Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
L. Josephson
- Medlem
-
Kontakt:
Iron Storm
Eastern Germany, March 1964. The Great War has been raging for 50 years now. All you have ever known is the madness of the front lines and of men butchering each other. Suddenly, you are given a mission which, if successful, could put a stop to the carnage. Shoot’em-up, action and infiltration are the best means of restoring what everybody has long since forgotten about: peace
http://www.gamespy.com/games/4707.shtml
http://www.stormgame.com/
låter som ett riktigt orginellt och roligt spel, vad tycker ni?
/Linus
-
Martin Tunström
- Medlem
-
Kontakt:
av Martin Tunström » 8 november 2002, 13:32
Det fanns en demo på spelet i förra numret av PC Gamer!
-
L. Josephson
- Medlem
-
Kontakt:
Anno skrev:Det fanns en demo på spelet i förra numret av PC Gamer!
Det må hända men det verkar vara ett roligt spel iaf =)
-
Gatzu
- Medlem
Visst är ideen bra men enligt mig så är genomförandet mindre bra
Det finns ingen historisk känsla och uppdragen verkar gå ut poå att döda allt man ser, en VÄLDIGT hjärndöd och enformig shooter.
-
Rally
- Medlem
Faktum är att spelet är väldigt roligt!
Säg någon FPS som inte går ut på att skjuta allt man ser? Det var länge sedan jag så en kvinna med barnvagn dyka upp framför skärmen i spel....(shit se upp).
AI:n i IS är riktigt svår ibland. Bl a så tar den betäckning när de beskjuts. är man på en större öppen ytan så försöker de gå runt dig och angripa dig på flankerna.
Historien är fascinerande...även om slutet skriker UPPFÖLJARE.
Grafiken är rent otrolig...och kodat otroligt väl. Jag har en dator som är OK bara och jag kan köra spelet på högsta grafik nivå och det hackar inte något.
Spelet är väl värt att titta närmare på...köp det!
-
EnSvenskTiger
- Medlem
varför alla skytte gravar när dom har helikoptrar?!
Och tydligen inget luftvärn
-
Rally
- Medlem
Luftvärn är faktiskt konstigt att de inte har! Jag har också tänkt på det. Men det går väl bra att gömma sig från helikoptrar i skyttsvärn? Man hör dem på långt avstånd och kan då lätt trycka sig mot marken och inte synas!
/Rally
-
Björn E
- Medlem
Det här spelet har bara varit problem för mig. Första gången jag startade upp det så stängde det av sig själv så fort jag försökte ändra på kontrollerna. Efter att ha letat runt lite på internet läste jag att spelet inte klarade USB-möss eller -tangentbord. Jag laddade ner senaste patchen och då fungerade det som det skulle.
Jag hann spela ungefär 10 minuter innan spelet stängde av sig själv igen. När jag försökte starta upp det så fick jag bara upp ett felmeddelande där det stod att programmet hade utfört en förbjuden åtgärd. Någon som har haft liknande problem och har något tips på hur man skall få det att fungera igen?
-
Rally
- Medlem
nej men jag vet att problemet är vanligt och att det finns en lösning! Kolla på deras officiella forum så ska du nog hitta svaret
/Rally