Crown of Glory

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
GERO
Medlem

Inlägg av GERO » 4 juli 2005, 23:02

Wellington skrev:
GERO skrev:
Wellington skrev:
GERO skrev:Här är en bättre site:

http://www.west-civ.com/

Wellington hur går det med boken om Tirpitz btw?

[/url]
Hej igen

Jag hade lite bråttom när jag svarade sist, därav det korta inlägget; sedan glömde jag bort det. Tirpitz går framåt. Preliminär release-månad är, om jag minns rätt, april 2006. Dessförinnan, i september-oktober detta år, kommer Havets vargar som handlar om ubåtskriget.
Ja jag hade för mig att du nämnde här på skalman att när Bismarck blev färdig så skulle nästa projek,Tirpitz,sjösättas :lol: Ser fram emot bägge böckerna :D
Tja, du kan väl få ett litet smakprov medan du väntar:

I det ögonblicket hördes ett klickande ljud genom ubåten och samtliga förstod vad det var. Britterna sökte efter dem med sin Asdic. Ljudet hördes en gång till, sedan försvann det. Alla höll andan. Att man uppfattade ljudet inuti ubåten betydde inte nödvändigtvis att fienden kunde höra svarsekot, men när ljudet återkom, och sedan började tortera dem med sin grymma regelbundenhet, visste de att fiendens operatör hade låst sökningen mot U 99.
...Kretschmer svor tyst. ”Nu blir det inte roligt”, viskade han.
...Några av männen i manöverrummet såg forskande på ubåtschefen; andra höll blicken fäst på sina instrument eller på något neutralt föremål i närheten. Att uthärda ett fientligt angrepp, instängd i en metallcylinder under ytan, utan möjlighet att fly eller på annat sätt påverka sitt eget öde, är en fruktansvärd upplevelse och besättningsmännen hade alla sitt eget sätt att klara pressen på. Lättast var det för dem som hade en syssla. De kunde koncentrera sig på denna och sålunda skjuta lite av skräcken ifrån sig. Värre var det att bara vänta på att det klickande ljudet antingen skulle försvinna eller utvecklas till propellerljud och explosioner. Adrenalinet i deras kroppar krävde handling, men där fanns ingenstans att ta vägen. Svetten strömmade från deras ansikten, trots att det var svalt i manöverrummet, och männens andhämtning var snabb, som efter ett sprinterlopp. I detta ögonblick var varje mans sinne hans eget; ensamt och annorlunda än alla andras, men ändå i gemenskap med mannen bredvid eftersom samtliga kämpade mot samma rädsla.
...Plötsligt tystnade det pulserande ljudet. Kretschmer såg mot Kassel som förstod blicken. ”En av dem kommer hitåt”, viskade operatören samtidigt som han vred ratten till hydrofonen. ”De anfaller.”
...Strax därpå kunde det svaga ljudet från propellrar höras genom skrovet när eskortfartyget passerade ovanför.
...Sedan kom Walkers sjunkbombssalva.

September/oktober alltså ... :)

Man tackar och bugar 8)

En passant
Ny medlem

Re: Crown of Glory

Inlägg av En passant » 8 juli 2005, 11:11

Wellington skrev: Hursomhelst, jag gillar det så här långt.
Hur går det med Crown of Glory? Fortfarande kul? Hur var det med komplexiteten, det lät på ditt första inlägg som att det var relativt krångligt?

Mvh
/En passant

Skriv svar