Jurassic Expo

Berättelser om historiska sevärdheter och resor i historiens fotspår.
Skriv svar
pandersson2
Medlem
Inlägg: 3109
Blev medlem: 28 maj 2005, 08:34
Ort: Södermanland

Jurassic Expo

Inlägg av pandersson2 » 24 maj 2017, 08:55

Är det någon som sett Jurassic Expo och kan säga om den är värd att besöka? Rörliga dinosaurier låter intressant, men bilderna de hade var inte lockande.

http://www.jurassicexpo.com/index.shtml

Användarvisningsbild
HomeGuardSoldier
Medlem
Inlägg: 1554
Blev medlem: 1 mars 2016, 08:57
Ort: Småland

Re: Jurassic Expo

Inlägg av HomeGuardSoldier » 24 maj 2017, 12:37

Överreklamerat...statiska robotdinosaurier, som inte imponerar särskilt mycket, försäljning av leksaker ("Made in China") och godis, underbetalda (rumänska?) arbetare, varav en har på sig en dinosaurie-dräkt och "dansar" till diskomusik, en storbilds-TV, som var det enda intressanta med levandegjord info om dinosaurier jag inte ens visste hade funnits. Visst, vår son fann det mycket intressant, men vi vuxna...överbetalt trams enligt min åsikt.

Lägg hellre pengar på att åka med familjen till Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm, mycket intressantare och mycket bättre. Jag var där 2015 och att se dessa dinosaurie-skelett var mäkta imponerande. Dessutom en massa annat intressant runtomkring, t.ex. skelett av en mammut...massor med intressanta saker.

HGS

currahee
Medlem
Inlägg: 2777
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:54
Ort: Stockholm

Re: Jurassic Expo

Inlägg av currahee » 24 maj 2017, 20:54

”Museum für Naturkunde” i Berlin är sevärt, framförallt för barn. De har ett antal dinosaur skelett i stora salen. Med hjälp av virtual reality kikare tittar du på dessa och de blir levande. Ganska häftigt.

https://www.youtube.com/watch?v=2IP5CL7ZFFE


/ currahee

pandersson2
Medlem
Inlägg: 3109
Blev medlem: 28 maj 2005, 08:34
Ort: Södermanland

Re: Jurassic Expo

Inlägg av pandersson2 » 26 maj 2017, 16:08

Tack för svaren. Det får nog bli ytterligare ett militärmuseum istället.

Skriv svar