Om Europa blivit muslimsk

Diskussioner om alternativa vägar historien kunde ha tagit.
Der Löwe
Medlem
Inlägg: 2590
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:04

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av Der Löwe » 13 augusti 2011, 15:18

Vad jag vet åts det fläsk och dracks slivo i Bosnien, även i de muslimska byarna. Bahrain är ett känt "vattenhål" för Saudiarabier som vill ta ett järn.

Davian
Medlem
Inlägg: 3584
Blev medlem: 7 februari 2005, 16:48
Ort: Praha

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av Davian » 14 augusti 2011, 13:18

varjag skrev:
Hade en partysugen norrlänning då tuggat cat eller rökt braja istället för att blanda groggar på Kron eller Explorer?
Lika illa hade det blivit med den svenska ärtsoppan - MED FLÄSK 8O
Kräftskivorna - glöm dom (inga skaldjur tillåtna) - och hur hade de blitt med ålagillén...inte mycket fenor på ålen :roll:
(fisk utan fenor - Verboten!)

hemskt - tycker Varjag
Nu utgår du ju ifrån att ifall Islam blir dominerande så blir alla människor väldigt religiösa, och alla regler kommer upprätthållas in till absurdum.

Men oavsett vilket, hade islam varit dominerande och ärtsoppan funnits utan fläsk tror jag inte att någon hade reagerat eftersom de inte känt till eventuella fördelar med fläsket i ärtsoppan! =)

jeger
Medlem
Inlägg: 431
Blev medlem: 6 november 2010, 23:01

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av jeger » 11 september 2011, 12:18

Du Jonas,du nevner den velsignede kaffen og at vi vel hadde fått den noe tidligere om Europa hadde blitt muslimsk, men hva da med spriten ?
Jeger

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av MD650 » 11 september 2011, 12:28

Der Löwe skrev:Vad jag vet åts det fläsk och dracks slivo i Bosnien, även i de muslimska byarna. Bahrain är ett känt "vattenhål" för Saudiarabier som vill ta ett järn.
Ett sätt att undgå att kunna äta under ramadhan är att vara på resande fot då bl.a. resande är undantagna fastan.
Hur löser man det då?
Jo man stoppar in familjen i bilen och reser .....till drive-in på Mcdonalds.
Ett annat sätt är att dricka sprit inomhus då gud inte ser genom taket. Eller lindar in flaskan i folie.

Detta har jag fått mig berättat, ej sett det själv.
:)

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av B Hellqvist » 11 september 2011, 12:30

Der Löwe skrev:Vad jag vet åts det fläsk och dracks slivo i Bosnien, även i de muslimska byarna. Bahrain är ett känt "vattenhål" för Saudiarabier som vill ta ett järn.
Det sägs att i Jugoslavien så kände man igen muslimerna på att de inte gick i moskén på fredagar, och de kristna på att de inte gick i kyrkan på söndagar...

jeger
Medlem
Inlägg: 431
Blev medlem: 6 november 2010, 23:01

Re: Om Europa blivit muslimsk

Inlägg av jeger » 11 september 2011, 13:36

Jo, jo, men tenk bare om vi også skulle hatt fler-koneri å ta stilling til.! Hvordan ville skilsmisse-statistikken ha sett ut da?
Jeger

Skriv svar