Dalmas skrev:Så tredjehands primärkällor som oomkullrunkeligen bevisar månlandningen har inte med saken att göra?
Som jag citerade från Wikipedia om pseudovetenskap:
- Handplockade exempel - att välja ut de exempel som talar för en teori samtidigt som man bortser från andra exempel som talar mot den.
Låt oss ta dessa bevis som enligt dig "oomkullrunkeligen" (märkligt ord) bevisar månlandningen.
1.LRO Bilder- Se själv mitt tidigare inlägg innan.
2. Retroreflectors. Kan placerats där av en sond.
3.Existence and age of Moon rocks. Det mesta av detta tappade man bort. Och sen står det såhär:
"The rocks returned by Apollo are very close in composition to the samples returned by the independent Soviet Luna programme." Och det är inte så konstigt eftersom ryssarna gav en del av sitt mångrus till USA tidigare.
Denna visar ingen måne alls, så hur kan det vara ett bevis på att man varit just på månen?
SELENE photographs. Svårt att avgöra eftersom de har ett samarbete, och så haft sen ww2.
Se denna bild från langley airbase:
Där kan kanske förklaringen finnas, jag vet faktiskt inte.
Observers of all missions. "The NASA Manned Space Flight Network (MSFN) was a world-wide network of stations that tracked the Mercury, Gemini, Apollo and Skylab missions. "
Jo passar ju bra att NASA övervakar sitt eget. Och påstår att ryssarna också gjorde samma sak. VArt hittar du förstahandsinformationen från ryssarna själva?
Det finna ingenting här som bevisar något. All information härrör till Nasa och USA, och det kan du väl inte kalla bevis?
DE är ju part i målet om vi nu ska bedömma om det är fejk eller inte.
Det som återstår i bevisväg, ja det är bilder och film. Och de lämnar mer frågor än svar.