Battle field 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia. Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Battle field 2

Inlägg av MD650 » 7 mars 2007, 10:43

Nån som brukar spela det.? Och i så fall nån som har kört tillägget Armoured Fury?
Hur funkar det?
:)

abbe101
Provmedlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 april 2007, 00:22
Ort: vadstena

Inlägg av abbe101 » 20 maj 2007, 14:20

jag har bara vanliga bf:2 och special forces tilläget men om du har frågot om de 2 så svarar jag

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 20 maj 2007, 14:41

abbe101 skrev:jag har bara vanliga bf:2 och special forces tilläget men om du har frågot om de 2 så svarar jag
Brukar Du köra vanliga BF 2?
:)

Användarvisningsbild
Zenga
Medlem
Inlägg: 56
Blev medlem: 5 mars 2005, 01:32
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Zenga » 20 maj 2007, 15:30

Kan bara säga att modden Project reality är riktigt bra. Alla som har gjort lumpen och gillar samarbeta i grupp borde testa det.
"PR" bygger mycket mer på samarbete och dom som spelar på serverna verkar ha förstått det också.

Modden har en verklighets känsla som e häftig det kan stundtalls kännas som man är på plats i mellanöstern och strider som marinkårssoldat mot irakiska rebeller med varsin RPG i varje gathörn.

Mvh // Pelle

haido
Medlem
Inlägg: 117
Blev medlem: 4 november 2002, 23:19
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av haido » 25 maj 2007, 17:36

Kan bara hålla med om att Project Reallity är den enda modden som jag tycker är riktigt bra till BF2. Då man får en riktigt team play känsla med sina squads. Skitskoj.

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem
Inlägg: 1892
Blev medlem: 20 juli 2005, 23:18
Ort: Jönköping

Inlägg av Andreas K » 25 maj 2007, 23:09

Jag spelade bara demot till BF2, men fick sluta med det därför att det hackade så på min dator. Är det några bra modifieringar på gång? Jag vet bara att Forgotten Hope håller på att arbeta med det, så när de släpper sin så får jag väl skaffa mig hela BF2 och rusta upp datorn från botten. :lol:

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Inlägg av MD650 » 26 maj 2007, 18:51

Hur fixar man PF-moden?
:)

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 27 maj 2007, 01:13

BF2 är ju sketa-kul när man LAN:ar, gjorde det i torsdagskväll ute på lokal. Det enda som jag kanske stör mig på är att allting har inbyggt att tåla ett visst antal träffar från olika vapen. En stridsvagn tål alltså flera skott från en stridvagnskanon oavsett vart man träffar. Visserligen lärde jag mig tack vare en god pilot att bemästra helikopterns TV-guidade antitank-missiler, vilket tar kål på vad som helst med en träff. :)

Mvh -Dan

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 28 maj 2007, 08:29

Nja, inte helt och hållet va? Sätter du ett skott i rumpan på en stridsvagn finns en chans att den flyger på två träffar. Annars tar det minst tre. Jag tror orsaken är att det skulle skapa oerhört stor frustration för de spelare som kör vagnarna att de kan flyga i luften på ett enda PV-skott av en dold infanterist. Det blir ju närmast som "headshot" av krypskyttar.. Har inte lirat på länge nu, men jag ser ju alltid till att ha infanteristöd när man ger sig ut och är Döden på larvfötter.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 28 maj 2007, 10:46

Belisarius skrev:Jag tror orsaken är att det skulle skapa oerhört stor frustration för de spelare som kör vagnarna att de kan flyga i luften på ett enda PV-skott av en dold infanterist.
Krig är frustrerande...
:wink:

Ja, det är väldigt frustrerande att behöva springa tillbaka till fordonsparken när man spawnar igen och någon annan har snott tanken, eller att själv råka ut för en direktdödande helikoptermissil... Men så är det också frustrerande att råka ut för en stridsvagn själv när man oftast bara får en chans att trycka ett PV-skott i den innan man är nedmejad - förutsatt att man har några PV-skott. Ett fordon tar ju lätt över en punkt självt om motståndet inte är rätt utrustat (förutsatt att man inte är många spelare, som vet vad de håller på med). Senast dominerade vi med hjälp av helikoptern, vid motståndarens sista flagga var det bara att campa ovanför där de spawnade så var det klart.

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem
Inlägg: 5093
Blev medlem: 26 november 2004, 14:43
Ort: Utrikes

Inlägg av Belisarius » 28 maj 2007, 11:29

Oohh..spawncamping är lågt ;)

Användarvisningsbild
Ljunggren
Medlem
Inlägg: 183
Blev medlem: 29 mars 2002, 17:07

Inlägg av Ljunggren » 6 juni 2007, 13:40

Dûrion Annûndil skrev:torsdagskväll . Det enda som jag kanske stör mig på är att allting har inbyggt att tåla ett visst antal träffar från olika vapen. En stridsvagn tål alltså flera skott från en stridvagnskanon oavsett vart man träffar.
Mvh -Dan
Ett skott i banden framifrån eller bakifrån tar ut en stridsvagn direkt.
Eller försök att träffa vagnkroppen så att du får rikoschett upp på tornet, det tar också ut vagnen i ett skott.

Skriv svar