Battlefield 2!
Grattis! Jag blev förvirrad för syftningen på "vi" tycktes ligga på L7. Trodde ni hade ngt på gång.Henric Edwards skrev:Vårt första. Det blev en liten Alvin den 1 juni på 3740 gram och 51 centimeter.Leonidas skrev:Vilket barn?Henric Edwards skrev:...det beräknade födelsedatumet för vårt barn.
~Henric Edwards
~Henric Edwards
- Anton Severin
- Medlem
- subskipper
- Medlem
Haha! Ja, nu när du säger det så var en rätt ordentlig felsyftning. Vi är naturligtvis jag och min sambo.Leonidas skrev:Grattis! Jag blev förvirrad för syftningen på "vi" tycktes ligga på L7. Trodde ni hade ngt på gång.Henric Edwards skrev:Vårt första. Det blev en liten Alvin den 1 juni på 3740 gram och 51 centimeter.Leonidas skrev:Vilket barn?Henric Edwards skrev:...det beräknade födelsedatumet för vårt barn.
~Henric Edwards
~Henric Edwards
~Henric Edwards
- subskipper
- Medlem
Jag hoppas jag kan pumpa min "kollega" på lite info om det ikväll när han kommit hem från Jönköping. De ska köra retailversionen och han borde dessutom få med sig ett ordentligt press-kit med recensionsexemplar hem. Återkommer så fort jag pratat med honom.Anton Severin skrev:Är det någon som har luskat ut hur befälsstrukturen fungerar?
Hur blir man commander?
~Henric Edwards
- Thomas Johansson
- Medlem
- Thomas Johansson
- Medlem
Hörrni, spring inte och köp värsta dollarburkarna nu bara för att spela det här spelet. Jag fick igång det med mitt gamla radeon 9200 idag. Måste iofs köra på lägsta upplösningen och så, men det funkar i alla fall. Tricket var att ändra i grafikkortsinställningarna så att det bara kör på AGPx4 istället för x8 så funkar det finfint.
Men det är klart, om man vet att man ska lira spelet mycket och har stålar och ändå vill följa med i utvecklingen så är det väl bara korkat att fortsätta enträgas med det gamla 9200:at... Jag är bara så skeptisk till att man sätter så extremt höga systemkrav bara för att man är fetsponsrad av grafikkortsföretagen. Kan det månne vara en slump att nästa generations grafikkort släpps i dagarna? Tror inte det
Men det är klart, om man vet att man ska lira spelet mycket och har stålar och ändå vill följa med i utvecklingen så är det väl bara korkat att fortsätta enträgas med det gamla 9200:at... Jag är bara så skeptisk till att man sätter så extremt höga systemkrav bara för att man är fetsponsrad av grafikkortsföretagen. Kan det månne vara en slump att nästa generations grafikkort släpps i dagarna? Tror inte det
- Belisarius
- Medlem
Jag återkommer när jag skrapat ihop dollars till ett nytt graffakort. Mitt är stenåldern, tydligen. Har ett par nick på lut, men ska kanske bilda en klan med några polare (om de i sin tur uppgraderar allihopa, än så länge är det väl bara 2-3 st som kan köra..), så det dröjer också.
Men, jag har provspelat! Wooohoo.
Men, jag har provspelat! Wooohoo.
- Thomas Johansson
- Medlem
Man kan nog få det att flyta på med ett "äldre" grafikkort. I mitt fall gick det dock inte att överhuvudtaget starta spelet med mitt Geforce 4 kort och då tyckte jag det var lika bra att skaffa ett kort som jag vet kommer hålla. Fick för övrigt spelet idag och det är riktigt skojigt, kan köra med hög upplösning och det flyter riktigt fint
Kommer nog ta ett tag innan alla banor och vapten sitter så bra som i BF1942.
Kommer nog ta ett tag innan alla banor och vapten sitter så bra som i BF1942.
Jag fick inte heller igång det till en början. Svart skärm lixom... Men om man googlar runt lite och kollar andras erfarenheter så finns det säkert nån galning med samma gamla grafikkort som just du har, som har fått igång det genom att meckla lite. Med mitt kort ska det absolut inte funka (enligt tillverkarna och all officiella forum, men det flyter faktiskt ganska fint. Nåja, jag har ju inte så där vackra skuggor och utjämnade kanter och så, men det kostade heller inte en extra krona.
Det är inte så att jag är mot att ni ska köpa nya leksaker, tvärtom lek och ha roligt, men det stör mig lite att alla verkar tro att man måste köpa nya helt nya burkar bara för att det kommer ett nytt spel, mest för att företaget som gjort spelet får extra betalt av grafikkortstillverkarna om dom inte stöder gamla kort, just så att folk ska springa och köpa ett nytt... Det är ganska mycket stålar som rinner genom tomma fickor på grund av okunskap eller vilseledande information.
Nu kan jag köpa massa folkis för pengarna jag sparade på graffekort, sitter gott i solen
Det är inte så att jag är mot att ni ska köpa nya leksaker, tvärtom lek och ha roligt, men det stör mig lite att alla verkar tro att man måste köpa nya helt nya burkar bara för att det kommer ett nytt spel, mest för att företaget som gjort spelet får extra betalt av grafikkortstillverkarna om dom inte stöder gamla kort, just så att folk ska springa och köpa ett nytt... Det är ganska mycket stålar som rinner genom tomma fickor på grund av okunskap eller vilseledande information.
Nu kan jag köpa massa folkis för pengarna jag sparade på graffekort, sitter gott i solen
- Thomas Johansson
- Medlem
På sätt och vis håller jag med dig. Dock ska man inte glömma att en dator mår bättre ju mer ram-minne man stoppar i den
Sen så har jag spelat BF1942 sedan det kom och då jag har för avsikt att lägga ett antal timmar på BF2 så vill jag att allt ska flyta på kalasbra även med de högsta inställningarna. Kom över både minne och g-kort till ett mycket bra pris också 8)
Vad man också ska komma ihåg är ju att ett sådant här spel till större del bygger på ram-minne och g-kortets prestanda, sitter man med en P4:a är den uppgraderingen jag gjort mycket prisvärd.
Sen så har jag spelat BF1942 sedan det kom och då jag har för avsikt att lägga ett antal timmar på BF2 så vill jag att allt ska flyta på kalasbra även med de högsta inställningarna. Kom över både minne och g-kort till ett mycket bra pris också 8)
Vad man också ska komma ihåg är ju att ett sådant här spel till större del bygger på ram-minne och g-kortets prestanda, sitter man med en P4:a är den uppgraderingen jag gjort mycket prisvärd.
- Thomas Johansson
- Medlem
- Thomas Johansson
- Medlem