkligt, jag har läst i soldf och DÄR ser man hur riktiga värn ser ut.
Sen med tanke på hur mycket amerikanerna beskjuts borde dom ta ännu fler förluster eftersom det står i soldf.
Jaså der ÄR så bara för att det står i SoldF.
Återigen amerikansk propaganda. Hjältemodiga amerikaner klarar sig alltid, eftersom det är en Hollywoodfilm som är gjord efter 11 september.
Nej innan faktiskt.(tror jag)
"Den som följer reglementet vinner inga krig" (minns inte vam det var som sa så)Och som tyskarna anfaller! så anfaller man inte i verkligheten, i alla faktaböcker jag läst så skall man alltid göra en omfattning, ser ni några omfattningar? NEJ just det, återigen totalt orealistiskt.
-
Ebbe_lille
- Medlem
p
Ja,ja.Men vad hände om jag inte har sinne för humor och satir.
Sverige är dåliga alla alla sporter så spelar ingen roll vad dom visar.Patrik skrev:Kan dom gott göra så man slipper läsa om eländet och tidningarna/tv är fyllda av riktig sport som fotboll o hockey.Jonteman skrev:Okej, som jag trodde. Sverige förlorar ändå bara...
Igår sände SVT iaf ett rejält program, nämligen Wallace & Gromit.
- Wolfblitzer
- Medlem