Björn Wegner skrev:På PC-gamer anger man att det släpps i Mars 2009 tyvärr
Nej det är inte sant!
Björn Wegner skrev:På PC-gamer anger man att det släpps i Mars 2009 tyvärr
Väntar ännu på mitt spel, förhoppningsvis ligger det i brevlådan just nu. Lite märkligt att man inte försökt göra mer av en unik armé som Polens, och man kunde väl betonat svenskarnas fokusering på närstrid på något sätt. Det skulle gett en mer unik känsla, men man har antagligen utgått mycket från förhållandena i slutet av 1700-talet istället för början. Att behöva uppfinna saker som redan fanns år 1700 var väl väntat, det är ju meningen att man skall börja småskaligt och långsamt bygga upp och förbättra sitt rike. Nåväl, jag ska göra en egen bedömning när jag väl spelat ett tag själv.Kapten_Gars skrev:ÖHT så är ETW på många sätt en besvikelse i nuläget, nationerna är med några få undantag kloner av varandra, spelet går i nuläget inte att modda och man tvingas genom lida plågan att uppfinna saker som redan var väl etablerade runt 1700 (typ alla former av bajonettter, ledvis och plutonvis eldgivning mm)
Särskilt de olika nationerna är en besvikelse, britterna är i vanlig ordning fördelaktigt behandlade men den här gången är det smått absurdt hur mycket bättre deras enheter är. Det brittiska infanteriet är helt enkelt bäst på det mesta. Svenskarna utmärker sig framför allt genom att de är dåliga(!) och har lägre moral än många potentiella motståndare. Den enda unika enheten som sverige har är hakkapeliter som beskrivs som lätt kavalleri men rider runt i infanteri rustningar från 30-åriga kriget med hjälm och allt. På samma sätt är den unika polsk-litauiska armen nästan helt utplånad, de ser ut som europeer gör mest förutom hussarerna men dessa är lagda absurdt högt upp i tekonologiträdet. Glöm pancerni, wallacker mm.
Visst har spelmotorn säkert potential och sjöstriderna är ett intressant tillägg men väldigt mycket av det som var bra i tidigare TW spel har gått förlorat på vägen.
Själv började jag som Frankrike, har inte fått mycket vettigt gjort alls känns det som och halva Europa förklarade mig krig nyligen då Ludvig XIV dog. Tar antagligen ett tag innan man lär sig det bästa sättet att använda sina trupper på, det är väl bara att öva sig i Custom Battles.Zenga skrev:Hej alla tappra karoliner!?
spelar som Sverige har spelat till ca 1710. Har erövrat större delarna av Preussen och Polen. Någon som har någon framgångsrik arme taktik att dela med sig av , väldigt svårt att vinna strider där antalen är ungefär lika och båda använder samma typer av enheter, När är det fördelaktigt att använda square formation?? när man vill offra vissa enheter i en fördröjningsstrid?
Sen undrar jag om någon vet hur man använder sig av ostindiefararna? Har skickat iväg en expedition för att kolonisere och handla men förstår mig inte på hur man skall gå till väga. Efter lite virrvarr åkande utanför brasiliens södra och norra kust blev min eskader halverad av en övermäktig piratflotta.. märkte att mina slupar,briggar och enstaka sixth rate skepp inte var mkt att ha mot galeoner och flöjtar