vad skule ha hänt?
-
- Medlem
vad skule ha hänt?
skulle vi få spö om tyskarna gick in i sverige och skule vi få det idag om något skulle hända
-
- Medlem
Beror när under kriget Tyskland hade invaderat oss. I slutet av kriget hade vi självklart bättre förmåga att försvara oss och samtidigt var Tysklands resurser mindre då. När vår förmåga att försvara oss skulle vara så bra att Tyskland inte skulle kunna vinna vet jag inte gtissar på någon gång andra halvåret 44. Men det är bara en gissning.
Det sista i ditt inlägg förstod jag inte. Menar du vad som skulle hända om Tyskland försökte invadera oss nu idag?
/Martin
Det sista i ditt inlägg förstod jag inte. Menar du vad som skulle hända om Tyskland försökte invadera oss nu idag?
/Martin
-
- Medlem
Re: vad skule ha hänt?
Ja vad tror du självZagat skrev:skulle vi få spö om tyskarna gick in i sverige och skule vi få det idag om något skulle hända
-
- Ny medlem
-
- Medlem
-
- Ny medlem
-
- Medlem
Skulle Tyskland ha invaderat Sverige skulle de ha gjort det lika överraskande med oss som de gjorde med Norge och Danmark. Tyvärr tror jag att resultatet skulle ha blivit liknande om vi blivit utsatta. (Som det var nu fick de vad de ville och behövde inte invadera)
Frågan om vad som skulle ha hänt idag är relativt ointressant. Sverige har idag inget invasionsförsvar, detta för att det inte finns någon som kan invadera oss. Vi har idag ett insats försvar som således ska klara av insatser…. Det som avgör att det inte finns något invasionshot och ställer uppgifterna till försvarsmakten är svenska folket genom sina folkvalda.
K
Frågan om vad som skulle ha hänt idag är relativt ointressant. Sverige har idag inget invasionsförsvar, detta för att det inte finns någon som kan invadera oss. Vi har idag ett insats försvar som således ska klara av insatser…. Det som avgör att det inte finns något invasionshot och ställer uppgifterna till försvarsmakten är svenska folket genom sina folkvalda.
K
-
- Medlem
Det beror ju på när Tyskland hade planerat att invadera oss. Här är lite gamla trådar där det diskuterats Tysklands planer mot Sverige. Borde stå en del om hur svenska försvaret såg ut. search.php?mode=resultsKahalani skrev:Skulle Tyskland ha invaderat Sverige skulle de ha gjort det lika överraskande med oss som de gjorde med Norge och Danmark. Tyvärr tror jag att resultatet skulle ha blivit liknande om vi blivit utsatta. (Som det var nu fick de vad de ville och behövde inte invadera)
/Martin
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
-
- Medlem
Hur skulle de ha blivit återkallade hem? De tjänstgjorde i Finland på kontrakt och skulle endast kunna ansöka om befriande från tjänst eller desertera!D. Löwenhamn skrev:De skulle ha återkallats hem.Wolfblitzer skrev:Intressant vad som ukell ha hänt med de frivilliga i Finland om Tyskland förklarde krig mot Sverige.
mvh/ Daniel
Visserligen så tror jag att Finland skulle ha släppte hem dem utan att bråka.