Hearts Of Iron

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 15 oktober 2003, 21:35

Porta skrev:
SuperPalle skrev:Själv intog jag Berlin som sverige med en pansarkår bestående av två pansar bara... :P :P :P :P
Vilken svårighets grad och körde du med någon mod?

/Porta
Svåraste (det är det enda man ska köra på, inte så mycket svårare för det) och senaste modden eller näst senaste. Så svårt var det i och för sig inte. Jag hade hela pommern och danmar. Tyskarna blev nämligen tillbakatryckta av Sovjet som stod vid typ Oder. Då så slumpade det sig så att Berlin låg öppet så jag lät Löjtnantgeneral Rappe (tror jag det var eller så var det Nygren) köra ned dit fort som fan. Sedan kom 3 tyska divisioner och drev bort mig. Jag flydde utan någon längre strid eftersom Berlin vid tidpunkten inte var av intresse för mig och i längden omöjligt att försvara med mina knappa styrkor (jag hade kanke 25 divisioner allt som allt eller kanske mindre).

Eder
- Palle

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 15 oktober 2003, 21:37

Jag antar att du anfaller på den bilden Armfeldt. Isåfall har jag några orsaker till varför anfallet misslyckas.

1. Fienden är nedgrävd.
2. Det är ett skogsområde
3. Du korsar en flod.
4. Det är kyla och snö

*EDIT*

Såg att det var tyskarna som anföll och inte du. Fast orsaken kanske är att de har bättre organistion och utrustning.
Senast redigerad av 1 tobbe, redigerad totalt 15 gånger.

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 15 oktober 2003, 21:40

Armfeldt: Spelar du -41 scenariot?

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 15 oktober 2003, 22:09

tobbe: Spelar jag som Tyskland åker jag på samma stryk (fast då av Sovjet). Jag ser till att organisationen är så hög som möjligt innan jag går till attack.
Om jag inte attackerar vid skog och flod, vid ett ställe där det bara är slätt mark, då är det ingen större skillnad heller tycker jag. Jag forskar ganska mycket med det land jag kör och jag tycker att mina motståndare inte bör vara så mycket bättre än jag.
Men hur kommer det sig att om jag sätter Konjev som befälhavare över 9 divisioner, och sedan Roskojvskij på de andra 5, varför står det då att det är Konjev som är i strid när båda generalerna är i strid samtidigt i samma provins?
EDIT: Konev hette han visst.

SuperPalle: Ja.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 15 oktober 2003, 22:14

Om du har problem med en armégrupp som Tyskland så omringa den och svält ut den istället. Som Tyskland ska man alltid bryta sig igenom vid fiendens svagaste punkter. Jag brukar fördela divsioner jämt vid varje gränsprovins mot Sovjet och gömma en huvudstyrka som ja ska anfalla med bakom gränsen och när kriget börjar så vet inte ryssarna var ja kommer att anfalla. Snabbt så anfaller jag med mina pansarstyrkor och bryter sig igenom och omringar fiendestyrkor med hjälp av de divisionerna som vaktade gränserna. Den här taktiken kan man självklart göra på flera olika sätt.

Användarvisningsbild
Porta
Ny medlem

Inlägg av Porta » 16 oktober 2003, 00:04

Svåraste (det är det enda man ska köra på, inte så mycket svårare för det) och senaste modden eller näst senaste. Så svårt var det i och för sig inte. Jag hade hela pommern och danmar. Tyskarna blev nämligen tillbakatryckta av Sovjet som stod vid typ Oder. Då så slumpade det sig så att Berlin låg öppet så jag lät Löjtnantgeneral Rappe (tror jag det var eller så var det Nygren) köra ned dit fort som fan. Sedan kom 3 tyska divisioner och drev bort mig. Jag flydde utan någon längre strid eftersom Berlin vid tidpunkten inte var av intresse för mig och i längden omöjligt att försvara med mina knappa styrkor (jag hade kanke 25 divisioner allt som allt eller kanske mindre).

