MVH
Hans
Jag gissar på Porjus. Vid nåt tillfälle jag var där under 90-talet rymdes hela riktnrområdet på ett (!) uppslag i telefonkatalogen. Stor del av dessa icke Porjus utan nr till myndigheter och liknande. Vidare tog gruppering av varje ny första-bokstav upp kanske två rader. Och Porjus har knappast blivit större sen dess. Dock är dess upptagningsområde i yta knappast den minsta.Figaro skrev:Vilket är sveriges minsta riktnummerområde?
Skulle bli mycket förvånad om inte Lakaträsk (0925) är särklassigt minsta riktnummerområdet i landet. Max. 100 privatabonnenter där.tjorla skrev:Jag gissar på Porjus. Vid nåt tillfälle jag var där under 90-talet rymdes hela riktnrområdet på ett (!) uppslag i telefonkatalogen. Stor del av dessa icke Porjus utan nr till myndigheter och liknande. Vidare tog gruppering av varje ny första-bokstav upp kanske två rader. Och Porjus har knappast blivit större sen dess. Dock är dess upptagningsområde i yta knappast den minsta.Figaro skrev:Vilket är sveriges minsta riktnummerområde?