ForgottenHope: F|H Kampanj #4 "Frozen Iron"!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

ForgottenHope: F|H Kampanj #4 "Frozen Iron"!

Inlägg av Erik F » 25 mars 2006, 21:16

Kampanj #4 "Frozen Iron" Ta värvning nu!

Bild

Vi är på väg att ge oss in i en NY och SPÄNNANDE kampanj och den äger rum på det stränga Ryska Moderlandets gränslösa vidder. Med de tyska styrkorna hårt trängade allt närmare hjärtat av moderlandet samlar den aldrig tidigare så väl utrustade Ryska Armén styrkan att slå tillbaka de fascistiska angriparna.

Kommer du stå vid sidan om och se nyheterna på TV? Eller kommer du att vara en av dem som kan återvända hem och bemöta sina barnbarn uppriktigt, se dem i ögonen och säga:

JA, JAG VAR DÄR OCH JAG KÄMPADE SOM EN MAN!

Faktum är:

Du kommer att vara en viktig kugge i en krigsmaskin av enorma proportioner. Du kommer att uppleva nivåer av samarbete långt bortom vad du trodde var möjligt. Din väg kommer att korsas av intressanta människor minst lika hängivna att spela och att segra som du, och även de enklaste medlemmarna kommer slutligen att bli hjältar ståendes på axlarna av de titaner som företrädde dem!

Bland huvudinslagen finns:
  • Väldiga 32 vs. 32, sextimmars strider varje vecka.
  • Helt nya slagfält varje vecka.
  • 2 lag, 2 arméer, uppdelade i kompanier och dussintals av unika spelare.
  • Ett avancerat system av grader för att komma den verkliga krigszonen så nära som möjligt.
  • Helt fritt och öppet för alla oavsett nivå av skicklighet.
  • Spelare från alla delar av jorden, du kommer inte att vara ensam oavsett var du kommer ifrån!
Och detta är inte allt. Tvärtom. Det är endast att skrapa på ytan.

Fortfarande inte tillräckligt?
  • Ett användarvändligt community och ett forum som sjuder av liv.
  • Direkt användare-till-användare kommunikation via Teamspeak.
  • Högklassiga servrar som finns tillgängliga för spel oavsett tidpunkt.
  • Öppensinnade människor i en turnering som är arrangerad AV och FÖR spelarna.
  • Allt detta finns till för dig, 100% fritt!
Så vad väntar du på?

Anslut digtill Kampanj #4 och bli en del av det episka slaget för överlevnad. Strider kommer att rasa från helvetet i Stalingrad till de frusna ödemarkerna, slag som avgör framtiden för Ryssland och Tyskland. Skriv under som en av de röda soldaterna, som ropar ut sina stridsrop då de anfaller från skyttegravarna för att försvara Moderlandet, eller som en av de nazistiska stormtrupperna som kastar sina känslor för vinden i ett ursinnigt angrepp för att försvara sin älskade Führer.

Så ta värvning nu! Alla är välkomna att se hur det verkligen är att befinna sig i en värld av blod, en värld av intensiv kamp, en värld av....FÖRLORAD HEDER! Ditt öde befinner sig nu i dina händer, kommer DU att resa dig och svara på anropet?

Bild

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 25 mars 2006, 21:38

Trevligt, jag har spelat FH sedan 0.65 kom ut, men har aldrig riktigt fattat vad detta Forgotten Honor är för något. Vad krävs för att ''ta värvning''?
Mvh Andreas

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 26 mars 2006, 17:51

Andreas K skrev:Trevligt, jag har spelat FH sedan 0.65 kom ut, men har aldrig riktigt fattat vad detta Forgotten Honor är för något. Vad krävs för att ''ta värvning''?
Mvh Andreas
Forgotten Honor är ett stort internationellt community som är uppbyggt kring Forgotten Hope och bland många saker så driver vi högkvalitativa servrar och ett formum där spelare från hela världen kan mötas, utbyta tankar och utveckla idéer.
Utöver det så arrangerar Forgotten Honor kampanjer och våra medlemmar arrangerar med jämna mellanrum CTF-turneringar och matcher!

