Europa Universalis III

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
GL
Medlem

Europa Universalis III

Inlägg av GL » 19 januari 2007, 11:06

Demot kom iförrgår och hela spelet släpps den 26:e. Förvisso inte ett historiskt spel, men om RTW passar in på detta forum så ska väl EU3 göra det också.
Verkar hursomhelst bli ett tokigt bra spel, väl värt sin plats som nummer tre i ordningen! :D

Användarvisningsbild
Covendor
Medlem

Inlägg av Covendor » 19 januari 2007, 11:27

Inte ett historiskt spel säger du... hur motiverar du det?

Måste ett historiskt spel följa den historiska utvecklingen till punkt och pricka? Låter inte så spännande? :)

GL
Medlem

Inlägg av GL » 19 januari 2007, 12:15

Covendor skrev:Inte ett historiskt spel säger du... hur motiverar du det?
Ohistoriskt såtillvida att det är fullständigt odeterministiskt med avseende på militära ledare, monarker, "events", osv. (jmf. Crusader Kings). Om detta är en nackdel eller inte beror väl på hur man tycker, men det ger ju alla gånger ett större spelrum i vad som är möjligt och inte.
Covendor skrev:Måste ett historiskt spel följa den historiska utvecklingen till punkt och pricka? Låter inte så spännande? :)
Ett historiskt spel är, för mig, ett spel där ett helt obevakat förlopp förlöper som det gjorde på riktigt, men att man då självklart kan gå in och ändra själv (jmf. EU2 & HOI/HOI2).

Användarvisningsbild
Von_Abdank
Medlem

Inlägg av Von_Abdank » 20 januari 2007, 23:01

Kan inte vänta bara några dagar kvar!!!!!!
Någon annan som väntar?=P

Användarvisningsbild
Plutokraten
Medlem

Inlägg av Plutokraten » 21 januari 2007, 00:10

Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken?? :?

Liksom.. ser det här ut som ett spel som släppts 2-0-0-7?

http://www.fz.se/bildarkiv/images/Europ ... ug11_1.jpg

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 21 januari 2007, 00:19

Plutokraten skrev:Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken?? :?

Jag hänger inte riktigt med på vad det är för fel just där? Har du varit trogen Paradox länge torde du veta att styrkan i deras spel inte hänger på grafiken? Jag spelade Demot och blev varken positivt eller negativt överraskad av grafiken. Den var funktionell på det sätt som Paradox-grafiken brukar vara.

/Johan

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 21 januari 2007, 02:42

Plutokraten skrev:Alltså.. jag älskar EU2 och har varit trogen Paradox länge.. men vafan tänkte dom på när de godkände grafiken?? :?

Retro. :)

Användarvisningsbild
Hohenzollern
Medlem

Inlägg av Hohenzollern » 21 januari 2007, 13:14

Är också troget EU-fan och måste säga att grafiken är horribel. Den är plottrig och rent allmänt dålig. Varför åh varför behöll dom inte 2D?

GL
Medlem

Inlägg av GL » 22 januari 2007, 09:23

Jag har förbeställt collector's edition av EU3...väntar... :)

Angående grafiken så var det dags med en ny motor, den gamla grafikmotorn har de väl använt seden Svea Rike III, om inte ännu längre. Den nya är väl lika pover 3D som den gamla var pover 2D, men eftersom att man inte spelar EU3 för grafiken så kan det ju som sagt kvitta... :)

Användarvisningsbild
Von_Abdank
Medlem

Inlägg av Von_Abdank » 22 januari 2007, 14:08

Precis det är ju inte grafiken som spelar nån roll. När man väll är inne i spelet så kvittar nog grafiken för dom flesta.

GL
Medlem

Inlägg av GL » 22 januari 2007, 14:45

Von_Abdank skrev:Precis det är ju inte grafiken som spelar nån roll. När man väll är inne i spelet så kvittar nog grafiken för dom flesta.
Exakt. Dock verkar kravet på Pixelshading 2.0 förstöra det för ett antal.

Användarnamn?
Utsparkad

Inlägg av Användarnamn? » 22 januari 2007, 22:36

Man måste nog ha en ganska bra dator för spelet. Min klarar inte inte det iaf.

GL
Medlem

Inlägg av GL » 23 januari 2007, 08:49

Användarnamn? skrev:Man måste nog ha en ganska bra dator för spelet. Min klarar inte inte det iaf.
Som för alla nya spel så kan du inte ha en för gammal dator, vad har du för någon? Är du osäker kan du testa demot.

Kenshin
Ny medlem

Inlägg av Kenshin » 23 januari 2007, 10:04

Fast det hade varit nice med old look som en del föreslog, fast det kommer nog ut ett mod med det innan sommaren. Gulnade kartor med bruna kanter mm.
Beställde collectors edition jag med. Känns som tvunget om man har EU1 två ex av EU2 Victoria+Vic rev+ HOI2 :)
Dock, jobbigt att paradoxspel tvingar en att köpa ny dator, annars brukar det var total war som står för sådant...

GL
Medlem

Inlägg av GL » 23 januari 2007, 11:15

Kenshin skrev:Fast det hade varit nice med old look som en del föreslog, fast det kommer nog ut ett mod med det innan sommaren. Gulnade kartor med bruna kanter mm.
Beställde collectors edition jag med. Känns som tvunget om man har EU1 två ex av EU2 Victoria+Vic rev+ HOI2 :)
Dock, jobbigt att paradoxspel tvingar en att köpa ny dator, annars brukar det var total war som står för sådant...
Det kommer moddas sönder och samman, ALLT går ju att ändra... :)
Självklart trist om man måste köpa nytt, men den dator spelet kräver är ju ändå nästan fyra år gammal...

Skriv svar