Verkar hursomhelst bli ett tokigt bra spel, väl värt sin plats som nummer tre i ordningen!
Europa Universalis III
Europa Universalis III
Demot kom iförrgår och hela spelet släpps den 26:e. Förvisso inte ett historiskt spel, men om RTW passar in på detta forum så ska väl EU3 göra det också.
Verkar hursomhelst bli ett tokigt bra spel, väl värt sin plats som nummer tre i ordningen!
Ohistoriskt såtillvida att det är fullständigt odeterministiskt med avseende på militära ledare, monarker, "events", osv. (jmf. Crusader Kings). Om detta är en nackdel eller inte beror väl på hur man tycker, men det ger ju alla gånger ett större spelrum i vad som är möjligt och inte.Covendor skrev:Inte ett historiskt spel säger du... hur motiverar du det?
Ett historiskt spel är, för mig, ett spel där ett helt obevakat förlopp förlöper som det gjorde på riktigt, men att man då självklart kan gå in och ändra själv (jmf. EU2 & HOI/HOI2).Covendor skrev:Måste ett historiskt spel följa den historiska utvecklingen till punkt och pricka? Låter inte så spännande?
- Von_Abdank
- Medlem
- Plutokraten
- Medlem
Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken?? 
Liksom.. ser det här ut som ett spel som släppts 2-0-0-7?
http://www.fz.se/bildarkiv/images/Europ ... ug11_1.jpg
- Johan Elisson
- Medlem
Jag hänger inte riktigt med på vad det är för fel just där? Har du varit trogen Paradox länge torde du veta att styrkan i deras spel inte hänger på grafiken? Jag spelade Demot och blev varken positivt eller negativt överraskad av grafiken. Den var funktionell på det sätt som Paradox-grafiken brukar vara.Plutokraten skrev:Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken??
/Johan
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Retro.Plutokraten skrev:Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken??
- Hohenzollern
- Medlem
Jag har förbeställt collector's edition av EU3...väntar... 
Angående grafiken så var det dags med en ny motor, den gamla grafikmotorn har de väl använt seden Svea Rike III, om inte ännu längre. Den nya är väl lika pover 3D som den gamla var pover 2D, men eftersom att man inte spelar EU3 för grafiken så kan det ju som sagt kvitta...
Angående grafiken så var det dags med en ny motor, den gamla grafikmotorn har de väl använt seden Svea Rike III, om inte ännu längre. Den nya är väl lika pover 3D som den gamla var pover 2D, men eftersom att man inte spelar EU3 för grafiken så kan det ju som sagt kvitta...
- Von_Abdank
- Medlem
-
Användarnamn?
- Utsparkad
Fast det hade varit nice med old look som en del föreslog, fast det kommer nog ut ett mod med det innan sommaren. Gulnade kartor med bruna kanter mm.
Beställde collectors edition jag med. Känns som tvunget om man har EU1 två ex av EU2 Victoria+Vic rev+ HOI2
Dock, jobbigt att paradoxspel tvingar en att köpa ny dator, annars brukar det var total war som står för sådant...
Beställde collectors edition jag med. Känns som tvunget om man har EU1 två ex av EU2 Victoria+Vic rev+ HOI2
Dock, jobbigt att paradoxspel tvingar en att köpa ny dator, annars brukar det var total war som står för sådant...
Det kommer moddas sönder och samman, ALLT går ju att ändra...Kenshin skrev:Fast det hade varit nice med old look som en del föreslog, fast det kommer nog ut ett mod med det innan sommaren. Gulnade kartor med bruna kanter mm.
Självklart trist om man måste köpa nytt, men den dator spelet kräver är ju ändå nästan fyra år gammal...