The Two Towers, andra trailern

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 2 oktober 2002, 19:32

De ser iallafall bra ut hittills, tur att det inte är Nasmiths enter de kör med.
Nasmiths enter är dom bästa jag har sett hitills, hans Wrath of the Ents är ett riktigt mästerverk.

För övrigt så är det Alan Lees Gollum som har fått stått modell för PJ:s Gollum...jag tycker inte Gollum var så hissskligt ful (notera vässningen), färgsättningen av honom var jag inte riktigt nöjd över...

Bild

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 3 oktober 2002, 11:16

Oj vilka sågningar! Själv tror jag väl också att jag inte kommer att gilla film nr II lika mycket som ettan, men det gäller även boken för min del. Jag tror (nästan i alla fall) att det finns en möjlighet att jag kommer att gilla film II bättre än bok II (hädelse!?).
Och det skulle inte bli lätt att hitta vargar som är så stora och snälla att de låter männsikor, utklädda till orcher, rida på sig.
Nej, och det föreslog jag inte heller. Men om de kan datoranimera stora marsvin (som jag tycker de liknar) borde de kunna datoranimera stora vargar också. Det är inte själva datorskapelsen som stör mig, utan designen.

Användarvisningsbild
*P*
Medlem
Inlägg: 325
Blev medlem: 4 april 2002, 11:57
Ort: Den fagra staden Klädskåp

Inlägg av *P* » 3 oktober 2002, 13:09

8O 8O 8O
Jag tror (nästan i alla fall) att det finns en möjlighet att jag kommer att gilla film II bättre än bok II (hädelse!?).
hjoöjhöoihrhrh.......

(Jag föll av stolen i ett försök att göra kortecknet och onda ögat samtidigt)

Trippad kick
Medlem
Inlägg: 373
Blev medlem: 27 juli 2002, 18:43
Ort: fattar inte?!

Inlägg av Trippad kick » 3 oktober 2002, 19:07

hmm är inte så säker på att ja kommer gilla de två tornen, den andra trailern tilltalade mig inte alls. Fast jag kommer väl få äta upp det här när det visar sig att PJ än en gång gjort en jättebra insats. På 1960-talet ville ju Beatles göra film av LOTR. Paul McCatney skulle vart Frodo, Ringo Starr Sam och Gandalf spelad av George Harrison, John Lennon Gollum. Tänk er hur det skulle sett ut, då inser man hur bra man har det med PJ som filmfixare! :)

Användarvisningsbild
Súlimo
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: 6 april 2002, 19:54
Ort: Norrbotten

Inlägg av Súlimo » 3 oktober 2002, 19:12

hmm är inte så säker på att ja kommer gilla de två tornen, den andra trailern tilltalade mig inte alls. Fast jag kommer väl få äta upp det här när det visar sig att PJ än en gång gjort en jättebra insats. På 1960-talet ville ju Beatles göra film av LOTR. Paul McCatney skulle vart Frodo, Ringo Starr Sam och Gandalf spelad av George Harrison, John Lennon Gollum. Tänk er hur det skulle sett ut, då inser man hur bra man har det med PJ som filmfixare!
Var det inte Led Zeppelin som tänkte göra en LotR-film eller tänkte både Beatles och Zepperlin göra en LotR film??

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 3 oktober 2002, 20:33

Eeeeps! Trailern var ju bara för bra! Jag fick inte hem den i början men sen efter ett dygn kunde jag ladda ner den och det var tydligen för att bara datorer i Amerika kunde ta hem den det första dygnet...men jag är jättenöjd med det jag har sett ur filmen hittils! och Eowyn hade fint hår tyckte jag! Det behöver inte vara blondare! Hårfärgningsmedel fanns faktiskt inte i tredje åldern!

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 3 oktober 2002, 20:56

Tycker att de har lyckats med få data-animationer än så länge, Gollum som är så viktig är okej, men det är inte gott nog. Det enda ja tycker de lyckats med med datorns hjälp hittills är faktiskt grottrollet (Med undantag då Legolas hoppar ner från hans rygg).

Tror att vargarna kommer se bättre ut 'in action', tycker faktiskt att de ser rätt hemska ut nu med.

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem
Inlägg: 828
Blev medlem: 8 juni 2002, 22:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Eowyn » 4 oktober 2002, 20:14

Éowyn är 24 år när ringens krig bryter ut...hon är född 2995 och frodo lämnar hobsala i september 3018!!!

själv så är det som jag längtar mest efter bilderna från Rohan!!! och speciellt Éowyn såklart!!!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 4 oktober 2002, 20:44

Jag tycker det också ska bli spännande att få se Rohan jag med - och självklart mer av Fangorn och enterna, när de stormar Isengård. Det kommer nog bli ganska mäktigt när Gandalf, Legolas, Gimli, Theoden, Aragorn och company hittar Merry och Pippin sittande och röka piptobak medan enterna är i full gång med att förstöra så mycket som möjligt av Isengård...

Jojje
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 8 april 2002, 19:43

Inlägg av Jojje » 4 oktober 2002, 20:59

Hmm. Kom att tänka på en sak när jag såg trailern. I en scen ser man en hiskligt massa orcher stå uppradade framför Orthanc, men om jag minns rätt så var det väl en massa gropar och grottor där sen FOTR. Eller? Har de fyllt igen dem?

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 4 oktober 2002, 21:14

Hoppas det inte kommer att se ut som på Alan Lee's bild där uppe. Isåfall dör jag.

Användarvisningsbild
Súlimo
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: 6 april 2002, 19:54
Ort: Norrbotten

Inlägg av Súlimo » 5 oktober 2002, 14:57

Hoppas det inte kommer att se ut som på Alan Lee's bild där uppe. Isåfall dör jag.
Jag tycker att Alan Lees Gollum är helt ok, den är till och med bättre än Bashkis Gollum :D Fast färgerna på Gollum i Trailen är lite konstiga. :?

En sak jag inte tycker om i Trailen är ögat som är på toppen av Barad-dûr...

Trippad kick
Medlem
Inlägg: 373
Blev medlem: 27 juli 2002, 18:43
Ort: fattar inte?!

Inlägg av Trippad kick » 5 oktober 2002, 15:16

tycker in heller om ögat i trailern. Jag gillar den andra trailern mer, tycker den känns mer stämningsfull. Visserligen är den här längre men men..jaja

Plankt
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 9 augusti 2002, 23:46
Kontakt:

Inlägg av Plankt » 5 oktober 2002, 18:09

verkar som andra trailern är en såndär som visar halva filmen, kollade inte klart :)=
första trailern var dock bra

varför krigar dom inte bara med armërna i filmerna, som dom gör i början av första? det är ju bäst..

Användarvisningsbild
Eowyn
Medlem
Inlägg: 828
Blev medlem: 8 juni 2002, 22:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Eowyn » 5 oktober 2002, 21:22

jag har en syn när Aragorn sitter med benen utbredd och manteln omkring sig och röker pipa....undrar om PJ hade samma syn...hehe...och jag kan inte låta bli att skratta när jag tänker på den... :D

Skriv svar