Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Diskussioner kring teknikens utveckling genom tiderna och dess inverkan på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Markus Holst
C Skalman
Inlägg: 13860
Blev medlem: 4 september 2006, 15:28
Ort: Västergötland
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Markus Holst » 25 augusti 2011, 23:43

B Hellqvist skrev:Återigen: Kontakta NASA med era frågor. Om ni har så stark bevisning att månlandningarna inte ägde rum och att fotona är falsarier, så finns det säkert tidningar och förlag som är intresserade av artiklar/böcker. Det börjar bli parodiskt att två som fått mångrus på hjärnan avkräver forummedlemmar svar på frågor som kräver primära källor och expertkunskaper. Vänd er till berörda myndigheter! Få någon amerikansk kongressman/senator intresserad, så att han/hon kan kalla ansvariga vid NASA till utskottsförhör! Har ni rätt, så har ni ett rejält scoop som ni kan bli rika och berömda på. Kom inte med några svepskäl - mindre snack och mer verkstad. Har ni torrt på fötterna så håller det hela vägen.
Applåder!

God natt.

Användarvisningsbild
mythcracker
Utsparkad
Inlägg: 1586
Blev medlem: 23 april 2008, 22:49
Ort: Tidigare Ryssland numera Sverige
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av mythcracker » 25 augusti 2011, 23:45

Solkungen skrev:Så enkelt är det inte. Du måste ta reda på varför vi ser en oval svart fläck med lite vita stänk vid sidan.
Kan det vara så enkelt att NASA tog en bild på en oval fläck (som de sedan markerar som "LRV Parking Spot")? Annars kan du väl kontakta dem och fråga.

Passa på och fråga dem varför de behöll tre stycken oanvända Saturn-raketer som museumföremål. Jäkla dyra museumgrejer, om du frågar mig. Och sedan dess har de alltså inte haft en lika mäktig raket som denna? Fråga NASA varför de numera köper ryska raketer som ryssarna har till sina Proton:er, och använder dem i sina Atlas-raketer. Varför köpa skitkvalitet hos sin värsta konkurrent, när man har high-tech-grejer på hemmaplan som är färdigutvecklade och bäst i världen?

/MC
USA:s månlandningsprogram (forum): http://moonlandings.ecommunity.se/viewforum.php?f=1
Rysslands historia (webbsida): http://russianhistory.orgfree.com
Rossija (forum): http://rossija.forumotion.com
Mythcracker's Weblog: http://mythcracker.wordpress.com

Nord
Medlem
Inlägg: 403
Blev medlem: 1 november 2006, 00:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Nord » 25 augusti 2011, 23:49

B Hellqvist skrev:Återigen: Kontakta NASA med era frågor. Om ni har så stark bevisning att månlandningarna inte ägde rum och att fotona är falsarier, så finns det säkert tidningar och förlag som är intresserade av artiklar/böcker. Det börjar bli parodiskt att två som fått mångrus på hjärnan avkräver forummedlemmar svar på frågor som kräver primära källor och expertkunskaper. Vänd er till berörda myndigheter! Få någon amerikansk kongressman/senator intresserad, så att han/hon kan kalla ansvariga vid NASA till utskottsförhör! Har ni rätt, så har ni ett rejält scoop som ni kan bli rika och berömda på. Kom inte med några svepskäl - mindre snack och mer verkstad. Har ni torrt på fötterna så håller det hela vägen.

Du som raljerat friskt på ena sidan kanske ska sitta i båten.

Att du är partisk i detta hjälper dig inte att se klart. Jag har i 77 sidor hållit mig helt cool, presenterat bild efter bild. Bemött sakligt och metodisk.

Samstämmigt har mobben förnekat eller raljerat.

Jag skiter väl totalt i om ni går runt i livet som urblåsta troll, helt egalt för mig. Jag har tagit del för glädjen att debattera, inte käfta med småglin eller osluga, därför skrev jag att min medverkan här kommer mot sitt slut.

Om du ser det hela på distans, läs tråden igen, så ser du vart antagonisterna sitter.
Angående att bli rik, det är jag redan och det finns ingen mera glädje i det. Allt det jag påvisat här, har påvisats av andra. Inget nytt under solen, miljontals människor hyser tvivel om månlandningens äkthet, troligen de som orkar tänka själva.

