Pommern 1807

Diskussioner kring händelser under revolutionernas & imperialismens tid.
Skriv svar
Användarvisningsbild
spett
Medlem
Inlägg: 3639
Blev medlem: 7 december 2006, 22:41
Ort: Fjollträsk

Pommern 1807

Inlägg av spett » 14 maj 2011, 14:27

Mina damer och Möpar.
Jag funderar på att åka till Pommern och besöka platser där man kämpade under det glömda kriget 1807.

Skulle kunna bli en bok. Hur många skulle köpa månne kanske ?

Hallå ! Är jag ensam här ?

erik.g.hansson@gmail.com
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 3 mars 2011, 22:11

Re: Pommern 1807

Inlägg av erik.g.hansson@gmail.com » 2 juni 2011, 23:38

Hej!
Skulle vara intressant och jag skulle nog kopa den! Har den senaste som skrevs men den ar ju fran sent 1800-tal!! Sitter sjalv och pysslar med en skonlitterar bok som utspelar sig just i Pommern under det har kriget...den bli klar vilket ar som helst!

Erik

Gavrilo Princip
Medlem
Inlägg: 670
Blev medlem: 11 april 2010, 02:40

Re: Pommern 1807

Inlägg av Gavrilo Princip » 12 november 2011, 23:12

Jag kan inte ge några löften om att köpa den, men den vore definitvit värd att lånas hem från ett bibliotek och läsas säkerligen mer än en gång. :milsmile: :)
Sedan kanske jag köper den. Det är ju som med det mesta här i livet, en penningfråga. Om boken inte blir för dyr, är det nog inte alls otänkbart att jag köper ett ex.
För mig spelar också pärmarna, dvs omslaget, och även bokryggen en viss roll, liksom även titeln och med vilken skrivstil titeln och all annan text på framsidan och ryggen skrivs.

Förslag på titel skulle kunna vara "Det glömda kriget", "Sveriges glömda krig", "Solnedgång över Sveriges sista landfäste på kontinenten", "Den glömda provinsen" eller liknande.

Skriv svar