Delfiner har namn

Diskussioner om språkhistoria, allmän språkvetenskap och den komparativa språkforskningen.
Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem
Inlägg: 1892
Blev medlem: 20 juli 2005, 23:18
Ort: Jönköping

Inlägg av Andreas K » 27 maj 2006, 11:54

Hur står det till med delfinbeståndet i haven just nu?
Är det någon som vet om det har minskat, ökat eller är stabilt?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 27 maj 2006, 18:56

@Hangatyr: Jag har fått viss inspiration av det avsnittet (delen att de väntar på sin ledare), men att deär ondska har jag tyckt ända sedan jag lärde mig att de samlas i grupp och attackerar svagare individer. Söta och gosiga, ja j*vlar...

@Grå: Elefanter ÄR intelligenta. Och sadistiska. Tittabara på all skada de glr genom att äta upp våra oraffinerade köttodlingar.

@Giancarlo: Bra initiativ. Fast bättre kan du. Ät 100% delfin, och känn deras styrka bli din!

@Andreas: Vad jag vet (och detta kan vara fel) så är delfinens antal på ett stabilt nummer. Vilket vet jag inte, och jag kan som sagt ha fel.

Användarvisningsbild
Mäster Grå
Tidigare medlem
Inlägg: 677
Blev medlem: 15 april 2006, 18:06
Ort: Skåne

Inlägg av Mäster Grå » 27 maj 2006, 19:05

@Grå: Elefanter ÄR intelligenta. Och sadistiska. Tittabara på all skada de glr genom att äta upp våra oraffinerade köttodlingar.
Sadistiska...? :roll: :lol: Är du säker på att vi snackar om samma djurart? Stora, gråa, stora öron, lång snabel..?

Och oraffinerade köttodlingar!? Alltså, Tomas, nu svamlar du väl ändå? :? Eller har jag missat nåt som jag eg borde känna till? :roll: Vad exakt är en oraffinerad köttodling? Jag måste erkänna att denna diskussion har givit mig ett helt nytt perspektiv på tillvaron! :D :lol:

/Mäster Grå

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 27 maj 2006, 19:37

Mäster Grå skrev: Sadistiska...? :roll: :lol: Är du säker på att vi snackar om samma djurart? Stora, gråa, stora öron, lång snabel..?

Och oraffinerade köttodlingar!? Alltså, Tomas, nu svamlar du väl ändå? :? Eller har jag missat nåt som jag eg borde känna till? :roll: Vad exakt är en oraffinerad köttodling? Jag måste erkänna att denna diskussion har givit mig ett helt nytt perspektiv på tillvaron! :D :lol:

/Mäster Grå
Alltså, klockan är bara halv åtta, är du redan full? Jaja, jag får förklara, så kommer du också se ljuset.

Elefanter, är ett totaltegocentriskt djur som bara bryr sig om flockens och artens överlevnad. Detta genom att bland annat trava runt i bushen och äta upp våra odlingar av oraffinerat kött. Oraffinerat kött, för de som undrar, är det som till slut blir kött. Det är inte köttfärgat, utan det är, tro det eller ej, grönt. Det är inte mögligt på grund av den gröna, färgen, utan det ska tro det eller ej, se ut så. Det äter elefanterna upp, för att de vet, VET, att vi behöver det för att kunna raffinera kött och ombilda till föda som vi kan inmundiga och på så sätt omvandla till avföring som sedan i vissa fall hjälper till att få det oraffinerade köttet att växa ännu mer.

Hänger du med nu, eller ska jag förklara ännu bättre? :wink:

Nog med OT nu. Nu pratar vi om den inkarnarade ondskan, delfinerna igen.

Användarvisningsbild
Mäster Grå
Tidigare medlem
Inlägg: 677
Blev medlem: 15 april 2006, 18:06
Ort: Skåne

Inlägg av Mäster Grå » 27 maj 2006, 19:44

Full? Näe du, lilla vän... :D Vad tror du om mig egentligen?
Elefanter, är ett totaltegocentriskt djur som bara bryr sig om flockens och artens överlevnad.
Låter inte det även misstänkt likt en annan, tvåbent och relativt hårlös djurart...? :?

/Mäster Grå

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Inlägg: 3626
Blev medlem: 5 mars 2003, 15:27
Ort: Gotland.
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 27 maj 2006, 19:49

Mäster Grå skrev:Full? Näe du, lilla vän... :D Vad tror du om mig egentligen?
Elefanter, är ett totaltegocentriskt djur som bara bryr sig om flockens och artens överlevnad.
Låter inte det även misstänkt likt en annan, tvåbent och relativt hårlös djurart...? :?

/Mäster Grå
Jag har aldrig sagt att det djuret är så mycket bättre.

Några nyheter om delfinerna? För det är, skämt åsido, rätt intressant.

Skriv svar