Några nya krigsfilmer på gång?
-
Olle Hungrig
- Medlem
- Anckarström
- Medlem
Måste försvara filmen liiite...wreezig skrev:Tomas IbsenExempelvis skedde ett antal ubåtsdrabbningar i filmen där ubåtarna i u-läge skickade torpeder mot varandra och siktade endast med hydrofonen.Kan du avslöja dessa löjliga scener? Jag tror på dig helt klart, men jag tänkte att det kunde vara bra att veta varför den ska undvikas. Förutom det faktum att det är en amerikansk krigsfilm.
Torpederna var exakt i rätt djup och rätt vinkel trots att det var ganska långt mellan ubåtarna , även om jag inte är en ubåtsexpert så förstår även jag att det är gaaanska osannolikt.
Torpederna exploderade också när dom var i närheten av fienden och såvitt jag vet utlöstes torpederna i WW2 vid anslag.
Dessutom var själva spänningsmomentet att delar av besättningen drabbades av hjärnhinneinflammation som riskerade att smitta alla ombord , dom som vet något om hjärnhinneinflammation vet också att det är extremt ovanligt att det smittar.
Jag ska inte avslöja hela handlingen så resten av larvet får du se själv , annars ser jag alla krigsfilmer som kommer oavsett om dom är dåliga så kan du se filmen utan att slänga ut en massa pengar så gör det , det finns ju internet...
1. Till skillnad mot de flesta Hollywoodproduktioner så uppmålades inte USA som den ofelbare och fienden (i det här fallet tyskarna) som det ondaste av onda. Enligt min uppfattning så var de relativt jämlika på både gott och ont.
2. Jag vet inte särkilt mycket om hjärnhinneinflammation, men sa dom inte att det var en ovanlig typ av hjärnhinneinflammation som var extremt smittsamt? Vad jag vet så får man inte hudutslag av vanlig hjärnhinneinflammation?Dessutom klargjordes aldrig vad det egentligen var, endast att den amerikanske doktorn hade "trott" att det var en sällsyn och mycket smittsam form av hjärnhinneinflammation, han kan ju haft fel
Ubåtar och dess torpeder vet jag inte något om, så det du skriver stämmer säkert.
Kan dock hålla med om att filmen inte var någon höjdare.
Dels fanns det torpeder som utlöste genom anslag men även av magnettorpeder som genom förändringar i det magnetiska jordfältet utlöstes de de kom i närheten av fartyg.wreezig skrev: Torpederna exploderade också när dom var i närheten av fienden och såvitt jag vet utlöstes torpederna i WW2 vid anslag.
- Private Snafu
- Medlem
Saints & Soldiers
http://saintsandsoldiers.com/
Ser bra ut men den verkar inte finnas i Sverige ännu? Är inte så pigg på att handla utanför Sverige....Private Snafu skrev:Saints & Soldiers
-
Magnus Lindström
- Medlem
-
Magnus Lindström
- Medlem
-
Magnus Lindström
- Medlem
Klassiker
BoB = Band of BrothersMagnus Lindström skrev:BoB? Battle of Britain?
SPR??
SPR = Saving Private Ryan
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
-
Magnus Lindström
- Medlem