Användarvisningsbild
Solkungen
Medlem
Inlägg: 658
Blev medlem: 27 oktober 2003, 22:24
Ort: Hedemora

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Solkungen » 25 augusti 2011, 23:56

Tycker inte att forumisters brist på insikt om nasas eventuella jättebluff utan vidare gör dem till urblåsta troll. Även om det är en bluff finns det viktigare saker i nutid som gärna kräver allt annat än urblåsta egenskaper.

Nord
Medlem
Inlägg: 403
Blev medlem: 1 november 2006, 00:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Nord » 25 augusti 2011, 23:59

Solkungen skrev:Tycker inte att forumisters brist på insikt om nasas eventuella jättebluff utan vidare gör dem till urblåsta troll. Även om det är en bluff finns det viktigare saker i nutid som gärna kräver allt annat än urblåsta egenskaper.

Problemet är att ni lever i en illusion om att ni inte kan bli lurade, det kan ni, och jag bevisade just det med 2 bilder. Att tro så hårt på något att man inte vill se annat, eller ens vara öppen för möjligheten, det är vad jag reagerar på.

Rimligt vore att ställa sig frågan, är det möjligt....?

Att lägga mer tid här nu är inte försvarligt, det ger ingenting tillbaka.

Godnatt grabbar, dröm om gubben i månen.

Användarvisningsbild
koroshiya
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 5106
Blev medlem: 3 februari 2004, 06:51
Ort: Göteborg

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av koroshiya » 26 augusti 2011, 00:02

mythcracker skrev:Varför är moonrovern OVAL? Den var väl närmast fyrkantig i verkligheten med lite utåtskjutande hjul?

/MC
Är det inte i själva verket så att det bara är du som ser en oval rover? Jag ser ingenting mer än lite blurr. NASA har väl själva inte hävdat att ett antal pixlar med en viss given gräns skall vara rovern?

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av B Hellqvist » 26 augusti 2011, 00:05

Nord skrev:
B Hellqvist skrev:Återigen: Kontakta NASA med era frågor. Om ni har så stark bevisning att månlandningarna inte ägde rum och att fotona är falsarier, så finns det säkert tidningar och förlag som är intresserade av artiklar/böcker. Det börjar bli parodiskt att två som fått mångrus på hjärnan avkräver forummedlemmar svar på frågor som kräver primära källor och expertkunskaper. Vänd er till berörda myndigheter! Få någon amerikansk kongressman/senator intresserad, så att han/hon kan kalla ansvariga vid NASA till utskottsförhör! Har ni rätt, så har ni ett rejält scoop som ni kan bli rika och berömda på. Kom inte med några svepskäl - mindre snack och mer verkstad. Har ni torrt på fötterna så håller det hela vägen.

Du som raljerat friskt på ena sidan kanske ska sitta i båten.

Att du är partisk i detta hjälper dig inte att se klart. Jag har i 77 sidor hållit mig helt cool, presenterat bild efter bild. Bemött sakligt och metodisk.

Samstämmigt har mobben förnekat eller raljerat.

Jag skiter väl totalt i om ni går runt i livet som urblåsta troll, helt egalt för mig. Jag har tagit del för glädjen att debattera, inte käfta med småglin eller osluga, därför skrev jag att min medverkan här kommer mot sitt slut.

Om du ser det hela på distans, läs tråden igen, så ser du vart antagonisterna sitter.
Angående att bli rik, det är jag redan och det finns ingen mera glädje i det. Allt det jag påvisat här, har påvisats av andra. Inget nytt under solen, miljontals människor hyser tvivel om månlandningens äkthet, troligen de som orkar tänka själva.
M.a.o. så tror du inte att det håller, och du kommer med angrepp på forummedlemmarna för att dölja att du är för harig för att gå ut med dina fantastiska insikter. Stor i orden...

