Vilket det än blir (även om jag gissar på det sistnämnda) så lutar det åt sedvanlig svensk film-katastrof (iaf när det gäller svensk historisk film). Det är f ö ännu inte klart med alla skådisarna, trots att inspelningarna ska börja om en vecka!mattep74 skrev:undrar om filmen blir historiskt korrekt eller politiskt korrekt
Roman Arn blir spelfilm.
-
Feldwebel Otto
- Utsparkad
URGH nej efter "snapphanarna" tycker jag de borde begrava hela idén med svensk historisk film, sen förstår jag inte varför man inte kan göra BRA historisk film som inte blir idiotisk. Finns ingen reson att förstå att de kan fortsätta med sina historiska idiotier, Snappahanarna och tre solar är klassiska exempel! Kan de inte göra lite som "det sjunde inseglet" eller något!Feldwebel Otto skrev:Vilket det än blir (även om jag gissar på det sistnämnda) så lutar det åt sedvanlig svensk film-katastrof (iaf när det gäller svensk historisk film). Det är f ö ännu inte klart med alla skådisarna, trots att inspelningarna ska börja om en vecka!mattep74 skrev:undrar om filmen blir historiskt korrekt eller politiskt korrekt
Varför Hobert får göra film är ett mysterium, han måste veta nåt smaskigt om de som sitter på pengarnaGiancarlo skrev:URGH nej efter "snapphanarna" tycker jag de borde begrava hela idén med svensk historisk film, sen förstår jag inte varför man inte kan göra BRA historisk film som inte blir idiotisk. Finns ingen reson att förstå att de kan fortsätta med sina historiska idiotier, Snappahanarna och tre solar är klassiska exempel! Kan de inte göra lite som "det sjunde inseglet" eller något!Feldwebel Otto skrev:Vilket det än blir (även om jag gissar på det sistnämnda) så lutar det åt sedvanlig svensk film-katastrof (iaf när det gäller svensk historisk film). Det är f ö ännu inte klart med alla skådisarna, trots att inspelningarna ska börja om en vecka!mattep74 skrev:undrar om filmen blir historiskt korrekt eller politiskt korrekt
Två bilder och info om filmen, http://www.expressen.se/index.jsp?a=867243.
Uuuuhh... Michael Nyqvist kommer att spela Arns pappa, Folke Magnusson. Nu börjar detta projekt röra sig obehagligt nära kalkonfarmen.
Filmen skulle som sagt må bra utan sådana här skådisar. Låt oss hoppas att det inte dyker upp några fler otäcka överaskningar.
//EMS
Filmen skulle som sagt må bra utan sådana här skådisar. Låt oss hoppas att det inte dyker upp några fler otäcka överaskningar.
//EMS
Det där är så extremt klantigt så att det måste få stå kvar, jag ändrar ingenting...commuter skrev:Angus skrev:Uuuuhh... Michael Nyqvist kommer att spela Arns pappa, Folke Magnusson..............
//EMS
- Private Snafu
- Medlem
Aaaarrrgh! Tydligen ska hela Skarsgårdklanen vara med, om man får tro Imdb. Stellan, Gustav, Bill och Valter. Ryktas även att Mads Mikkelsen hamnat på spelarlistan.
Jag tror personligen att filmen kommer sänkas av detta, i synnerhet av Gustavs närvaro. Det känns inte som att han någon gång kan spela en seriös roll.
//EMS
Jag tror personligen att filmen kommer sänkas av detta, i synnerhet av Gustavs närvaro. Det känns inte som att han någon gång kan spela en seriös roll.
//EMS
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Eftersom filmen bygger på en bok som är ganska fritt fabulerad utifrån historien så kan den per definition inte bli helt historisk korrekt.Feldwebel Otto skrev:Vilket det än blir (även om jag gissar på det sistnämnda) så lutar det åt sedvanlig svensk film-katastrof (iaf när det gäller svensk historisk film). Det är f ö ännu inte klart med alla skådisarna, trots att inspelningarna ska börja om en vecka!mattep74 skrev:undrar om filmen blir historiskt korrekt eller politiskt korrekt
Det ligger ett klipp på 2,5 minuter på DN.se, ser jäkligt bra ut måste jag säga. Dammigt, skitigt och blodigt, det kan bli riktigt bra det där om hela filmen ser ut sådan.
Sen kändes kanske dialogen inte knivskarp men man får väl anta att allt ljud och sådant inte är lagt ännu så det blir kanske bättre.
Sen kändes kanske dialogen inte knivskarp men man får väl anta att allt ljud och sådant inte är lagt ännu så det blir kanske bättre.
- Fredrik Andersson
- Medlem
- Johan Ekstrand
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Olof Larsson
- Medlem