Missa inte, Patrioten
-
Panzerfaust
- Utsparkad
Jag spelade in den (såg de drabbade istället). Fördelen med att spela in är att man kan spola både reklam och flagviftandet
Hade jag varit amerikan hade jag nog gett den höga betyg. Jag försökte sätta mig in i hur jag hade upplevt filmen om jag hade varit just amerikan (eller om motsvarande film hade gjorts för oss svenskar) och jag hade nog då tyckte den varit väldigt bra.
Det positiva det förde med sig är att jag blev intresserad av frihetskriget. Det lilla som står i mitt lexicon är att det var en fransman som ledde styrkorna. I filmen hade han en något undanskymd roll. Jag ska se om jag hittar någon bra bok på biblioteket under veckan.
Hade jag varit amerikan hade jag nog gett den höga betyg. Jag försökte sätta mig in i hur jag hade upplevt filmen om jag hade varit just amerikan (eller om motsvarande film hade gjorts för oss svenskar) och jag hade nog då tyckte den varit väldigt bra.
Det positiva det förde med sig är att jag blev intresserad av frihetskriget. Det lilla som står i mitt lexicon är att det var en fransman som ledde styrkorna. I filmen hade han en något undanskymd roll. Jag ska se om jag hittar någon bra bok på biblioteket under veckan.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
då är En bro för mycket (A Bridge Too Far) snäppet värre . Där dom använder Leopard 1 som tyska stridsvagnarKorsriddaren skrev:Fy alltså. Nja, filmen är väl ok, men mer än så är den inte. Finns få som öär värre, I havets järngrepp där man hade kopierat en tysk VIIC båt och bytt ut lite paneler, och faktiskt snott () scener ur både Das Boot och U571. Helt horribel film.
usch men det är ändå bättre en amerikansk M48 med ett kors på
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- SuperPalle
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Wolfblitzer
- Medlem
Skitfilm.
Mycket flaggviftande, det blir snudd på kalkon då Mel kommer ridande med det lappade stjärnbaneret till armen. Går amerikaner på det verkligen?
Sen är det....tusen andra grejer som stör mig...som dom flesta andra i den här tråden med andra ord ( kul att kunna bekräfta vår gemenskap hörrni)
Mycket flaggviftande, det blir snudd på kalkon då Mel kommer ridande med det lappade stjärnbaneret till armen. Går amerikaner på det verkligen?
Sen är det....tusen andra grejer som stör mig...som dom flesta andra i den här tråden med andra ord ( kul att kunna bekräfta vår gemenskap hörrni)
- Djinghis Khan
- Medlem
Visst är det en kalkon! En av de löjligaste "historiska" filmer jag hittils sett. Det ska tilläggas att många patriotiska amerikanare skäms över filmen som förfalskar deras historia...
Och sonderling - den viktorianska brittiska armén som stred i Zulukriget 1879 massakrerade inte civila zuluer.
/DK M
Och sonderling - den viktorianska brittiska armén som stred i Zulukriget 1879 massakrerade inte civila zuluer.
/DK M
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Djingis! Sorry jag vet faktiskt inte hur det var i Zulu-land tänkte först skriva negrer men det kunde ju missförstås. Det var bara det att den där einzatskommando scenen inte passade in i scenariot på nått sätt.
Förövrigt när det gäller övergrepp av britter och andra blekansikten så är "Bengt Lindqvist´s Utrota varenda jävel" en bra bok att läsa.
Sonderling
Sonderling
Varje gång det kommer en storproduktion från Hollywood höjer folk på ögonbrynen för att det slår dem att filmen är "jävligt uselt patriotiskt."
Vad kan man vänta sig av en mainstramrulle som främst ska gå hem i salongerna på hemmaplan. Sen att vi också köper det är en annan sak, kan man inte bara ta det för vad det är? Underhållning....
Vad kan man vänta sig av en mainstramrulle som främst ska gå hem i salongerna på hemmaplan. Sen att vi också köper det är en annan sak, kan man inte bara ta det för vad det är? Underhållning....