Hiter - Varför?

Diskussioner kring händelser under första världskriget & mellankrigstiden.
Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 19:30

Lindir skrev:
Livdragon skrev:I vilket väsentligt avseende skiljer sig Sions vises protokoll från "officiella" judiska dokument som Gamla Testamentet eller Talmud?
I de flesta väsentliga och oväsentliga avseenden.
Nämligen?

Användarvisningsbild
Kalle.
Medlem

Inlägg av Kalle. » 05 nov 2002 19:33

"Konspiration" brukar syfta på att några gaddar ihop sig mot någon som normalt är övermäktig. Tydligen uppfattar Hollwwood den "slutgiltiga lösningen" som att tyskarna stack upp mot judarna.
Tja, såvitt jag vet så ville inte betydligt färre än 6 miljoner (om man bara ska snacka om förintelsen) att judar skulle dödas industriellt.
Vad vet du om det?
Ok, istället för att jag ska bevisa att den är falsk ("bevisa att Gud inte finns") så kan du bevisa att det stämmer.
Jag har iaf vetenskapen bakom mig.
I vilket väsentligt avseende skiljer sig Sions vises protokoll från "officiella" judiska dokument som Gamla Testamentet eller Talmud?
Inte skriven av antisemiter på 1800-talet?`?

Mvh Kalle

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem

Inlägg av Patrik » 05 nov 2002 19:36

Livdragon skrev:Du har redan vunnit SM i konformism.
Livdragon skrev:Du kan koppla av nu. Gå hit istället: http://www.lunarstorm.se
Tack men nej tack, jag har sett nog av dina favoritsidor så jag tror jag avstår från dina fjortispolare. :roll:

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem

Inlägg av Patrik » 05 nov 2002 19:40

Krigström skrev:Tja, såvitt jag vet så ville inte betydligt färre än 6 miljoner (om man bara ska snacka om förintelsen) att judar skulle dödas industriellt.
Jag antar att Livdragonen tillhör en grupp människor inte anser att förintelsen inträffat. 8O
Krigström skrev: Jag har iaf vetenskapen bakom mig.
Men har du inte förstått att vetenskapen är infiltrerad av den internationella judendomen, frimurarna och gud vet vad. 8O
De går ju bara deras ärende för att dölja fakta från oss oupplysta. ;)

Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 19:43

[Tja, såvitt jag vet så ville inte betydligt färre än 6 miljoner (om man bara ska snacka om förintelsen) att judar skulle dödas industriellt.
?
[Ok, istället för att jag ska bevisa att den är falsk ("bevisa att Gud inte finns") så kan du bevisa att det stämmer.
Jag har iaf vetenskapen bakom mig.
Det var inte jag som drog upp Sions vises protokoll och gjorde ett tvärsäkert uttalande som jag inte kan styrka.
Inte skriven av antisemiter på 1800-talet?`?
Inte f-n vet jag. Kan däremot säga ganska säkert att hade Gamla Testamentet eller Talmud uppdagats först nyligen så skulle de säkert också påstås ha skrivits av "antisemiter".

Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 19:47

Jag antar att Livdragonen tillhör en grupp människor inte anser att förintelsen inträffat. 8O
Finns det en särskild grupp? Är det du eller jag som är konspirationsteoretiker?

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem

Inlägg av Lindir » 05 nov 2002 20:01

Livdragon skrev:
Lindir skrev:
Livdragon skrev:I vilket väsentligt avseende skiljer sig Sions vises protokoll från "officiella" judiska dokument som Gamla Testamentet eller Talmud?
I de flesta väsentliga och oväsentliga avseenden.
Nämligen?
Tack, jag avstår. Jag tänker inte förklara vad det är för skillnad mellan Mein Kampf och Ronja Rövardotter heller, ifall du inte kan skilja på dem heller.

Användarvisningsbild
Kalle.
Medlem

Inlägg av Kalle. » 05 nov 2002 20:29

?
Du sa att det skulle vara färre som vände sig mot flera för att vara en konspiration och då anser jag förintelsen vara det, eftersom de som vände sig mot judarna var färre än de som blev förfäljda.
Det var inte jag som drog upp Sions vises protokoll och gjorde ett tvärsäkert uttalande som jag inte kan styrka.
Duger Nationalencyklopedin?
Enligt den är det en förfalskning som publicerades i en bok utgiven av ryska hemliga polisen 1905.
Den är ett plagiat på en smädelsespampflett riktad mot Napoleon III.
NTs källa är i sin tur Les Protocoles des sages de Sions (utgivare P-A Taguieff).
Inte f-n vet jag. Kan däremot säga ganska säkert att hade Gamla Testamentet eller Talmud uppdagats först nyligen så skulle de säkert också påstås ha skrivits av "antisemiter".
Säkert hade det påståts, men jag tror inte det hade vunnit allmän tilltro, vilket fö är omöjligt att säga.

