Matsu

Berättelser om historiska sevärdheter och resor i historiens fotspår.
Användarvisningsbild
CvD
Medlem
Inlägg: 5283
Blev medlem: 14 mars 2005, 20:49
Ort: Sydvästra Norge

Re: Matsu

Inlägg av CvD » 21 november 2015, 18:28

Dagen efter var vädret något bättre, men inte mycket. Vi funderade på att ta chansen att åka till någon av de platser vi hade funderat på men bestämde oss för att bara promenera i byn och se om flyget kom.
Regnig dag.jpg
Torrt och fint på Tanchis huvudgata
Regnig dag.jpg (112.62 KiB) Visad 486 gånger
Byn var inte stor men hade sin egna charm och hade en del bra lokala restauranger. Fanns dessutom en affär som sålde militära tygmärken från Taiwan, för de av er som är intresserade av det. ;)
Bird.jpg
Sjöfåglar är populära på Beigan också.
En koll på Flightradar24, tack vare hotellets WiFi, visade att åtminstone ett flyg till Nangan var på väg, så det var ett lovande tecken. Regnet hade slutat men det var ett tjockt lågt liggande molntäcken som kanske kunde vara ett problem. Vi checkade ut (skulle få 20% rabatt på nästa natt om flyget var inställt) och väntade i flygplatsen där jag höll koll på flygplanets färd mot Beigan. Eftersom ett plan dagen innan hade kommit fram till Beigan men inte kunnat landa utan återvänt till Taipei skulle man inte vara säker förrän det landat och sedan startat med en ombord.

Men planet kom till sist och det var dags för oss att återvända till Taipei.
Planet tillbaka.jpg
Vårt flygplan landar, det finns hopp att vi kan flyga tillbaka den dagen
Förhoppningsvis kommer vi tillbaka och besöker de platser vi missat, men nästa resa blir nog Japan via Taiwan i mars. Frugan har fått blodad tand och ska springa två halvmaror i Taiwan i januari och slå på stort i Japan med en helmara. 8O
Beiganplatser.jpg
De olika platserna på Beigan
Bye bye.jpg
Adjö Matsu, tills nästa gång

Användarvisningsbild
sveahk
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 11121
Blev medlem: 3 februari 2005, 15:28
Ort: schweiz

Re: Matsu

Inlägg av sveahk » 26 november 2015, 21:44

Ännu en gång, hjärtligt tack CvD, för dina bilder och din engagerade text - ett område, en för mig hitintills okänd ö fick konturer. Vi bugar :thumbsup: ...!

Mvh Hans K

Användarvisningsbild
Hans
Redaktör och stödjande medlem 2024
Inlägg: 28564
Blev medlem: 11 juli 2002, 12:52
Ort: Utrikes

Re: Matsu

Inlägg av Hans » 26 november 2015, 22:38

Jag instämmer med han med det trevliga namnet - men om jag hade en hustru som var ute och sprang så mycket skulle jag allt börja undra. Hur är det med systrarna, uppför de sig lika illa?

MVH

Hans

Användarvisningsbild
CvD
Medlem
Inlägg: 5283
Blev medlem: 14 mars 2005, 20:49
Ort: Sydvästra Norge

Re: Matsu

Inlägg av CvD » 30 november 2015, 19:43

Får tacka de två Hans för de snälla orden. :)

Till Luxemburg-Hans, nej, det är bara hon. :)
Lustigt nog började hon med det där när hon flyttade till Norge, vet inte om det var Stavangervädret eller mig som fick henne att börja. ;)

Skriv svar