Krigsfilmer
- Raskolnikov
- Medlem
Det enda jag egentligen stör mig på i järnkorset är att karaktärerna förefaller en smula osannolika, Steiners "jag skiter i allt" attityd,hans nästan lite barnsliga uppror mot sina befäl,Stranskys överdrivna ärolystnad, den stereotypa beskrivningen av preussare och parti-medlemen.Karaktärerna är överdrivna.För övrigt är den en mkt bra film som jag förresten köpte på DVD helt nyligen.
- johanarnia
- Medlem
Håller inte med. Det är en jätterolig film, faktiskt. Jag skrattade mycket när de fångade en gubbe som sprang omkring, eller mosade döda SS-män. Tiny är rätt skoj han med, han är så dum och ful med sin kommunistmössa. DEn bästa är Portha:volgar skrev:Döden på larvfötter är fjantig och historiskt inkorrekt.
Sedan så förstör slutet ännu mer, otroligt fjantigt
Riktigt härlig replik från Thälmanns pojkar!Jag är kommunist, det är därför jag tycker om pengar. En dag kommer du förstå.
-
Vindstyrka 11
- Ny medlem
Vindstyrka 11: vad får dig att klassa döden på larvfötter så lågt ner?
De är en fiktiv historia men gemfört med andra filmer så är den trovärdig och utan alldeles för groteskt stora hjälte dåd, med hög body count, och krig är helvete tema och lite varför slåss vi mot dessa trevliga människorna filosofi.
Nackdel, utrustningen är inte helt historiskt korekt, baksidan på kaseten.
De är en fiktiv historia men gemfört med andra filmer så är den trovärdig och utan alldeles för groteskt stora hjälte dåd, med hög body count, och krig är helvete tema och lite varför slåss vi mot dessa trevliga människorna filosofi.
-
Vindstyrka 11
- Ny medlem
Pansarvagnarna sägs inte vara tidsenliga, filmen är inte så särskilt lik boken. Dock finner jag den underhållande - men som en "b-film" inte som en krigsfilm.Ja77 skrev:Vindstyrka 11: vad får dig att klassa döden på larvfötter så lågt ner?
Re: Krigsfilmer
Jag tycker saving private ryan är den bästa!och örnnästet(where eagles dare)
sämsta är den tunna röda linjen...
sämsta är den tunna röda linjen...
- sonderling
- Stödjande medlem 2021
Jag tyckte den "tunna röda linjen" var bra men det är ju ingen actionfilm direkt.
Turligt nog hade jag läst på om filmen när jag såg den på bio men det verkade inte resten av publiken gjort för det var ett evigt gnällande och skruvande bland publiken. Flera reste sig upp och gick
.
Jäkligt störande.
Förövrigt så tycker jag att "we were soldiers" , "järnkorset" och "black hawk down" alla förtjänar ett snäpp bättre placering på listan.
Sonderling
Jäkligt störande.
Förövrigt så tycker jag att "we were soldiers" , "järnkorset" och "black hawk down" alla förtjänar ett snäpp bättre placering på listan.
Sonderling
- Fredrik Andersson
- Medlem
Bästa WW2 film:
Talvisota - rått, osminkat och minimalt med "Hollywoodhjältetramsmotenfondavbensinbombssvampmoln"
Mindre bra WW2 film:
Framom främsta linjen - osammanhängande handling, total avsaknad av skådespelartalang på många håll.
Bästa krigsfilm alla kategorier:
Är ännu ej producerad.
Sämsta krigsfilm alla kategorier:
P*** *****r (A title I won't utter here...)
Talvisota - rått, osminkat och minimalt med "Hollywoodhjältetramsmotenfondavbensinbombssvampmoln"
Mindre bra WW2 film:
Framom främsta linjen - osammanhängande handling, total avsaknad av skådespelartalang på många håll.
Bästa krigsfilm alla kategorier:
Är ännu ej producerad.
Sämsta krigsfilm alla kategorier:
P*** *****r (A title I won't utter here...)