Användarvisningsbild
Solkungen
Medlem
Inlägg: 658
Blev medlem: 27 oktober 2003, 22:24
Ort: Hedemora

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Solkungen » 26 augusti 2011, 00:07

Misstror dagligen nyheter i massmedierna av olika orsaker. Men Nasa månprojekt var stort men fullt genomförbart och inget har framkommit som väcker misstankar. Inget. Inget. Dock är blobbarna här på slutet lite intressanta, ska hålla ögonen öppna för vettiga förklaringar.

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Ori » 26 augusti 2011, 00:07

Nord skrev:Den är ungefär lika trolig som denna:
Bild
Varifrån kommer denna bild?

Jag har letat i tråden (iofs inte helt lätt numera), men inte hittat några uppgifter om ursprunget för bilden?
--
Jörgen

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem
Inlägg: 2236
Blev medlem: 10 april 2002, 11:25
Ort: Torde framgå

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Dalmas » 26 augusti 2011, 00:08

Nord skrev:
Solkungen skrev:Tycker inte att forumisters brist på insikt om nasas eventuella jättebluff utan vidare gör dem till urblåsta troll. Även om det är en bluff finns det viktigare saker i nutid som gärna kräver allt annat än urblåsta egenskaper.

Problemet är att ni lever i en illusion om att ni inte kan bli lurade, det kan ni, och jag bevisade just det med 2 bilder. Att tro så hårt på något att man inte vill se annat, eller ens vara öppen för möjligheten, det är vad jag reagerar på.

Rimligt vore att ställa sig frågan, är det möjligt....?

Att lägga mer tid här nu är inte försvarligt, det ger ingenting tillbaka.

Godnatt grabbar, dröm om gubben i månen.
Vad tycker du att du själv gett? Svaren på frågorna du ställt finns ju, som många påpekat, men du orkar inte söka reda på svaren själv utan kräver av oss att vi ska göra jobbet åt dig. Det enda du bevisat, är att efter 77 sidors bildspammande så tröttnar merparten av debattörerna på skalman.

Användarvisningsbild
mythcracker
Utsparkad
Inlägg: 1586
Blev medlem: 23 april 2008, 22:49
Ort: Tidigare Ryssland numera Sverige
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av mythcracker » 26 augusti 2011, 00:08

Solkungen skrev:Tycker inte att forumisters brist på insikt om nasas eventuella jättebluff utan vidare gör dem till urblåsta troll. Även om det är en bluff finns det viktigare saker i nutid som gärna kräver allt annat än urblåsta egenskaper.
Jag skulle inte kalla någon här för urblåst, varken dig eller någon annan. Men nu har vi en situation som denna, med en otrolig massa jobbiga saker som måste förklaras på ett eller annat sätt. Det krävs många krystade och närmast osannolika förklaringar för att man ska få NASA-storyn att hänga ihop. I det här läget, med så otroligt många stora tveksamheter är det dags att sätta sig ner i lugn och ro och reflektera över månlandningarna igen. Och man behöver inte presentera sin slutsats för någon, det är okej att behålla den för sig själv.

Med vänligaste hälsningar,

/MC
USA:s månlandningsprogram (forum): http://moonlandings.ecommunity.se/viewforum.php?f=1
Rysslands historia (webbsida): http://russianhistory.orgfree.com
Rossija (forum): http://rossija.forumotion.com
Mythcracker's Weblog: http://mythcracker.wordpress.com

Användarvisningsbild
mythcracker
Utsparkad
Inlägg: 1586
Blev medlem: 23 april 2008, 22:49
Ort: Tidigare Ryssland numera Sverige
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av mythcracker » 26 augusti 2011, 00:11

Solkungen skrev:Misstror dagligen nyheter i massmedierna av olika orsaker. Men Nasa månprojekt var stort men fullt genomförbart och inget har framkommit som väcker misstankar. Inget. Inget. Dock är blobbarna här på slutet lite intressanta, ska hålla ögonen öppna för vettiga förklaringar.
Det känns roligt om vi har lyckats väcka din nyfikenhet kring det här. Fortsätt att vara nyfiken!

