En ledtråd till: Samtalet äger rum på en pizzeria, och involverar en servitör, en medelålders man och en flicka i mellersta tonåren.Anhedoni skrev:Regissören är även prosaförfattare som nu är aktuell med en novellsamling översatt till svenska.Anhedoni skrev:
Åh, tackar ödmjukast![]()
Då inleder jag forumkarriären med nästa citat:
– Vem beställde en med grön paprika? Var det du? Måste ha varit. Ansjovis, korv, svamp, vitlök och grön paprika.
– Du glömde kokosnöten.
Quiz: Movie quotes
Re: Quiz: Movie quotes
Senast redigerad av 1 Anhedoni, redigerad totalt 6 gånger.
Manhattan?, Varjag
Japp, Manhattan! Jag skrev av misstag en vilseledande ledtråd tidigare - det är ju i Annie Hall som huvudpersonen heter Singer! Ledsen Jokke.varjag skrev:Manhattan?, Varjag
Men grattis Varjag, som har bollen.
Kan inte bevaka......Jokke frågar, Varjag
Danke Schön. Visste inte att hans novellsamling ska komma ut på svenska.
Nytt citat, ny film.
"Jag är 42 år. Om mindre än ett år kommer jag att vara död. Men det vet jag förstås inte än. På sätt och vis är jag redan död. Titta på mig... Jag runkar i duschen. Det här är höjdpunkten på min dag. Sedan går det bara utför."
Nytt citat, ny film.
"Jag är 42 år. Om mindre än ett år kommer jag att vara död. Men det vet jag förstås inte än. På sätt och vis är jag redan död. Titta på mig... Jag runkar i duschen. Det här är höjdpunkten på min dag. Sedan går det bara utför."
American beauty! Inledningsmonologen.Jokke skrev:Danke Schön. Visste inte att hans novellsamling ska komma ut på svenska.
Nytt citat, ny film.
Japp, Woodys Rena anarkin släpptes på Bakhåll förlag i dagarna.Jokke skrev:Danke Schön. Visste inte att hans novellsamling ska komma ut på svenska.
Nytt citat, ny film.
Jokke: Var svaret rätt?Anhedoni skrev:American beauty! Inledningsmonologen.Jokke skrev:Danke Schön. Visste inte att hans novellsamling ska komma ut på svenska.
Nytt citat, ny film.
Det var alldeles korrekt.
Dåså! Då kör vi på.
Nästa citat:
- När romarna släpade mig till galärerna
tog nästan törsten mitt liv. En man gav mig vatten att dricka, och jag fortsatte att leva. Det hade gått bättre för mig om jag hällde ut det i sanden.
Nästa citat:
- När romarna släpade mig till galärerna
tog nästan törsten mitt liv. En man gav mig vatten att dricka, och jag fortsatte att leva. Det hade gått bättre för mig om jag hällde ut det i sanden.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Ben Hur?
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
Mycket riktigt!Torbjörn Holmgren skrev:Ben Hur?
Bollen är din.
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
Tackar Nu blir det drama; klockrent "disturbing". Såg man denna TV-film då det begav sig känner man ilningar av att se den igen. Kungen i sin gengre:
"Om bomben släpps hoppas jag att jag står rakt under den och är stupfull"
"Om bomben släpps hoppas jag att jag står rakt under den och är stupfull"
”Livet förnam jag som en stor, envis sten” - Leonard Lundberg, Ut ur Garderoben (1988)
- Torbjörn Holmgren
- Medlem
- Kontakt:
TV-film från mitten av 80-talet. Det som gör den överlägsen i genren är att stor vikt läggs vid "tiden efter".
In an urban society, everything connects. Each person's needs are fed by the skills of many others. Our lives are woven together in a fabric. But the connections that make society strong also make it vulnerable.