Hearts of Iron
-
Chicago Blues
- Utsparkad
PanzerClaw
Kan bara besvara din andra fråga.
Du måste ha ett/konstruera ett Transport Ship, som sedan måste stå i ett angränsade hav till den divison du vill förflytta. Sedan markerar du divisonen och klickar på transportskeppet. Sedan flyttar du bara på skeppet dit du vill ha truppen och unloadar det.
Du måste ha ett/konstruera ett Transport Ship, som sedan måste stå i ett angränsade hav till den divison du vill förflytta. Sedan markerar du divisonen och klickar på transportskeppet. Sedan flyttar du bara på skeppet dit du vill ha truppen och unloadar det.
- Johan Elisson
- Medlem
PanzerClaw,
fråga ett: Norge är berg, berg och åter berg, därav får vanliga trupper rejäla negativa "modifiers" om de attackerar. Se till att du har bergstrupper, en bra ledare, och se till så att vädret inte är får dåligt när du attackerar. Detta är väl grunden, sen beror det ju naturligtvis på massor av andra saker också, vad du researchat o.s.v.
fråga två: Som Chicago Blues säger, och kom ihåg att varje division behöver ett eget skepp.
/Johan
fråga ett: Norge är berg, berg och åter berg, därav får vanliga trupper rejäla negativa "modifiers" om de attackerar. Se till att du har bergstrupper, en bra ledare, och se till så att vädret inte är får dåligt när du attackerar. Detta är väl grunden, sen beror det ju naturligtvis på massor av andra saker också, vad du researchat o.s.v.
fråga två: Som Chicago Blues säger, och kom ihåg att varje division behöver ett eget skepp.
/Johan
Jag har prövat allt för att kunna förflytta trupper med skepp.
Det går inte. T.ex. om jag vill flytta en division infanteri från stockholm, då markerar jag den divisionen (genom att klicka på den) som redan BEFINNER sig i Stockholm och sedan klickar jag på transportbåten i Stockholms hamn. Men istället går markeringen över från infanteriet till transportbåten. Förstår ni?
Det går inte. T.ex. om jag vill flytta en division infanteri från stockholm, då markerar jag den divisionen (genom att klicka på den) som redan BEFINNER sig i Stockholm och sedan klickar jag på transportbåten i Stockholms hamn. Men istället går markeringen över från infanteriet till transportbåten. Förstår ni?
- Johan Elisson
- Medlem
Lite andra frågor:
Jag spelade sverige och allierade mig med tyskland. Efter några timmars spelande hade vi tagit över hela europa, hela asien, hela afrika, hela australien och alla småöar däromkring tillsammans med japan. Vi har alltså bara Nord- och sydamerika kvar. Nu till frågan, kan man dra sig ur alliansen när man kommit så långt? Jag kan det inte för tillfället i alla fall.
Jag vill experimentera lite, så jag tänkte ge mig på min allierade - Tyskland.
Går det?
Jag vet nu hur man eskorterar trupper med skepp, men hur gör man det med flyg, alltså, hur får man in en trupper i ett plan?
Jag spelade sverige och allierade mig med tyskland. Efter några timmars spelande hade vi tagit över hela europa, hela asien, hela afrika, hela australien och alla småöar däromkring tillsammans med japan. Vi har alltså bara Nord- och sydamerika kvar. Nu till frågan, kan man dra sig ur alliansen när man kommit så långt? Jag kan det inte för tillfället i alla fall.
Jag vill experimentera lite, så jag tänkte ge mig på min allierade - Tyskland.
Går det?
Jag vet nu hur man eskorterar trupper med skepp, men hur gör man det med flyg, alltså, hur får man in en trupper i ett plan?
Senast redigerad av 1 Armfeldt, redigerad totalt 7 gånger.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Johan Elisson
- Medlem
Jag tror att det är omöjligt att lämna en allians så länge man är i krig med något land, om det inte händer genom en "event". Nu är jag så snäll att jag kan göra en sådan event åt dig.Jag spelade sverige och allierade mig med tyskland. Efter några timmars spelande hade vi tagit över hela europa, hela asien, hela afrika, hela australien och alla småöar däromkring tillsammans med japan. Vi har alltså bara Nord- och sydamerika kvar. Nu till frågan, kan man dra sig ur alliansen när man kommit så långt? Jag kan det inte för tillfället i alla fall.
Jag vill experimentera lite, så jag tänkte ge mig på min allierade - Tyskland.![]()
Kod: Markera allt
#########################################################################
# Fusk för att lämna allians i krig
#########################################################################
event = {
id = 6000
random = no
country = SWE # Tag:en för landet du spelar
name = "Leave my alliance"
desc = "I want to cheat and leave the alliance."
style = 0
date = { day = 0 month = january year = 1944 } # Ändra till datumet du vill lämna alliansen
action_a = {
name = "Go neutral."
command = { type = peace which = ENG value = 1 } # I dessa rader
command = { type = peace which = ENG value = 1 } # ändrar du ENG
command = { type = peace which = ENG value = 1 } # till tag:arna
command = { type = peace which = ENG value = 1 } # för de länder
command = { type = peace which = ENG value = 1 } # du krigar mot
command = { type = leave_alliance }
}
action_b = {
name = "Stay allied."
command = { }
}
} Som du vet (antar jag) är det bara paratroopers som kan göra detta, och enbart med transportplan, säger det bara för sakens skull.Jag vet nu hur man eskorterar trupper med skepp, men hur gör man det med flyg, alltså, hur får man in en trupper i ett plan?
Jag förstår inte hur du menar riktigt? Vad menar du med "fixa egna arméer"? Och varför går det med Tyskland men inte med Sverige?Hur fixar man egna armèer till Sverige?
Till tyskland, england, sovjet mfl. är det inga problem men Sverige?
Satt hela helgen och grejade ihop små J22:or och annat kraffs men de går inte att få in i spelet. HUR?
Elisson?
Någon?
/Johan
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Johan Elisson
- Medlem
Jag antar att du bytt ut "min" mot "swe" i filnamnet för sprite:n? Men det räcker inte. Du måste definiera i .../db/country.csv att Sverige ska ha egna och inte använda "minor"-sprites. Detta gör du genom att byta ut raden SWE;DarkBlue;SWE;MIN;X mot SWE;DarkBlue;SWE;SWE;X. När du öppnar .csv-dokument kan det rekommenderas att göra det med Wordpad eller något annat enkelt textbehandlingsprogram, då excel gärna förstör och lägger till osynliga tecken om man inte vet hur man ska formatera kommaseparerade tabeller.
/Johan
/Johan
- Johan Elisson
- Medlem
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
Hur skaffar man paratroopers? Är det något man får välja när man köper infanteri eller något sånt?Johan Elisson skrev: Som du vet (antar jag) är det bara paratroopers som kan göra detta, och enbart med transportplan, säger det bara för sakens skull.Sätt divisionerna och planen i samma provins. Markera divisionerna, håll ner ctrl och högerklicka på provinsen. En ruta dyker upp och där kan du välja "load transports" eller något sådant.
/Johan
- Johan Elisson
- Medlem