/MC
USA:s månlandningsprogram (forum): http://moonlandings.ecommunity.se/viewforum.php?f=1
Rysslands historia (webbsida): http://russianhistory.orgfree.com
Rossija (forum): http://rossija.forumotion.com
Mythcracker's Weblog: http://mythcracker.wordpress.com

Användarvisningsbild
koroshiya
Stödjande medlem 2021
Inlägg: 5106
Blev medlem: 3 februari 2004, 06:51
Ort: Göteborg

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av koroshiya » 26 augusti 2011, 00:13

Mythcracker, menar du inte väldigt få och små tveksamheter?

Jag har en fråga om hur du snöade in på det här förresten. Jag såg nämligen att den här herren även har skrivit om Katyn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Yury_Ignatyevich_Mukhin

Han verkar ha uppnått flykthastighet för längesedan och för säkerhets skull verkar de ha låst in honom :D

Nord
Medlem
Inlägg: 403
Blev medlem: 1 november 2006, 00:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av Nord » 26 augusti 2011, 00:20

B Hellqvist skrev:
Nord skrev:
B Hellqvist skrev:Återigen: Kontakta NASA med era frågor. Om ni har så stark bevisning att månlandningarna inte ägde rum och att fotona är falsarier, så finns det säkert tidningar och förlag som är intresserade av artiklar/böcker. Det börjar bli parodiskt att två som fått mångrus på hjärnan avkräver forummedlemmar svar på frågor som kräver primära källor och expertkunskaper. Vänd er till berörda myndigheter! Få någon amerikansk kongressman/senator intresserad, så att han/hon kan kalla ansvariga vid NASA till utskottsförhör! Har ni rätt, så har ni ett rejält scoop som ni kan bli rika och berömda på. Kom inte med några svepskäl - mindre snack och mer verkstad. Har ni torrt på fötterna så håller det hela vägen.

Du som raljerat friskt på ena sidan kanske ska sitta i båten.

Att du är partisk i detta hjälper dig inte att se klart. Jag har i 77 sidor hållit mig helt cool, presenterat bild efter bild. Bemött sakligt och metodisk.

Samstämmigt har mobben förnekat eller raljerat.

Jag skiter väl totalt i om ni går runt i livet som urblåsta troll, helt egalt för mig. Jag har tagit del för glädjen att debattera, inte käfta med småglin eller osluga, därför skrev jag att min medverkan här kommer mot sitt slut.

Om du ser det hela på distans, läs tråden igen, så ser du vart antagonisterna sitter.
Angående att bli rik, det är jag redan och det finns ingen mera glädje i det. Allt det jag påvisat här, har påvisats av andra. Inget nytt under solen, miljontals människor hyser tvivel om månlandningens äkthet, troligen de som orkar tänka själva.
M.a.o. så tror du inte att det håller, och du kommer med angrepp på forummedlemmarna för att dölja att du är för harig för att gå ut med dina fantastiska insikter. Stor i orden...

Men när du har hackat på MC har det funkat bra?

Björn, du ä en pajas, som inte har kommit med ett enda vettigt inlägg i den här tråden. Jag förstår varför du lägger din fritid på att vara lite tuff här på forumet, så nu kan du väl visa hur tuff du kan vara, jag skiter nämligen blankt i det. Ni har lyckats på ett sätt iaf, ni har lyckats få mig att ledsna på att debattera med er. Jag antar att det var eran taktik också, för ingen av er har ju haft skallen med er för att vinna terräng i diskussionen iaf. :lol:

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Månlandningar: ett stort framsteg eller en stor bluff?

Inlägg av B Hellqvist » 26 augusti 2011, 01:21

Jag beklagar om jag och övriga forummedlemmar inte lyckats imponera på Nord. Det måste vara svårt att inte bli förstådd, särskilt när man stått för närmare 25% av den enda diskussion man deltagit i sedan 2006. Jag kan förstå frustrationen, och hur den kan övergå i förakt för fattningsgåvorna hos flertalet deltagare i diskussionen. Det måste svida i självkänslan att inte bli erkänd. Men samtidigt som du anklagar andra för att inte se vad du ser, så har du varit snabb att vägra godta förklaringar som ifrågasätter dina hypoteser. Jag låser tråden tillfälligt (jag måste ju få visa hur tuff jag är!), och låter den vila tills senare på fredag.

Skriv svar