'kommer hem' - tack for raadet Stefan - men jag AR hemma. I Australien. Redan for maanga aar sedan krossade mina svenska broder i Sverige begreppet att komma hem. 'Du kan aldrig komma hem - for du ar australier - du begriper det bara inte sjalv'.Stefan Lundgren skrev:Förstår det!
Men det kanske bli bättre när du kommer hem någon i framtiden. Jag förstod vad du skrev, men ville bara komma med ett tips.
Stefan

varjag skrev:Till Stefan Lundgren - vill jag tiillägga att 'de fina här i världen' inte alltid besvarar morseanrop. Dels for att dom inte paa kommandobryggan har en styrman med tillracklig kunskap i morsering - och han 'vill inte gora bort sig' (inte paa TITANIC - dom hade expertbefäl), dels for att dom 'inte har tid' att befatta sig med vanliga trampbåtar i en hetsig värld. En gaang i Nordatlanten motte vi paa hundvakten, 00.oo - 04.oo ett, bara delvis upplyst jättelikt fartyg. 3:e styrman, som var duktig paa morse - tog Aldislampan och slog WS? Inget svar trots flera anrop saa han gav upp...men vi passerade relativt nara, 2 sjomil eller saa - dom andra gjorde mycket hog fart - och nar fartygen var ungefar tvärs (dvs 90 graders baring till varandra) tande naagon arrogant eller jäktad styrman ombord paa det andra fartyget under 30 sekunder straalkastare riktad mot en enorm skylt pa fartygets sida; vi laste i kikaren - ILE DE FRANCE.
Den franska noblessen hade inte tid med telegrafi med sånt böss som vi.

Återgå till Revolutionernas och Imperialismens tid (1789 till 1913)
Användare som besöker denna kategori: CommonCrawl [Bot] och 0 gäster