Empire Total War

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Hrothga
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 oktober 2007, 10:45
Ort: Sverige

Inlägg av Hrothga » 27 oktober 2007, 17:53

Håller med. Kan knappt vänta förrän jag kan smiska danskarna och ryssarna.

Användarvisningsbild
Bernadotte
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: 2 februari 2008, 16:40
Ort: kiruna

Inlägg av Bernadotte » 4 februari 2008, 15:39

När komer der ut.

arvid_erikson
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 maj 2008, 16:10

Re: Empire Total War

Inlägg av arvid_erikson » 22 maj 2008, 11:40

ni behöver inte vara oroliga
det är nu (för ett bra tag sen faktiskt) bekräftat att sverige är en spelbar nation

anti strunt
Ny medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 12 september 2004, 18:51
Ort: Stockholm

Re: Empire Total War

Inlägg av anti strunt » 23 maj 2008, 10:30

Sverige gjorde ingen marin insatts?! Kanske inte på de stora världshaven, men då Östersjön var hjärtat i det svenska Stormaktsväldet hade vi knappast råd att ligga på latsidan vad gäller flottan! Under någon kort period på 1600-talet hade vi Europas största (permanenta) krigsflotta. Ej någon att fnysa åt.

Nu utspelar sig ju spelet dock under en lite senare epok (1700-1820?), så Stormakten kommer väl snart vara ett minne blott... :cry:

Men man kan åtminstone hoppas att utvecklarna inte glömmer att stoppa in några kustnära gallärer mellan alla Brittiska Man-o-Wars och vad annat...

Mikael XII
Medlem
Inlägg: 61
Blev medlem: 16 februari 2003, 15:02
Ort: Sverige

Re: Empire Total War

Inlägg av Mikael XII » 23 maj 2008, 16:55

Ni behöver inte oroa er. Är en stor fan av Total War serien och har läst på en hel del och skummat forum. Nedan är saker som inte är Bekräftat, men högst sannolikt.

Total-War skaparna har indikerat att de kommer utöka möjligheten att göra mods, precis som alla andra stora spelföretag nu. Det förlänger speltiden och glädjen. Det har bara varit lösa rykten hittils, men det har tydligen varit relativt lätt att göra moddar innan till Total War, men utvecklingscommunityt har haft problem med att kunna göra mods om t.ex trettioåriga kriget då det är svårt med AI i föregående att få musketerar enheter att fungera så taktiskt. Antingen skjuter de en salva och sen stormar , eller så flyr de så fort fienden kommer fram och massa andra problem. Detta mod-problem löser sig oavsett med nya Total War, och om dessutom mod-skapande blir enklare så behöver vi spelare inte vänta i år på moddar.

Krig och Diplomati motorer kopplas ihop - Bekräftat Förut så var det en spelmotor som skötte kriget, och en som skötte diplomatin. Detta kunde man, och jag tycekr fortfarande man kan se det i Medieval II Total War. Oavsett hur mycket du spöar din fiende så vägrar han göra fred, rätt ofta. Med att motorerna förs ihop blir det tydligare vad som gäller, och med lite tur utvecklar de diplomatisystemet ytterligare.

SÅ Summa Summarum. Oavsett vad så kommer vi få bättre diplomati, och Sverige kommer spela roll, officielt eller via moddar. Kan tillägga att de flesta projekten jag sett som försökt göra moddar har berört 1600-talet. Allt från The Lion and the Eagle till the Grand Duchy moddar.

Jokke
Medlem
Inlägg: 745
Blev medlem: 7 augusti 2005, 22:47

Re: Empire Total War

Inlägg av Jokke » 24 maj 2008, 11:07

Mikael XII skrev:Ni behöver inte oroa er. Är en stor fan av Total War serien och har läst på en hel del och skummat forum. Nedan är saker som inte är Bekräftat, men högst sannolikt.

Total-War skaparna har indikerat att de kommer utöka möjligheten att göra mods, precis som alla andra stora spelföretag nu. Det förlänger speltiden och glädjen. Det har bara varit lösa rykten hittils, men det har tydligen varit relativt lätt att göra moddar innan till Total War, men utvecklingscommunityt har haft problem med att kunna göra mods om t.ex trettioåriga kriget då det är svårt med AI i föregående att få musketerar enheter att fungera så taktiskt. Antingen skjuter de en salva och sen stormar , eller så flyr de så fort fienden kommer fram och massa andra problem. Detta mod-problem löser sig oavsett med nya Total War, och om dessutom mod-skapande blir enklare så behöver vi spelare inte vänta i år på moddar.