Det enda som "krävs" för deltagande i kampajen är att du klickar in på hemsidan (http://www.forgottenhonor.com) och registrerar dig som medlem i vårt community och som deltagare i kampanjen (du väljer själv vilken sida du vill strida på) samt är beredd att delta med ett seriöst engagemang i träningar och matcher (naturligtvis får man utebli från tillfällen om man behöver och har skäl). Du brukar röra sig om en träning på 'kompaninivå', en träning på 'divisonsnivå' samt en match per vecka.
Forgotten Honor har lång erfarenhet av att arrangera kampanjer och det sker ytterst seriöst, jag har själv deltagit i tre kampanjer och jag vågar mig på mycket varma rekommendationer!

m v h Erik (F|H Der Jäger)

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 26 mars 2006, 20:02

Det låter riktigt kul, precis sånt som jag gillar. Men jag har just nu svårt att få tid över till nöjen, det är knappt att jag hinner med skalman för tillfället. Någon annan gång kanske.
Kommer ni köra på när FH2 kommer med? :)
Mvh Andreas

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 26 mars 2006, 22:26

Andreas K skrev:Det låter riktigt kul, precis sånt som jag gillar. Men jag har just nu svårt att få tid över till nöjen, det är knappt att jag hinner med skalman för tillfället. Någon annan gång kanske.
Kommer ni köra på när FH2 kommer med? :)
Mvh Andreas
Absolut!

Vi kommer vara beredda att gå över direkt den dagen då det är aktuellt och det är bland annat med hänsyn till framtida behov som vi i dagsläget är på väg att samla in de € 3030 som vi har beräknat oss behöva (endast ~ € 100 återstår) för att byta till bättre servrar.

/Erik

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 27 mars 2006, 18:51

Synd bara att Forgotten Hope satsat allt på någon tråkig variant av realism och därför offrat flexibiliteten och spelglädjen.
Battlegroup42var en mycket roligare mod men den spelades alldeles för lite.
I FH blir det bara segt och oengagerat tycker jag då man inte ens kan träffa en stridsvagn med panzerfaust på en halvmeters avstånd utan måste stå och sikta en lång stund för att undvika att den träffar helt slumpmässigt.

FH är en snygg mod men skitråkig och seg vilket är synd då den hade potential.

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 27 mars 2006, 19:46

Ja, gillar man realism, som jag gör, så är FH väldigt bra. Jag har spelat hur mycket BG42 som helst, de är superba. Det end jag tycker är synd är att skadesystemet väl är ungefär detsamma som i vaniljBF? Dvs 3st .30 kalibers skott i överkroppen utan effekt... Jag gillar FH's nya sikten på kulsprutorna och på pansarvärnsvapnen, det är som sagt, bara synd att man hinner bli skjuten flera gånger om innan de osynliga siktena stabiliserats.
Mvh Andreas

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 27 mars 2006, 21:15

wreezig skrev:Synd bara att Forgotten Hope satsat allt på någon tråkig variant av realism och därför offrat flexibiliteten och spelglädjen.
Battlegroup42var en mycket roligare mod men den spelades alldeles för lite.
I FH blir det bara segt och oengagerat tycker jag då man inte ens kan träffa en stridsvagn med panzerfaust på en halvmeters avstånd utan måste stå och sikta en lång stund för att undvika att den träffar helt slumpmässigt.

FH är en snygg mod men skitråkig och seg vilket är synd då den hade potential.
FH innehåller, om något, flexibilitet. Vapenslagen är många, de skiljer sig alla åt genom säregna egenskaper och tack vare det ger Forgotten Hope fler möjligheter än någon annan mod.

Den vanligaste orsak till att spelare anser att Forgotten Hope är en tråkig mod är att möjligheterna för spelare att agera ensamt är reducerade. Det är helt enkelt inte längre möjligt att i en match mod duktiga spelare ta en stridsvagn i huvudbasen, snabbt köra ifrån infanteriet, snabbt ta över fiendens positioner och sedan fara fram och tillbaka över slagfältet. Forgotten Hope är en mod för sklickliga spelare som är intresserade av realism och som föredrar att spela i organiserad form. Och tur är det!

/Erik

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 28 mars 2006, 14:14

Att fokus läggs på samarbete i FH gillar jag väldigt mycket, i vanliga BF var jag såååå trött på ''bunny-hoppande'' rambopersoner... :lol:

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 31 mars 2006, 19:44

Erik F skrev:
FH innehåller, om något, flexibilitet. Vapenslagen är många, de skiljer sig alla åt genom säregna egenskaper och tack vare det ger Forgotten Hope fler möjligheter än någon annan mod.

