Túrin
Túrin
[delat från "Melkors drakar" tråden]
Jag hatar ockå Túrin historien...
Jag hatar ockå Túrin historien...
Jag gillar den.
Det är en av de få gånger man verkligen får se ondskan representerad på ett begripligt vis.
Melkors och Saurons illvilja är för stor för att vara meningsfull.
Nazgûl och Balroger är liksom orcherna slavvarelser (må vara på olika skala) och gör sällan särskilt imponerande saker i bild men Glaurung är en magnifik skitstövel.
En nedrig, anstötlig taskmört som dessutom kan spruta eld och förvända folks sinnen.
Helt otroligt bra skurk!
Det är en av de få gånger man verkligen får se ondskan representerad på ett begripligt vis.
Melkors och Saurons illvilja är för stor för att vara meningsfull.
Nazgûl och Balroger är liksom orcherna slavvarelser (må vara på olika skala) och gör sällan särskilt imponerande saker i bild men Glaurung är en magnifik skitstövel.
En nedrig, anstötlig taskmört som dessutom kan spruta eld och förvända folks sinnen.
Helt otroligt bra skurk!
- D. Andersson
- Medlem
Det finns två karaktärer som folk i allmänhet älskar som jag inte kan förstå, det är Túrin och Glorfindel. Glorfindel diskuterar jag på annat håll men Túrin...hu...jag ryser vid tanken på honom.
Han är en fjant med behov att döpa om allt efter egen smak. Inte undra på att Mîm ville förråda honom när han kommer hem till honom och döper om Mîms hus. Sen fjantar Túrin runt med sitt svarta svärd (visserligen ett läckert sådant) dödar kompisar hit och dit, blir förtrollad och galen. Får barn med sin syster
och dödar lite till i galenskap. Jag skulle vilja klassa Túrin som en person med damp.
Han är en fjant med behov att döpa om allt efter egen smak. Inte undra på att Mîm ville förråda honom när han kommer hem till honom och döper om Mîms hus. Sen fjantar Túrin runt med sitt svarta svärd (visserligen ett läckert sådant) dödar kompisar hit och dit, blir förtrollad och galen. Får barn med sin syster
det är just det som är bra! (eller bra å bra..) men att man ser hur ond ondskan är och hur den kan förvrida människor..som någon sa: en favoritskurk!Gothmog II skrev: Han är en fjant med behov att döpa om allt efter egen smak. Inte undra på att Mîm ville förråda honom när han kommer hem till honom och döper om Mîms hus. Sen fjantar Túrin runt med sitt svarta svärd (visserligen ett läckert sådant) dödar kompisar hit och dit, blir förtrollad och galen. Får barn med sin syster![]()
![]()
och dödar lite till i galenskap. Jag skulle vilja klassa Túrin som en person med damp.
Gillar inte heller Turin historien
En av mina favoritskurkar är Gothmog som dödade en hel del alviska ädlingar för att inte tala om en av noldolis högsta drottar.
Enda saken jag håller emot balrogernas herre är att han dödade min favoritkaraktär i Tolkiens värld.....Ecthelion av Källsprånget usch
En av mina favoritskurkar är Gothmog som dödade en hel del alviska ädlingar för att inte tala om en av noldolis högsta drottar.
Enda saken jag håller emot balrogernas herre är att han dödade min favoritkaraktär i Tolkiens värld.....Ecthelion av Källsprånget usch
Senast redigerad av 1 bozi, redigerad totalt 11 gånger.
Gothmog är helt klart bäst, håller med till 100%. Han tar kål på diverse höga alver, för att inte tala om den högsta noldor-stroppen som någonsin levat, Fëanor. Sen har han en hög lista med döda, inklusive Echtelion och Fingon. Visserligen är Fingolfin och hans ätt min favoritätt bland noldor men balrogarnas yxor faller tyngre än högalviska klingor.bozi skrev:Gillar inte heller Turin historien
Enda saken jag är att Gothmog dödade min favoritkaraktär i Tolkiens värld.....Ecthelion av Källsprånget usch