Åter till Cold Mountain
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
Åter till Cold Mountain
Såg denna filmen igår, och tyckte den hade ovanligt mycket. En bra krigsskildring med fokus på individen. Vad tycker ni?
/Robert Sköld
P.S Dessutom är ju Jack White från The white stripes med, suveränt!
/Robert Sköld
P.S Dessutom är ju Jack White från The white stripes med, suveränt!
Vet inte om jag är så positiv. Man visste vad som skulle hända hela vägen igenom filmen. Standard historia med karaktärer som bygger på en sak. Galen och kåt präst och en kvinnan som är hård och inte alls som den snälla feminina huvudpersonen etc.
Förstår inte vad nordstatarna gjorde i början. Varför sprang dom rakt in i en vägg? Såg dom inte den komma?
/Patrick
Förstår inte vad nordstatarna gjorde i början. Varför sprang dom rakt in i en vägg? Såg dom inte den komma?
/Patrick
- Robert Sköld
- Medlem
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
-
Magnus Lindström
- Medlem
Jag har fullt förtroende för den tekniske rådgivaren, Don Troiani, känd illustratör och historiker.
Vid ett föredrag kom denna film upp och det enda han sade sig inte var nöjd med var ryggsäcken som bärs eftersom den är från WWI, och regissören körde över honom eftersom han tyckte den såg bättre ut än de tidsenliga alternativen.
Själva händelsen i öppningsscenen har jag fått mig förklarad av experter, tyvärr kan jag inte återge den tillräckligt bra.
Vid ett föredrag kom denna film upp och det enda han sade sig inte var nöjd med var ryggsäcken som bärs eftersom den är från WWI, och regissören körde över honom eftersom han tyckte den såg bättre ut än de tidsenliga alternativen.
Själva händelsen i öppningsscenen har jag fått mig förklarad av experter, tyvärr kan jag inte återge den tillräckligt bra.
-
Magnus Lindström
- Medlem