Online spel Travian!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
jenku
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: 20 oktober 2006, 17:35
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av jenku » 4 november 2007, 19:54

Vilken server är du på? Jag finns på s3.

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem
Inlägg: 3003
Blev medlem: 22 januari 2006, 15:50
Ort: Göteborg

Inlägg av Wooster » 4 november 2007, 20:23

jag finns för den intresserade på servern speed x 3 som Buffalon och på server 4 som Wooster. Om jag nu kommer ha tid efter att helgen är slut - jag tvivlar ;)

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2961
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Inlägg av mrsund » 4 november 2007, 20:38

jenku skrev:Vilken server är du på? Jag finns på s3.
Server 3, under vilket namn går du? Jag heter samma som här.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 4 november 2007, 20:46

mrsund skrev:
jenku skrev:Vilken server är du på? Jag finns på s3.
Server 3, under vilket namn går du? Jag heter samma som här.
Jag finns också på se3... Kan vi tre höras via PM?

Morgan

Användarvisningsbild
Magnus O
Medlem
Inlägg: 107
Blev medlem: 14 maj 2002, 23:39
Ort: Sverige

Inlägg av Magnus O » 5 november 2007, 01:25

Morgan skrev:
Wooster skrev:....
De tre-fyra första veckorna är de mest tidskrävande, sedan är din by i regel så stor att du bara behöver logga in en gång per dag, även om du givetvis fortfarande måste se upp så att ingen angriper dig! :) Det som är mest tidskrävande är att ha sin egen allians,.....
Morgan
Bara vänta tills du kommer upp i 4-5 byar...sen har du inga fritidsproblem överhuvudtaget.Då lär du logga in 3-4 ggr i timmen :P

Spelade på S2 (svenska) i våras och fram till midsommar ungefär, sen började det ta för mycket tid....

Användarvisningsbild
steben
Medlem
Inlägg: 1605
Blev medlem: 25 februari 2006, 10:22
Ort: Stockholm

Inlägg av steben » 5 november 2007, 07:40

Steben, server 3.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 6 december 2007, 18:08

Så där! ca 20:40 ikväll är min andra by i den tyska servern grundad. Min huvudby heter motsvarande "Kräkby" och jag kommer att kalla den nya byn "kräkgränd".

Morgan

Användarvisningsbild
Wooster
Medlem
Inlägg: 3003
Blev medlem: 22 januari 2006, 15:50
Ort: Göteborg

Inlägg av Wooster » 6 december 2007, 22:55

Magnus O skrev: Bara vänta tills du kommer upp i 4-5 byar...sen har du inga fritidsproblem överhuvudtaget.Då lär du logga in 3-4 ggr i timmen :P
Visserligen har jag mig själv att skylla eftersom jag spelar på Speed-servern, men ja. Nu har jag fem byar och hoppas starta den sjätte imorgon - och det har fått en hyggligt sansad man som mig att sitta uppe på kvällarna och räkna ut allt från vad som skall skickas vart till när jag under lunchen jag måste tillbaks till kontoret för att kunna bygga ut mina byar innan jag måste arbeta igen..

Tänker ta mig upp till topp 1000 på rankningen på speed servern, ser får det nog vara..

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 6 december 2007, 23:57

Wooster skrev:
Magnus O skrev: Bara vänta tills du kommer upp i 4-5 byar...sen har du inga fritidsproblem överhuvudtaget.Då lär du logga in 3-4 ggr i timmen :P
Visserligen har jag mig själv att skylla eftersom jag spelar på Speed-servern, men ja. Nu har jag fem byar och hoppas starta den sjätte imorgon - och det har fått en hyggligt sansad man som mig att sitta uppe på kvällarna och räkna ut allt från vad som skall skickas vart till när jag under lunchen jag måste tillbaks till kontoret för att kunna bygga ut mina byar innan jag måste arbeta igen..

