Stora nordiska kriget, datorspel.

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Der Löwe
Medlem

Stora nordiska kriget, datorspel.

Inlägg av Der Löwe » 29 aug 2016 15:30

Jag hoppas att jag hittat rätt ställe för det här tippset. Det håller på att utvecklas ett datorspel som bla kommer omfatta det stora nordiska kriget. Mig veterligen hör det inte till vanligheterna att just det kriget finns med i liknande prioduktioner. Nu finns möjlighet att delta i någon slags betatest. Hoppas någon med goda kunskaper på det här forumet har tid och intresse för at delta med sina expertkunskaper.

http://www.matrixgames.com/news/2023/Wa ... .for.Beta!

Användarvisningsbild
mrsund
Medlem

Re: Stora nordiska kriget, datorspel.

Inlägg av mrsund » 31 aug 2016 22:16

Inte illa, på tiden Paradox får lite konkurrens.
Jag ser fram mot att liera mig med Polen och Turkiet och krossa Björnen en gång för alla.

koroshiya
Medlem

Inlägg av koroshiya » 03 sep 2016 21:17

Om det är Ageods spel kan man gissa att spelmotorn är densamma som i flera tidigare. Nyligen gjorde de ett om det 30-åriga kriget. Det är ett solitärspel och det har klagats på att datorspelaren gör för dumma saker - typ låter trupper knata runt mitt i vintern så att de svälter och har sig.

Låt oss hoppas att det blir ett bra spel.

koroshiya
Medlem

Inlägg av koroshiya » 12 feb 2018 00:50

Det här spelet har släppts nu.

Jag tror att det i princip är en enda kille som gör nästan allt jobb, så det är förvånansvärt att det ens blev klart. Har jag förstått rätt är det samma person som gjorde spelet om 30-åriga kriget.

Spelet är rätt så snyggt, men tyvärr verkar spelskaparen ha en släng av dyslexi, så en del namn blir tokiga :) Som vanligt med spel blir det förstås en del andra fel, som kan störa. Städer dyker upp som inte fanns år 1700 o.s.v.

Här är Skäne, sic.

Bild

Så, det finns lite skönhetsfel, men nu när spelet har släppts går det förhoppningsvis att rätta till med bidrag från olika spelare. Det känns också dumt att klaga på småsaker, när någon lagt ned så mycket arbete på att fixa ett spel.

Jag har inte köpt det själv, men funderar på att göra det. Spelet heter förresten "Wars of Succession", så man kan spela spanska tronföljdskriget också.

Recensionerna verkar vara positiva.

liljen
Medlem

Inlägg av liljen » 31 jul 2018 11:48

Är det någon som testat spelet?

Det ser ju rätt trevligt ut, men kanske finns bättre spel om man vill dyka in i den här perioden.

Lite blandade recensioner:
https://www.youtube.com/watch?v=9KEspvO5NQg
https://bigbossbattle.com/review-wars-succession/