Quiz: Revolutionernas & Imperialismens tid
Re: Quiz: Revolutionernas & Imperialismens tid
Berget som förenar sjöofficeren/upptäcksresaren och upptäcksresaren/journalisten, det tredje högsta i Afrika.
Det verkar inte att det finns något intresse så frågan lämnas fri. Som parantes, Afrikas tredje högsta berg är Mount Stanley.
/unmo300
/unmo300
Jag nappar väl då.
Vilken händelse skildras på bilden?
Vilken händelse skildras på bilden?
- Bilagor
-
- gubbar.jpg (18.46 KiB) Visad 771 gånger
Äh, det löser sig.
Kung Gustav V håller det s.k. Borggårdstalet till Bondetåget den 6:e februari 1914, Varjag
Jäpp, det var tider det *suck*.
varjag äger frågan.
varjag äger frågan.
Äh, det löser sig.
Jojomensan NIL, när 'allmogen' värnar om Rikets försvar - nåt sånt lär vi aldrig få se mer....
Här en omstridd man, krigsförbrytare eller nationalhelgon - debatteras fortfarande. Vem är han?, Varjag
Här en omstridd man, krigsförbrytare eller nationalhelgon - debatteras fortfarande. Vem är han?, Varjag
- Bilagor
-
- horseman.jpg (27.01 KiB) Visad 751 gånger
Nope.....men - du plöjer i rätt åkervon Adler skrev:Jan Smuts?
Visst är det 'Breaker' Morant! Arkebuserad för att ha mördat boerfångar den 27:e februari 1902. Han sista ord till executionsplutonen....NIL skrev:Harry H Morant?
http://en.wikipedia.org/wiki/Breaker_Morant"Shoot straight, you bastards! Don't make a mess of it!"
NIL's fråga, Varjag
Vilken (föredetta) båt ser vi på bilden.... och var är bilden tagen?
Det är tillåtet att svara med en URL som länkar till en beskrivning av händelsen, allt i folkbildningens intresse
Det är tillåtet att svara med en URL som länkar till en beskrivning av händelsen, allt i folkbildningens intresse
Äh, det löser sig.
Antagligen HMS Invisible? För jag ser ingenNIL skrev:Vilken (föredetta) båt ser vi på bilden.... och var är bilden tagen?
Ber om ursäkt, jag får nog sluta dricka sprit under veckorna!varjag skrev:Antagligen HMS Invisible? För jag ser ingenNIL skrev:Vilken (föredetta) båt ser vi på bilden.... och var är bilden tagen?
- Bilagor
-
- renoveringsobjekt.jpg (133.82 KiB) Visad 676 gånger
Äh, det löser sig.
- von Adler
- Medlem
- Kontakt:
Är det USS Maine i Havanas hamn?