Mvh Kalle

Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 20:35

Du sa att det skulle vara färre som vände sig mot flera för att vara en konspiration och då anser jag förintelsen vara det, eftersom de som vände sig mot judarna var färre än de som blev förfäljda.
I Tyskland??
Duger Nationalencyklopedin? (...)
lol Nej.
[Säkert hade det påståts, men jag tror inte det hade vunnit allmän tilltro, vilket fö är omöjligt att säga.
Det står inget i Sions vises protokoll som inte redan står i GT och Talmud.

Användarvisningsbild
Kalle.
Medlem

Inlägg av Kalle. » 05 nov 2002 20:46

I Tyskland??
Räknar nu alla mördare (däribland Hitler, meniga soldater som sköt, hjälppoliser som sköt o dyl) och jag har jävligt svårt att tro att de är fler än 6 miljoner,.
lol Nej.
Varför inte?

Det står inget i Sions vises protokoll som inte redan står i GT och Talmud
Jo, mkt.
Har läst Sions VIses protokoll o där står mkt som inte står i vare sig GT o Tamlud

Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 20:58

Räknar nu alla mördare (däribland Hitler, meniga soldater som sköt, hjälppoliser som sköt o dyl) och jag har jävligt svårt att tro att de är fler än 6 miljoner,
Det är möjligt att jag missat nåt i ditt resonemang men jag syftade på att judarna utgjorde en minoritet i relation till det tyska värdfolket.
Varför inte?
Det är ett statligt beställningsjobb.
Har läst Sions VIses protokoll o där står mkt som inte står i vare sig GT o Tamlud
Talmud är ett helt uppslagsverk. Tvivlar på att du läst hela. Poängen är dock att det genomgående temat är detsamma i all judisk litteratur.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 05 nov 2002 21:04

Har du glömt Peter Sjögren, nu citerar jag Radio Islam, "att denne de facto jude har varit huvudredaktör för Nationalencyklopedin (NE) sedan 1992, något som är värt att hålla i minnet om man undrar över vissa inslag av censur i detta viktiga standardverk." :roll: Precis som att svenska staten skulle ha något vinstintresse av att förfalska NE...

8O Jag undrar hur du klarar att leva om du misstror allt som är ett statligt beställningsjobb... Åker du bara bil på privata vägar eller?

/Johan

Livdragon
Utsparkad

Inlägg av Livdragon » 05 nov 2002 21:10

Johan Elisson skrev:
Har du glömt Peter Sjögren, nu citerar jag Radio Islam, "att denne de facto jude har varit huvudredaktör för Nationalencyklopedin (NE) sedan 1992, något som är värt att hålla i minnet om man undrar över vissa inslag av censur i detta viktiga standardverk." :roll: Precis som att svenska staten skulle ha något vinstintresse av att förfalska NE...

8O Jag undrar hur du klarar att leva om du misstror allt som är ett statligt beställningsjobb... Åker du bara bil på privata vägar eller?

/Johan
Staten har inte varit svensk sen frimurarkuppen mot Gustaf IV Adolf. (Hur tror du Bernadotte kom till makten? Genom en platsannons?) Sen kan du inbilla dig vad du vill. Godafton.

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 05 nov 2002 21:12

Staten har inte varit svensk sen frimurarkuppen mot Gustaf IV Adolf. (Hur tror du Bernadottarna kom till makten? Genom en platsannons?) Sen kan du inbilla dig vad du vill. Godafton.
8O :lol: Och vad för nationalitet har staten? Är det inte vi som är staten? Har du helt missat att kungen inte har någon egentlig makt sedan ett antal år tillbaka...?

/Johan
Senast redigerad av 1 Johan Elisson, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem

Inlägg av Patrik » 05 nov 2002 21:34

Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev: Det är ett statligt beställningsjobb.
Fortsätt gärna, det här blir bara bättre och bättre... :roll:
Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev:Talmud är ett helt uppslagsverk. Tvivlar på att du läst hela.
Men låt mig gissa det har du? 8O
Mannen som bara klarar en mening åt gången skrev:Poängen är dock att det genomgående temat är detsamma i all judisk litteratur.
Och det är? Kan du någon gång tala ur skägget, eller är det att kräva lite för mycket av dig?