The Two Towers, andra trailern

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

The Two Towers, andra trailern

Inlägg av Den stegrande kamelen » 1 oktober 2002, 09:28

Den nya trailern finns ute nu! Finns t ex här. QuickTimes fullskärmversion är verkligen i helt underbar kvalitet! (För dem som inte har QuickTime finns det en RealPlayer-variant någonstans också, tror jag. Leta på filmens officiella sida t ex.)

Vad tycker ni? Själv blir jag alltid till mig i trasorna av de här trailersarna (skum svengelska). Vilken underbar film det kommer att bli! Intressant med fler glimtar av Gollum och en snabb skymt av Lavskägge. Men det jag gillar allra mest är nog de scener som utspelar sig ute i det fria, i stora, öppna, vackra landskap. Jag tror att Rohan-partierna kommer att bli min favoritdel av hela filmtrilogin!

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 1 oktober 2002, 11:19

Hmf, jag laddade ner en version av trailen igår (med mitt långsamma, långsamma modem), och så kunde jag bara höra ljudet! :cry:

Men de bilder (och de ljud) jag har sett (och hört) från trailern verkar mycket lovande.

Och jag håller med dig: Rohan-delarna kommer nog att bli fantastiskt bra!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 1 oktober 2002, 13:32

Jag får inte hem trailern... :cry:
Är det någon som vet någon bra sida med bilder från TTT? Skulle iallafall bra gärna vilja se lite från kommande filmen.

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Inlägg: 991
Blev medlem: 23 mars 2002, 21:08
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 1 oktober 2002, 13:39

Flikkan skrev:Är det någon som vet någon bra sida med bilder från TTT?
Hela trailern i stillbildsformat finns här.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 1 oktober 2002, 14:36

Tack!

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 1 oktober 2002, 15:48

Har kollat på de flesta av bilderna nu och jag vet inte riktigt vad jag tycker än.

Vad tycker ni?
Är Eowyns hår för mörkt?
Vad tycker ni i övrigt om Eowyn?
Finns det verkligen gräs i Emyn Muil?
Är det inte dåligt att man ser att Gandalf fortfarande håller i svärdet när han faller med balrogen, fast han tappade det i FOTR (det stod där iallafall)?
Vad tycker ni om Eomer? Edoras? Theoden?
Helms Klyfta?
Bilderna på Arwen och Aragorn?
Titten på Gollum?

Vad tycker ni verkar bäst respektive sämst?
Och vad har de lyckats sådär med, och hur tror ni att filmen kommer vara i allmänhet?
Tror ni att detta kommer påverka eran egen syn av TTT, och vilka ställen var likast era idéer?

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 1 oktober 2002, 15:59

den nya trailern i fullskärm... mumma.. kladdigt i byxan!! :)

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 1 oktober 2002, 16:20

TTT kommer bli en klassiker, Helm's Deep kommer att bli filmhistoria. Gollum är så jag har tänkt mig honom, och det man ser av enterna (ben) är mycket lovande...

Kung Theoden är lite för ung däremot, en 15 år till och jag är nöjd..

Eowyn är lite av en besvikelse, jag hade förväntat mig en mer blondare och snyggare Eowyn ( :P ) men det är ett plus att Eowyn ändå ser ut som hon gör...hon verkar mer äkta....tänk er Victoria Silvstedt som Eowyn.

Att Arwen lyfts fram i TTT gör mig ingenting, Liv Tyler är ändå så jäkla snygg

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 1 oktober 2002, 18:08

[Gollum är så jag har tänkt mig honom, och det man ser av enterna (ben) är mycket lovande...
De bilderna de visade på Gollum vart jag väldigt, väldigt besviken på. Ska han verkligen se ut så där? Den där var nästan värre än Nasmiths Gollum... Ganska lik Inger Edelfeldts Gollum också, kan hon ha något finger med i spelet?

Appropå Inger och måleri och sånt där, visst är det någon mer än Alan Lee och John Howe som är med i projektet?
Kung Theoden är lite för ung däremot, en 15 år till och jag är nöjd..
Håller med dig, Gothmog. Men han verkar vara rätt så bra ändå.
Eowyn är lite av en besvikelse, jag hade förväntat mig en mer blondare och snyggare Eowyn ( :P ) men det är ett plus att Eowyn ändå ser ut som hon gör...hon verkar mer äkta....
Jag tycker också hon skall vara mer blond, gyllengult är det väl beskrivet som? Den där hårfärgen är ju ungefär som Alan Lee's Galadriels ljusbruna/mörkblonda hår.
tänk er Victoria Silvstedt som Eowyn.
Ja, tack och lov så hade Peter Jackson mer vett i hjärnan än att låta någon sådan ta rollen som Eowyn (hade någon som Victoria fått rollen hade jag personligen strypt både henne och PJ)

Gurthang
Medlem
Inlägg: 215
Blev medlem: 5 april 2002, 17:39
Ort: Växjö

Inlägg av Gurthang » 1 oktober 2002, 20:19

Jag tycker Eowyn ser aldelles för ung ut, jag hade tänkt mig henne helt annorlunda iaf. Hur ska hon kunna låtsas att vara Dernhelm under ritten till Minas Tirith?

