Man kan inte vara överens om allt, dock. Jag går i alla fall efter Voltaires åsikter när man riskerar att träta med personer.
Das Boot och Stalingrad är två filmer som jag vill lyfta fram. Jag tycker att de är bra gjorda och har bra skådespelarinsatser.
Lite OT kanske, men även en amerikansk film som jag fattat tycke för när jag sett den, är Kubricks Full Metal Jacket. Att ha den artillerifuriren som drillade pojkarna i inledningen, till mentor skulle jag inte vilja.
Nu återvänder jag snart till Stalingrad-boken av A. Beevor.
Med utmärkt högaktning
Desmond Dusseldorf
sämsta ww2 film
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Re: Filmer.
Tror ingen på forumet missat mina åsikter angående Das Boot, men jag är fortfarande förundrad över att det blev en så bra film. För allt var egentligen katastrof, Kptl. Thomsen t.ex., han kraschade in i en barruta med sin motorcykel, för han orkade inte stanna den och kliva av och gå in. Och han var tydligen så full mestdels så att han knappt visste sina repliker. Och sen ska vi inte prata om ubåtsmodellen...Dagwood D. Dusseldorf skrev:Man kan inte vara överens om allt, dock. Jag går i alla fall efter Voltaires åsikter när man riskerar att träta med personer.
Das Boot och Stalingrad är två filmer som jag vill lyfta fram. Jag tycker att de är bra gjorda och har bra skådespelarinsatser.
Lite OT kanske, men även en amerikansk film som jag fattat tycke för när jag sett den, är Kubricks Full Metal Jacket. Att ha den artillerifuriren som drillade pojkarna i inledningen, till mentor skulle jag inte vilja.
Nu återvänder jag snart till Stalingrad-boken av A. Beevor.
Med utmärkt högaktning
Desmond Dusseldorf
Det är ett rent under att det ens blev en film tycker jag. Men bra, det är den baske mig!