Leta upp en kompis!

Diskussioner kring släktforskning.
Skriv svar
jockeg
Provmedlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2 november 2009, 02:58

Leta upp en kompis!

Inlägg av jockeg » 2 november 2009, 03:09

Hej,
har sedan länge velat leta upp en kompis från barndomen och har ingen aning vad jag ska göra, namnet han har är ganska vanligt.

Niklas Pettersson (niclas, nicklas?) bodde någon gång under 90-talet i täby (tror det var täby iallafall) samt att han hade en pappa vid namn Sigvard Pettersson som bodde i Östervåla, han avled dock för några år sedan. Niklas borde vara född någon gång på tidigt till mitten av 80talet.

Som ni ser är det inte mycket jag har att gå på men jag uppskattar all hjälp jag kan få!

Användarvisningsbild
NIL
Stödjande medlem 2023
Inlägg: 2685
Blev medlem: 8 maj 2008, 11:22
Ort: Stockholm

Re: Leta upp en kompis!

Inlägg av NIL » 3 november 2009, 21:20

Om du vet var och när han gick i skolan så kan man slå en koll om han har registrerat sig på stayfriends.se.
Äh, det löser sig.

Giancarlo
Medlem
Inlägg: 3161
Blev medlem: 9 januari 2006, 01:53
Ort: Lund

Re: Leta upp en kompis!

Inlägg av Giancarlo » 3 november 2009, 22:50

Facebook?
Gentlemen may talk of the age of chivalry, but remember the ploughmen, poachers and pickpockets whom they lead. It is with these sad instruments that your great warriors and kings have been doing their murderous work in the world.

Targenor
Medlem
Inlägg: 122
Blev medlem: 17 november 2005, 08:50
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Leta upp en kompis!

Inlägg av Targenor » 9 november 2009, 20:43

jockeg skrev:Hej,
har sedan länge velat leta upp en kompis från barndomen och har ingen aning vad jag ska göra, namnet han har är ganska vanligt.

Niklas Pettersson (niclas, nicklas?) bodde någon gång under 90-talet i täby (tror det var täby iallafall) samt att han hade en pappa vid namn Sigvard Pettersson som bodde i Östervåla, han avled dock för några år sedan. Niklas borde vara född någon gång på tidigt till mitten av 80talet.

Som ni ser är det inte mycket jag har att gå på men jag uppskattar all hjälp jag kan få!
Du har inga uppgifter om födelsedata förutom mitten av 80 talet?
det skulle i så fall underlätta att hitta rätt person med tanke på namnet.
Annars kan du prova upplysning.se och se om du hittar någon som du tycker stämmer.

Skriv svar