Sträckläsningsböcker
-
Hartmann1943-45
- Medlem
- Lumber Jack
- Medlem
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Lösenord: Buss 311 tycker jag du ska titta närmare på. Har glömt bort författaren, men om du söker på titeln hittar du nog den.
Mycket spänande, även fast det inte händer särskillt mycket i den. Det är mer som en dagbok om hur det är att bli värvad till Sovjetiska spionaget, och anmäla sig till Svenska kontraspionaget. 
/Tomas
/Tomas
- Djinghis Khan
- Medlem
Jag sträckläste den men det tog en vecka drygtMartin Lundvall skrev:Svärdet och spiran av Ken Follet är mycket bra och svår att släppa. Handlar om katedralbyggande i medeltida England, kanske inte låter så spännande. Den är rätt svårt at sträckläsa boken, den är på över 1000 sidor. Inget man sätter i sig en eftermiddag.
/Martin
/Mikael
Svärdet och Spiran känns som urtypen för en god sträckläsningsbok, man läser den snabbt som fn. Det är rakt och klart språk och kortare meningar än vanligt. Man läser den så snabbt att man knappt ens hinner reflektera över vad den verkligen handlar om när man väl är klar.Djinghis Khan skrev:Jag sträckläste den men det tog en vecka drygtMartin Lundvall skrev:Svärdet och spiran av Ken Follet är mycket bra och svår att släppa. Handlar om katedralbyggande i medeltida England, kanske inte låter så spännande. Den är rätt svårt at sträckläsa boken, den är på över 1000 sidor. Inget man sätter i sig en eftermiddag.
/Martin
/Mikael
- Djinghis Khan
- Medlem
Jo, ibland kändes det lite som kiosklitteratur. Kan också tilläggas att min far har läst på boken i ett par år nu utan att ha läst klart...Johan Rapping skrev:Svärdet och Spiran känns som urtypen för en god sträckläsningsbok, man läser den snabbt som fn. Det är rakt och klart språk och kortare meningar än vanligt. Man läser den så snabbt att man knappt ens hinner reflektera över vad den verkligen handlar om när man väl är klar.Djinghis Khan skrev:Jag sträckläste den men det tog en vecka drygtMartin Lundvall skrev:Svärdet och spiran av Ken Follet är mycket bra och svår att släppa. Handlar om katedralbyggande i medeltida England, kanske inte låter så spännande. Den är rätt svårt at sträckläsa boken, den är på över 1000 sidor. Inget man sätter i sig en eftermiddag.
/Martin
/Mikael
Det låter helt psykiskt omöjligt i mina öron.Djinghis Khan skrev:Jo, ibland kändes det lite som kiosklitteratur. Kan också tilläggas att min far har läst på boken i ett par år nu utan att ha läst klart...Johan Rapping skrev:Svärdet och Spiran känns som urtypen för en god sträckläsningsbok, man läser den snabbt som fn. Det är rakt och klart språk och kortare meningar än vanligt. Man läser den så snabbt att man knappt ens hinner reflektera över vad den verkligen handlar om när man väl är klar.Djinghis Khan skrev:Jag sträckläste den men det tog en vecka drygtMartin Lundvall skrev:Svärdet och spiran av Ken Follet är mycket bra och svår att släppa. Handlar om katedralbyggande i medeltida England, kanske inte låter så spännande. Den är rätt svårt at sträckläsa boken, den är på över 1000 sidor. Inget man sätter i sig en eftermiddag.
/Martin
/Mikael
Läser man den i en minut är man helt fast, tills man läst ut åtminstone ett kapitel.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Sträckläste den också, fast det gick ju över studierna under några dagar. Jag hade till och med boken till föreläsningarna så jag läste fem minuter innan lektionen började. Jag vet inte om de har varit uppe, men jasg tycker att Jan Guillos böcker är svåra att inte läsa ut på en gång.Johan Rapping skrev:Svärdet och Spiran känns som urtypen för en god sträckläsningsbok, man läser den snabbt som fn. Det är rakt och klart språk och kortare meningar än vanligt. Man läser den så snabbt att man knappt ens hinner reflektera över vad den verkligen handlar om när man väl är klar.Djinghis Khan skrev:
Jag sträckläste den men det tog en vecka drygt
/Mikael
/Martin