Eder
- Palle
Vilket år gjorde du det. Jag ligger på 1946 och USA anfaller tyskarna nu och dom hade inte lite dåliga trupper 100/100 bara pansar och mec.

/Porta
Det tog mig ca 1,5 år att åter hämta min dissent ifrån Norge kampanjen. Bara supplies så dissent sjönk.

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 16 oktober 2003, 07:32

Hur mycket bör Pansar bör man satsa på att lägga upp i en armé.
Kan man ha en armé byggd på bara Mech. , motoriserat och pansar divisioner i? låter farligt ifall dom får soppa torsk :lol:

När jag kör england nu så har typ (allt är vanligt infateri om inget annat uppges), jag står och bygger upp tre sådana arméer, så dom är inte testade än.. Men jag måste säga att det ser lovande ut för dom har väldigt bra teknologier

1 pansar
1 AP- pansar brigade
2 vanliga infateri div.
1 artilleri - brigade
1 luftvärns - brigade
1 ingejörs - brigade (mountineers)
1 AP - brigade
1 motoriserad infateri div

Winters
Medlem

Inlägg av Winters » 16 oktober 2003, 12:38

att satsa på pansar e väldigt olika vilka land du är.. mech kan vara väl så bra om du inte haft tid/råd att uppgradera din vagnar till minst improved medium..

Användarvisningsbild
Porta
Ny medlem

Inlägg av Porta » 16 oktober 2003, 12:54

En "dum" fråga:

Vilket är bäst? Att ha flera ledare när man anfaller eller ska men ha en arme dvs en ledare? Jag brukar attackera med säg, 12 divisioner och kanske 4 olika ledare där en iallafall är fältmarsalk.

/Porta

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 16 oktober 2003, 17:31

tobbe skrev:Om du har problem med en armégrupp som Tyskland så omringa den och svält ut den istället. Som Tyskland ska man alltid bryta sig igenom vid fiendens svagaste punkter. Jag brukar fördela divsioner jämt vid varje gränsprovins mot Sovjet och gömma en huvudstyrka som ja ska anfalla med bakom gränsen och när kriget börjar så vet inte ryssarna var ja kommer att anfalla. Snabbt så anfaller jag med mina pansarstyrkor och bryter sig igenom och omringar fiendestyrkor med hjälp av de divisionerna som vaktade gränserna. Den här taktiken kan man självklart göra på flera olika sätt.
Ska genast testa taktiken. :)
Hur mycket större blir framgångarna om man sätter in tactical bombers i anfallen?

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 16 oktober 2003, 23:49

Det beror på hur många man använder och vilken modell och beväpningen planen har. Fast om de är bra så gör de också bra verkan.

Glömde att nämna en sak med den taktiken. Om du har mycket trupper över som du vill bryta igenom med på ett annat ställe så kan du alltid positionera de vid gränsen i en provins och då menar jag runt 30 divsioner. Då sätter ryssen säkert 50 divisioner vid deras gränsprovins där vilket gör att de upphålls där och du får de lättare när du bryter igenom med de andra trupperna på ett annat ställe.

För er intresserade så lyder adressen till CORE modens forum såhär: http://forum.paradoxplaza.com/forum/for ... orumid=145

och deras hemsida: http://core.roadtowar.com/

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 17 oktober 2003, 12:05

Hmmm har installerat HOI och CORE patchen, verkar fortfarande like trökigt som för 1 år sen :P

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 17 oktober 2003, 21:18

Varför krashar HOI för mig typ var femte timme, det är väldigt störande :x

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 17 oktober 2003, 22:56

MarcuS Schober skrev:Varför krashar HOI för mig typ var femte timme, det är väldigt störande :x
För mig kraschar det vart 45:e minut. :(

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 17 oktober 2003, 23:12

Lustigt för mig kraschar det väldigt sällan

Skriv svar