Jag behöver verkligen hjälp ang. den franska revolutionen.

Diskussioner kring händelser under revolutionernas & imperialismens tid.
Skriv svar
Wiskman
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 maj 2004, 16:02
Ort: Göteborg

Jag behöver verkligen hjälp ang. den franska revolutionen.

Inlägg av Wiskman » 22 maj 2004, 17:00

Är det någon som har gyssningar/chnasningar om hur det hur vårt samhälle skulle sett ut utan den franska revolutionen. jag ber om svar så fort som möjligt då detta är ett skolarbetet som skalla vara inlämmnat på måndag. snälla gissnigar bara det finns ju inga svar igentligen.

Användarvisningsbild
Perra
Medlem
Inlägg: 1762
Blev medlem: 8 maj 2004, 13:14
Ort: Vintergatan, ta till höger när det blinkar!

Inlägg av Perra » 22 maj 2004, 17:29

allvarligt talat...vad är det för lärare som ger en sådan uppgift!? verkar helidiotiskt om syftet är att få ett vettigt svar! om du inte ska bli professor eller så alltså!

Användarvisningsbild
maal
Medlem
Inlägg: 776
Blev medlem: 27 mars 2004, 15:17
Ort: Sverige

Inlägg av maal » 22 maj 2004, 17:32

Vi sysslar en del med sådana tankeexpriment på högskolan men jag tycker mest det är bortkastad tid eftersom det inte har hänt och ingen kan veta hur det verkligen skulle bli.

Stefan
Medlem
Inlägg: 3426
Blev medlem: 9 april 2002, 11:10

Inlägg av Stefan » 22 maj 2004, 21:22

Resonera själv, vet ja. Var beredd att resonera i flera omgånngar allt eftersom nya tankar kommer och insikter mognar.

Det finns ju egentligen ingen facit, så varje hederlig gissning är bra.

Din lärare vet ju mycket väl att du inte är någon skolstjärna, men jobbar du på så som jag föreslår kommer han att bli positivt överraskad, tro mig.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 23 maj 2004, 14:33

Poängen med frågeställningen är väl knappast att eleverna i det här fallet ska komma med några lysande redogörelser för en alternativ framtid, utan snarare uppmuntra till eget reflekterande. Så vad du än lämnar in så är det nog bra.

-Durion

Skriv svar