Tänker ta mig upp till topp 1000 på rankningen på speed servern, ser får det nog vara..
Det handlar om att sätta gränser. Jag har t.ex. nu bytt allians eftersom det tog för lång tid att vara alliansledare (ständigt en massa smågroblem...), dessutom fick jag problem med en fjortisallians vars medlemmar, varav de flesta hade flera byar, fick för sig att anfalla mig. Nu är jag i en betydligt starkare allians och de lämnar mig i fred efter att ha fått "vänliga men tydliga varningar". För min del kanske jag grundar en by till, sedan får jag se... Tre byar är i såna fall det maximala antalet jag kan tänka mig. Men det känns ändå kul. Har velat grunda en andra by sedan över en månad tillbaka, men det har först varit tidsbrist (alliansledarskapet) och sedan idiotalliansen som satt hinder i vägen.

Nåja, det är bara ett spel...

Morgan

Användarvisningsbild
Aphid
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: 20 juni 2003, 04:28
Ort: Umeå

Inlägg av Aphid » 9 januari 2008, 00:54

Server 5 ska de va, såklart!

Ostrobothnia
Medlem
Inlägg: 214
Blev medlem: 15 januari 2006, 18:14
Ort: Österbotten, Finland

Inlägg av Ostrobothnia » 9 januari 2008, 22:22

Magnus O skrev:
Morgan skrev:
Wooster skrev:....
De tre-fyra första veckorna är de mest tidskrävande, sedan är din by i regel så stor att du bara behöver logga in en gång per dag, även om du givetvis fortfarande måste se upp så att ingen angriper dig! :) Det som är mest tidskrävande är att ha sin egen allians,.....
Morgan
Bara vänta tills du kommer upp i 4-5 byar...sen har du inga fritidsproblem överhuvudtaget.Då lär du logga in 3-4 ggr i timmen :P

Spelade på S2 (svenska) i våras och fram till midsommar ungefär, sen började det ta för mycket tid....
Amen,borde förbanna den som startade denna tråd. Nu sitter man här med koto på alla svenska servrar och bestämmer dyngsrytmen efter plundrigsräder. fast det är ju kul 8-)

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Inlägg av Morgan » 3 februari 2008, 12:31

Okej, det är bara ett spel, men man blir ändå upprörd hur det är tillåtet att bete sig mot de svagare spelarna.

En spelare i vår allians hade två byar med sammanlagt 700+ invånare. Igår kväll och natt blev han mycket aggressivt angripen av en hel allians, där de svagaste spelarna har 5 byar, tills dess att båda hans byar var helt utplånade. Och man kan inte göra något åt skiten för enligt MultiHunter, "Travian-polisen" i varje server, är det inget regelbrott att helt oprovocerat angripa eller t.o.m. utplåna en spelare med katapulter!!!

Och i morse upptäckte jag att han inte längre fanns kvar - han var helt utplånad av denna allians på plats 40 i ranglistan, och jag som ville organisera hjälpinsatser åt honom. Och allt bara för nöjes skull!!!

Man blir så jävla förbannad!!!

Morgan

Användarvisningsbild
Gyps
Medlem
Inlägg: 487
Blev medlem: 18 september 2003, 23:12
Ort: Kopparbergs län

Inlägg av Gyps » 8 februari 2008, 23:17

Jag har också börjat spela. Har bara 15 invånare än så länge men hoppas att utvecklingen ska gå snabbare snart.
Kul spel!

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022
Inlägg: 2961
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:23
Ort: Malmö

Re: Online spel Travian!

Inlägg av mrsund » 11 februari 2008, 16:18

Vem spelar fortfarande på S3?

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem
Inlägg: 1296
Blev medlem: 7 mars 2005, 11:21

Re: Online spel Travian!

Inlägg av Morgan » 11 februari 2008, 17:27

Jag har slutat spela på Se3, orsaken är att det tog för mycket tid. Numera är jag bara på De3 och De7, främst då jag bor och verkar i Tyskland.

Morgan

Skriv svar