Fallout: Sverige

Diskussioner om alternativa vägar historien kunde ha tagit.
Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Fallout: Sverige

Inlägg av tryggve » 27 juni 2014, 18:39

gunship skrev:Klart, det hela beror väl på hur dystopisk man ska vara
Ska man vara troligen Fallout-universat så ska man vara tämligen dystropisk. Tittar man på Fallout New Vegas så fanns det ju uppenbarligen sätt att stoppa/skjuta ned missilerna och bespara en del förödelse, men det sägs väl vara ett undantagsfall.


Vet inte hur mycket beskrivningar av Fallout-världen utanför USA som det finns, faktiskt.

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem
Inlägg: 6498
Blev medlem: 2 juli 2003, 17:19
Ort: Mölndal

Re: Fallout: Sverige

Inlägg av tryggve » 30 oktober 2016, 10:48

Trådnekromantri, men i alla fall...

Vill man vara med och spela i ett "vault" i Sverige så kan man vara med och finasisera nyaste delen i nya Mutant. Mutant: Elysium.

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... s-sista-da
När mänskligheten faller, när nationer och myndigheter kollapsar, återstår till slut bara det mest grundläggande mänskliga bandet - familjen. Medan världen brinner går de fyra mäktiga ätterna von Rijn, Vigg, Morgonstierna och Skarprättare samman i ett förbund som de kallar Elysium, den eviga vårens ängar. Djupt nere i urberget ska de övervintra världens undergång.

Jonas Gunnarsson
Medlem
Inlägg: 68
Blev medlem: 18 augusti 2008, 23:24
Ort: Linköping

Re: Fallout: Sverige

Inlägg av Jonas Gunnarsson » 20 november 2016, 04:18

Överlevnadsförmågan lär nog bero på vem som byggde din bunker... Om du anlitade Vault-Tech så kanske du borde tänka om... :milsmile:



Och om du undrar, ja, jag köpte "Seasonal Pass", och jag befinner mig för tillfället på level 182! Sug på den! :milwink:

Skriv svar