Pickett's Charge
Pickett's Charge
Jo. Jag har fått för mig att huvuddelen av attackstyrkan stannade vid Emmitsburg Road, och endast Armisteads mannar fortsatte mot stenmuren? Är det här riktigt? I såna fall, varför?
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Johan Ekstrand
- Medlem
- Kapten_Gars
- Medlem
Kapten_Gars skrev:25% antar jag???T_Jackson skrev:Efter att Hays brigad och Woodrufs batteri skjutit en salva mot dem sprang de iväg. Förlusten i män var ca. 25
Faktiskt inte, 25 st döda. Skrämseleffekten var här tillräcklig för att få dem på flykt:
http://www.civilwarhome.com/pickettscharge.htmBrockenbrough's Virginians, Pettigrew's left brigade, were disheartened by the flank fire of Hays' troops and Woodruff's battery after a loss of only twenty-five killed, and these troops either retreated, surrendered, or threw themselves on the he ground for protection
//EMS
- Kapten_Gars
- Medlem
Där ser man! Rörde det sig om ett nyuppsatt förband? Amerikanska inbördes kriget är inte min starka sida även om jag läst en del, uppfattningen jag fått är att huvuddelen av Lee's arme bestod av segervana veteraner vilket gjorde att jag förväntade mig mer uthållighet.Angus skrev:Kapten_Gars skrev:25% antar jag???T_Jackson skrev:Efter att Hays brigad och Woodrufs batteri skjutit en salva mot dem sprang de iväg. Förlusten i män var ca. 25
Faktiskt inte, 25 st döda. Skrämseleffekten var här tillräcklig för att få dem på flykt:
//EMS
Fast de hade väl förlorat mer folk under framryckningen? Anmarsch vägen till unionens ställningar liknar mest en skjutbana i mina ögon.
/Daniel
- Johan Ekstrand
- Medlem
Jag är inte så insatt, men jag har för mig att Brockenbouroughs brigad var en av de nyare i Lees armé och var en de få brigader som inte hade någon eller ytterst lite krigsvana
/Johan
Jag har fått uppfattningen att de förlorade 25 man totalt under hela framryckning. Detta är dock inget jag kan säga med 100% säkerhet.Kapten_Gars skrev: Fast de hade väl förlorat mer folk under framryckningen? Anmarsch vägen till unionens ställningar liknar mest en skjutbana i mina ögon.
/Johan
- Old Blue Light
- Medlem
Brockenbouroughs och en annan brigad (Jeff Davis brorson ledde den tror jag) hade nyss vallats ut från drillfältet vid Richmonds fortifikationer. För att ansluta sig till AP.Hills nyuppsatta kår i Heth's Division (senare Pettigrews)
tror det..Märkte att min informations källa var försvunnen.
Någon som spelat Battleground: Gettysburg ?
tror det..Märkte att min informations källa var försvunnen.
- Johan Ekstrand
- Medlem
Old Blue Light skrev: Brockenbouroughs och en annan brigad (Jeff Davis brorson ledde den tror jag) hade nyss vallats ut från drillfältet vid Richmonds fortifikationer. För att ansluta sig till AP.Hills nyuppsatta kår i Heth's Division (senare Pettigrews)
Det tror jag stämmer.
Nej, inte ens hört talas om. Kul?Old Blue Light skrev: tror det..Märkte att min informations källa var försvunnen.![]()
- Johan Ekstrand
- Medlem