Bästa filmscen
- Andreas #1
- Medlem
Jo, har du rätt i. Mitt minne förledde mig...Schwalbe skrev:Är inte den från Schindlers list?3. Scenen där en av de kvinnliga lägerfångarna ger rådet att husgrunderna måste brytas upp och gjutas på nytt, säger att hon läst vid Prags universitet, skjuts, bara för att lägerchefen ska ge order om samma sak som hon rekommenderade bara två minuter tidigare.
Morgan
-
Magnus Lindström
- Medlem
- Andreas #1
- Medlem
Förvisso inte 2:a VK men attans bra... En bra scen är ur filmen Gettysburg när 22 Maine regementet försvarar Little Round Top och har stått emot flertalet anfall från sydstatsarmen. Ammon är slut och en ny anfallsvåg är på väg, då kommenderar Chamberlain (befälhavaren över regementet) "Bajonett på!" och stormar ner för kullen med hela regementet... En minnesvärd scen!
- Professor Kalkyl
- Medlem
Yder:
"En bra scen är ur filmen Gettysburg när 22 Maine regementet försvarar Little Round Top och har stått emot flertalet anfall från sydstatsarmen. Ammon är slut och en ny anfallsvåg är på väg, då kommenderar Chamberlain (befälhavaren över regementet) "Bajonett på!" och stormar ner för kullen med hela regementet... En minnesvärd scen!"
20th Maine va de;)
"En bra scen är ur filmen Gettysburg när 22 Maine regementet försvarar Little Round Top och har stått emot flertalet anfall från sydstatsarmen. Ammon är slut och en ny anfallsvåg är på väg, då kommenderar Chamberlain (befälhavaren över regementet) "Bajonett på!" och stormar ner för kullen med hela regementet... En minnesvärd scen!"
20th Maine va de;)
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
För några få dollar mer och Den onde, den gode den fule - Där har vi västern med känsla. Man itter på helspänn mest hela tiden, och de ser ju så hårda ut. Sedan när man ser på en modern västern blir det inte riktigt samma sak. De nya filmerna kanske är bättre filmade, men känslan vill inte riktigt infinna sig som på samma sätt som de filmerna jag nyss nämnde.