Inte ens för känslan skull kan jag förmå mig att bygga milis.
Hearts Of Iron2 nybörjare som vill ha hjälp!
Kavalleri, för dyrt för den slagkraft man får. Vill du ha mobila enheter så satsa på Mot eller Mech istälet.Panzerschreck skrev:Milis och kavalleri inte att underskatta![]()
Ser alltid till att ha lite kavalleri för känslans skull
Milis, enbart fartgupp för motståndaren, satsa på vanligt infateri istället.
Re: Hearts Of Iron2 nybörjare som vill ha hjälp!
Du har missat något väsentligt.Gröfaz skrev:Jag syftar mer på ifall man som jag är nybörjare söker efter lite bra FAQ:s och andra tips, då går jag givetvis till HOF2:s egtet forum för dom borde ju kunna ha bra info, men som jag visade i länken så var det oroväckande få trådar som var skrivna om HOF2 för att vara spelutvecklarnas eget forum... det var ingen allmän attack mot hela forumet som jag inte vet så mycket om och igentligen inte skulle ha kritiserat från början.
På http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... .php?f=255 finns det hur mycket information som helst.
HOI2 förkortas dessutom HOI2 och inget annat!
/Albert
Jag vill utfärda en liten varning för att använda F12-kommandon - det är så förbannat svårt att sluta fuska när man väl har börjat...mrsund skrev: Första gångerna du spelar så ta ett litet land då lär du dig alla grunder och villken uppbygnadsstrategi som passar dig.
Fuska gärna i början tryck på F12 och använd cheats som "event 1012" event 1013" "rare" "metal" "money" "energy" "oil"
Spelet blir lite lättare och roligare då det går bra![]()
/Albert
Re: Hearts Of Iron2 nybörjare som vill ha hjälp!
Jo, det står faktist en hel del bra grejjer där verkar det som, så jag får väl verkligen ta tilbaka mina ord, men det skulle ha suttit fint med en sök funktion på det forumet måste jag säga!Albert skrev:Du har missat något väsentligt.Gröfaz skrev:Jag syftar mer på ifall man som jag är nybörjare söker efter lite bra FAQ:s och andra tips, då går jag givetvis till HOF2:s egtet forum för dom borde ju kunna ha bra info, men som jag visade i länken så var det oroväckande få trådar som var skrivna om HOF2 för att vara spelutvecklarnas eget forum... det var ingen allmän attack mot hela forumet som jag inte vet så mycket om och igentligen inte skulle ha kritiserat från början.
På http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... .php?f=255 finns det hur mycket information som helst.
HOI2 förkortas dessutom HOI2 och inget annat!
/Albert
Jag läste på: http://hoi2.nsen.ch/wiki/index.php/Soviet_strategy
Och där rekomenderas det att ryssarna först och främst bör satsa på pansar och infanteri, vad anser ni om detta eftersom det tidigare i tråden var prat om mec-infanteri och kavelleri? Kanske en dumma fråga eftersom smaken är som baken men det är intressant att höra er HOI2-Gröfaz´s åsikter.....
Albert skrev:Jag vill utfärda en liten varning för att använda F12-kommandon - det är så förbannat svårt att sluta fuska när man väl har börjat...mrsund skrev: Första gångerna du spelar så ta ett litet land då lär du dig alla grunder och villken uppbygnadsstrategi som passar dig.
Fuska gärna i början tryck på F12 och använd cheats som "event 1012" event 1013" "rare" "metal" "money" "energy" "oil"
Spelet blir lite lättare och roligare då det går bra![]()
![]()
/Albert
Ryssen kan bygga Mot från start - så jag bygger alltid primärt Mot.mrsund skrev:För ryssarna skulle jag säga att det som gäller är infanteri, infanteri och infanteri.
Sen när man utvecklat bra doktriner och modeller så lite flyg och Pansar, Mot och Mec inf för att köra in i tredjeriket med stil.
Pansar bygger jag efterhand men Mec struntar jag i!
En del interceptors kan va bra att ha för att freda sina trupper mot fientligt flyg.
Jag bygger också en hel del fort!
Men vilka patchar/moddar rekomenderar ni specifikt? jag har fixat 1.3 och funderar på den där stonyroad, man verkar ju få några schyssta "skins" till sina enheter. Är det några andra som ni finner nödvändiga?
Angående convoys, brukar ni automanga dom eller fixar ni till deras hamnar och destinationer själva, jag finner det där konvojsystemet väldigt krångligt när jag läste HOI2 manualen.
Och en sissta fråga: hur fördelar ni enheterna i era arméer? jag har nämligen ingen aning om vad som är bäst. Hade tänkt läsa lite om det i FAQ:s men ni kanske kan berätta om era doktoriner.
mvh
Angående convoys, brukar ni automanga dom eller fixar ni till deras hamnar och destinationer själva, jag finner det där konvojsystemet väldigt krångligt när jag läste HOI2 manualen.
Och en sissta fråga: hur fördelar ni enheterna i era arméer? jag har nämligen ingen aning om vad som är bäst. Hade tänkt läsa lite om det i FAQ:s men ni kanske kan berätta om era doktoriner.
mvh
- Anton Severin
- Medlem
The Graphic Iprovment Project. Kan med fördel laddas ned härifrån.Gröfaz skrev:GIP?mrsund skrev:Prova GIP också finns på stonyroad och piggar upp spelet rejält. (Grafik)
-
M Corleone
- Medlem