Krig och Diplomati motorer kopplas ihop - Bekräftat Förut så var det en spelmotor som skötte kriget, och en som skötte diplomatin. Detta kunde man, och jag tycekr fortfarande man kan se det i Medieval II Total War. Oavsett hur mycket du spöar din fiende så vägrar han göra fred, rätt ofta. Med att motorerna förs ihop blir det tydligare vad som gäller, och med lite tur utvecklar de diplomatisystemet ytterligare.

SÅ Summa Summarum. Oavsett vad så kommer vi få bättre diplomati, och Sverige kommer spela roll, officielt eller via moddar. Kan tillägga att de flesta projekten jag sett som försökt göra moddar har berört 1600-talet. Allt från The Lion and the Eagle till the Grand Duchy moddar.
Låter bra (även om jag knappt kört något Total War). När är detta spel planerat komma ut?

Användarvisningsbild
Rosenhane
Medlem
Inlägg: 311
Blev medlem: 15 januari 2005, 23:03
Ort: Manchester

Re: Empire Total War

Inlägg av Rosenhane » 6 juli 2008, 22:23

http://www.sega.co.uk/games/?g=238
Finns lite bilder och två filmer om spelet. Det står på sidan att det släpps vintern 2009. Kan det vara någon gång i januari eller är det mer än ett år dit?

intbive
Ny medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 juli 2008, 11:25

Re: Empire Total War

Inlägg av intbive » 14 juli 2008, 22:44

Det står ju 2 februari 2009 så jag antar att vi får vänta ett tag :|

Användarvisningsbild
Bernadotte
Medlem
Inlägg: 55
Blev medlem: 2 februari 2008, 16:40
Ort: kiruna

Re: Empire Total War

Inlägg av Bernadotte » 15 juli 2008, 09:43

intbive skrev:Det står ju 2 februari 2009 så jag antar att vi får vänta ett tag :|



Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej :x :( 8O :? :cry: :|

Användarvisningsbild
Possi
Medlem
Inlägg: 360
Blev medlem: 8 juli 2007, 22:39
Ort: Sweden

Re: Empire Total War

Inlägg av Possi » 3 november 2008, 22:04

Då är det klar Sverige är en spelbar fraktion!

http://www.sega.co.uk/empire/gameinfo/f ... .php?id=16

intbive
Ny medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 juli 2008, 11:25

Re: Empire Total War

Inlägg av intbive » 14 november 2008, 21:23

Hej vet någon om det här spelet kommer till windows xp eller blir det ett spel som bara funckar på windows vista jag såg nämligen det där games for windows märket i en trailer och blev rädd att vi vanliga windows användare inte kan spela :D

arvid_erikson
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 21 maj 2008, 16:10

Re: Empire Total War

Inlägg av arvid_erikson » 20 december 2008, 18:26

intbive skrev:Hej vet någon om det här spelet kommer till windows xp eller blir det ett spel som bara funckar på windows vista jag såg nämligen det där games for windows märket i en trailer och blev rädd att vi vanliga windows användare inte kan spela :D
Minimum System Specs!

2.4Ghz single core processor
256MB Gfx card (DX9 compaitble)
1GB RAM (For XP, 2GB if using Vista)

theluser39
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 3 december 2007, 12:22
Ort: stockholm
Kontakt:

Re: Empire Total War

Inlägg av theluser39 » 23 december 2008, 19:18

Bilder på svenska armen finns på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=G1OVk5X1Xss

Användarvisningsbild
Dezert
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 april 2004, 21:58
Ort: Helsingborg

Re: Empire Total War

Inlägg av Dezert » 30 december 2008, 21:59

En dryg månad kvar till release - nu börjar det brännas på riktigt ;)

Björn Wegner
Medlem
Inlägg: 43
Blev medlem: 5 december 2003, 23:34
Ort: Sverige

Re: Empire Total War

Inlägg av Björn Wegner » 31 december 2008, 16:46

På PC-gamer anger man att det släpps i Mars 2009 tyvärr :cry:

Skriv svar