Ska till Berlin i början på hösten. Jag har varit där en hel del tidigare men man tröttnar aldrig på denna stad. Den här gången är jag ute efter tips på anrika ,tyska, restauranger/ölhallar runt Alexanderplatz-Pankow-Friedrischchain där jag kommer att bo.
Kommer även vistas en del i Potsdam och söker även tips om denna stad.
Ölhallar Berlin-Potsdam
- Per Andersson
- Medlem
Re: Ölhallar Berlin-Potsdam
'Anrik' vet jag inte, men vid Alexanderplatz ligger Brauhaus Mitte, som var ett av de bästa lokala bryggerierna jag lyckades hitta då jag var i Berlin i Maj.
-
- Medlem
Re: Ölhallar Berlin-Potsdam
Ja där har jag varit förr och det blev faktiskt ett nytt besök där. Bra ölsortiment och utsökt gulach. Bra läge ovanför Alexanderplatz. Genuint tysk.
Blev också en förmiddag på Tysk-Ryska museét i Karlshorst. Skaplig samling av fordon utanför, bland annat en Jagdpanzer (ersatte Sturmgeschutz III), en ¨stalinorgel¨, en Stalinstridsvagn samt en T-34. Intressant att gå runt i lokalerna där Wilhelm Keitel undertecknade kapitulationen för ryssarna.
Blev också en förmiddag på Tysk-Ryska museét i Karlshorst. Skaplig samling av fordon utanför, bland annat en Jagdpanzer (ersatte Sturmgeschutz III), en ¨stalinorgel¨, en Stalinstridsvagn samt en T-34. Intressant att gå runt i lokalerna där Wilhelm Keitel undertecknade kapitulationen för ryssarna.