Museum med utrustning eller dylikt från axelmakterna

Berättelser om historiska sevärdheter och resor i historiens fotspår.
GLOBAL WAR MUSEUM
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 26 augusti 2008, 23:49
Ort: MUNKEDAL
Kontakt:

Re: Museum med utrustning eller dylikt från axelmakterna

Inlägg av GLOBAL WAR MUSEUM » 27 augusti 2008, 00:08

Hej Marcus och Jonas samt alla andra.

http://www.globalwarmuseum.com

Ett museum som jag byggt upp med en "omöjlig tidslinje" 900 år av krigshistoria,

1066 -1966, från slaget vid Hastings till Vietnamkriget.

Det du efterfrågar Marcus från Axelmakterna är lite av Hässleholms anda att inga glaskåp skall vara ivägen för besökaren. Jag tar 50:- i inträde och en liten peng för att besökare som önskar skall få åka med i kübelwagen mm.

Dock har jag inga licenspliktiga vapen då jag som privat ägare ej får tillstånd från myndigheten, endast föreningar med styrelse och bidragstagare får det för då anser väl myndigheten att de har koll på "marginalindividerna" :-)

Dock har jag en relativ stor samling äkta uniformer och utrustning från just Axelmakterna samt licensfria vapen.

Att jag valt denna enorma tidslinje är att jag aldrig vill bli klar samt att jag bara visar länder som fört krig och under 1900-talet så ratar jag Sverige och Schweiz, jo faktiskt ända från 1815. Har dock enorma lager som jag vill bli av med så är det någon som är intresserad av svenska persedlar och annat som har något i byte så går det bra att höra av sig.

Driver detta krigsmuseum som en bifirma till min antikfirma ROLANDS ANTIKINVEST och driver den i egen fastighet som nu är knökfull så jag rensar bort allt som inte har med krig att göra för där har vi redan många bra regementsmuseum som visar svensk försvarshistoria.

Tack för att jag fick göra lite reklam och lycka till med Skalman.

Roland Jarl

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem
Inlägg: 6804
Blev medlem: 22 mars 2002, 21:27
Ort: Sverige

Re: Museum med utrustning eller dylikt från axelmakterna

Inlägg av Marcus » 24 mars 2013, 18:31

Efter ombyggnaden av AHF Factbook så finns nu museiinformationen på http://www.axishistory.com/index.php/ot ... -equipment

/Marcus

Skriv svar