Den vanligaste orsak till att spelare anser att Forgotten Hope är en tråkig mod är att möjligheterna för spelare att agera ensamt är reducerade. Det är helt enkelt inte längre möjligt att i en match mod duktiga spelare ta en stridsvagn i huvudbasen, snabbt köra ifrån infanteriet, snabbt ta över fiendens positioner och sedan fara fram och tillbaka över slagfältet. Forgotten Hope är en mod för sklickliga spelare som är intresserade av realism och som föredrar att spela i organiserad form. Och tur är det!

/Erik
Jag var tvungen att testa FH igen för att se om jag ändrat uppfattning men efter att ha avfyrat ett antal panzerfaust på kort avstånd utan att vara nära att träffa lade jag ner det.
Eftersom siktet stabiliseras så långsamt spelade ingen som antitank utan dom var "sappers" och sprang fram och lade laddningen på stridsvagnarna vilket var mycket effektivare.
Varannan gång jag fick tag i en stridsvagn kom det en sapper springande och sprängde stridsvagnen innan jag hann träffa honom , några gånger hoppade jag ur vagnen och då hoppade fienden in istället.
Trist och orealistiskt enligt mig...

Användarvisningsbild
Erik F
Tidigare medlem

Inlägg av Erik F » 31 mars 2006, 21:08

wreezig skrev: Jag var tvungen att testa FH igen för att se om jag ändrat uppfattning men efter att ha avfyrat ett antal panzerfaust på kort avstånd utan att vara nära att träffa lade jag ner det.
Eftersom siktet stabiliseras så långsamt spelade ingen som antitank utan dom var "sappers" och sprang fram och lade laddningen på stridsvagnarna vilket var mycket effektivare.
Varannan gång jag fick tag i en stridsvagn kom det en sapper springande och sprängde stridsvagnen innan jag hann träffa honom , några gånger hoppade jag ur vagnen och då hoppade fienden in istället.
Var använder du din stridsvagn när det kommer spelare "springande"? Bland hus, i buskage? Dessutom. Hur bär du dig åt när du ska använda din Panzerfaust? Springer du fram över öppet fält mot ett mål?
Anledningen till att jag undrar är att jag nänligen inte kan förstå hur du kan uppleva så stora problem.
Stridsvagnar ska långsamt och försiktigt föras fram över slagfältet och aldrig användas utan infanteriunderstöd i stadsterräng eller terräng som till stor del utgörs av buskage, träd och stenar, och när man använder Panzerfaust ska man aldrig röra sig över slagfältet med Panzerfaust som vapen, vidare ska man aldrig "jaga" sina mål med Panzerfaust, man ska välja en skyddad och gömd plats och låta målet komma till en.

/Erik

wreezig
Medlem

Inlägg av wreezig » 31 mars 2006, 22:26

Erik F skrev:
wreezig skrev: Jag var tvungen att testa FH igen för att se om jag ändrat uppfattning men efter att ha avfyrat ett antal panzerfaust på kort avstånd utan att vara nära att träffa lade jag ner det.
Var använder du din stridsvagn när det kommer spelare "springande"? Bland hus, i buskage? Dessutom. Hur bär du dig åt när du ska använda din Panzerfaust? Springer du fram över öppet fält mot ett mål?
Anledningen till att jag undrar är att jag nänligen inte kan förstå hur du kan uppleva så stora problem.
Stridsvagnar ska långsamt och försiktigt föras fram över slagfältet och aldrig användas utan infanteriunderstöd i stadsterräng eller terräng som till stor del utgörs av buskage, träd och stenar, och när man använder Panzerfaust ska man aldrig röra sig över slagfältet med Panzerfaust som vapen, vidare ska man aldrig "jaga" sina mål med Panzerfaust, man ska välja en skyddad och gömd plats och låta målet komma till en.

/Erik
O.K , mina problem beror väl på att jag spelar på public servers där det inte finns lagspel utan alla anfaller själva.
När det gäller Panzerfaust så är det t.ex att jag dödas av en tank när jag försvarar en flagga och spawnar som anti-tank , och när jag spawnat har jag några få sekunder på mig att skjuta innan stridsvagnen upptäcker mig vilket inte räcker för att få siktet att stabiliseras.

Skriv svar