Bye, bye Björn Mohlin. Och bye bye Ingela D och Lars H.Widsith skrev: Det är just detta du gör: säger bye-bye till den objektiva historieskrivningen till förmån för anade egenskaper, halvsagda intentioner och framviskade hemliga planer hos en skenbart homogen grupp och dess enskilda representanter.
Det är detta som är revisionism och ett argumentationssätt som man kan återfinna t.ex. hos krigspropagandister ..... fienden blir avhumaniserad och får ett antal stereotypa beteendemönster.
Bye-bye, Torbjörn Holmgren.
Någon jag glömde detta år, käre Widsith?
Det finns ingenting i det du säger som bemöter det som framlags i Hlls fall. Om du inte är intresserad av att delta i informationsutbyte, varför slösar du då vår tid?
Nu när du har har avreagerat dig med tykenhet och motanklagelser kanske du väljer att bemöta argument istället för att komma med dina åsikter? Om du försökte med det skulle du slippa uppleva förödmjukelsen över att bli upplyst om hur lite de betyder för andra människor.......
Bevisning mot Joe Hill var det ja.
OK, att detta upprepas i all oändlighet så mycket har jag förstått. Men vad är det som var så farsartat? Vad var det i förhandlingarna som inte dög?Commuter skrev:]] Naturligtvis var det en kangoroo court - det fanns ett intresse av att döma Hill, och även med dåtidens mått mätt var rättegången farsartad och partisk.
Tidigare tog jag upp konspirationstänkandet. Det är åter det jag ser i försvaret för Hill, och jag har sannerligen sett lite övrigt. Bara floskler om att "Man måste se till hur det var då", "man måste se till omständigheterna ", "man måste se till motiven för att många ville döma Hill", osv.
Den sortens argument är värdelösa.
Det är bevisen och vad som talar för-mot Hill som är viktigt, inte spekulation. Sådan är bara intressant för de som vill bevisa en förhandstes.
Jag vill gärna höra mer om rättegången och invändingarna mot den.