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 2 oktober 2002, 10:51

Finns det verkligen gräs i Emyn Muil?
Lite, kanske... :)
Kung Theoden är lite för ung däremot, en 15 år till och jag är nöjd..
Han är möjligen lite för ung, det kan jag hålla med om. Men Bernard Hill är en så pass bra skådespelare att jag tror att Théoden kommer att bli mycket mycket bra ändå.
Ja, tack och lov så hade Peter Jackson mer vett i hjärnan än att låta någon sådan ta rollen som Eowyn (hade någon som Victoria fått rollen hade jag personligen strypt både henne och PJ)
Det har väl aldrig varit aktuellt... Är själv inte så förtjust i Éowyns utseende, men hon verkar ändå bra i rollen!
Jag tycker Eowyn ser aldelles för ung ut
Ehh, för ung? Möjligtvis för gammal... Jag har alltid tänkt mig Éowyn som ung. Någon som vet hur gammal hon egentligen var vid tiden för Ringens Krig.

En som inte imponerar på mig är dock Éomer. Utseendemässigt är det väl OK, men jag tycker att Karl Urban spelar över å det grövsta i den lilla scen som är med i trailern. Hoppas det inte är något generellt.

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 2 oktober 2002, 10:53

Jag skulle på missnöjeslistan verkligen vilja lägga till Ulvarna (Wargs på engelska), som ser helt bedrövliga ut i trailern. Varför nöjde de sig inte med riktiga vargar? Jag har aldrig tänkt mig att det skulle ser ut på något annat sätt, bortsett från att de är lite större...

Gurthang
Medlem
Inlägg: 215
Blev medlem: 5 april 2002, 17:39
Ort: Växjö

Inlägg av Gurthang » 2 oktober 2002, 12:49

Nej, absolut inte för gammal. Jag gillar inte henne iaf.

Och det skulle inte bli lätt att hitta vargar som är så stora och snälla att de låter männsikor, utklädda till orcher, rida på sig.

Användarvisningsbild
*P*
Medlem
Inlägg: 325
Blev medlem: 4 april 2002, 11:57
Ort: Den fagra staden Klädskåp

Inlägg av *P* » 2 oktober 2002, 13:46

Urk... Svårt att säga vad som verkar mest oroväckande : Den ohyggligt usla Gollum= :aliengray (Kunde de inte bara gjort data-animationen efter Bakshis Gollum istället, den var ju perfekt), eller de alltför många bilderna på Liv Tyler...

Bilderna på enterna var för suddiga för att jag ska kunna ha någon uppfattning av dem...

Vad gäller Eowyn verkar Miranda Otto vara perfekt för rollen, fast det är ju rätt svårt att veta innan man sett filmen... Personligen bryr jag mig inte så mycket om hennes ålder eller hårfärg. Det som däremot oroar mig gränslöst är däremot Arwen. Skall jag vara fullkomligt ärlig har jag tyckt illa om Liv Tyler från första gången hon dök upp i den första filmen, och jag är inte överdrivet förtjust i Aragorn-skådespelaren heller... Jag kan nästan höra hur Tolkien roterar i sin grav.

Gandalf vs Balrog-scenen hoppades jag att Jackson hade struntat i att filma, men ack så jag bedrog mig. Räcker det inte med att låta Gandalf berätta om det? Annars tycker jag Sir Ian verkar riktigt bra som Gandalf Vit.

Eomer är relativt likgiltig efter vad jag sett, vilket egentligen passar rätt bra eftersom jag tyckte att han var rätt likgiltig i boken också...
Edoras och Helms klyfta ser snygga ut, ungefär som jag föreställt mig... Theoden å andra sidan verkar alldeles för ung, fast det kan ju vara Bakshis gamle vitskäggige version som förstör det för mig.

Bäst verkar, Eowyn och Gandalf Vit vara enligt mig... Och de är nog snart den enda anledningen till att jag ska se filmen eftersom Ian Holm inte är med i "Tornen".

Vad jag tycker är sämst har förmodligen framgått nu... Fick jag bestämma skulle Frodo putta Arwen och Aragorn i domedagsberget tillsammans med ringen... Gollum åker ju ner i varje fall...
Om sedan Theoden råkar ta några felsteg och falla i han också så skulle i alla fall inte jag gråta. :wink:

Gissningsvis tror jag att jag kommer att tycka sämre om "Tornen" än om "ringen", men det är som sagt svårt att veta innan man sett spektaklet. Personligen tror jag inte att min uppfattning av boken kommer att påverkas av filmen, det skulle möjligen vara min uppfattning om Eowyn som ändras i så fall.

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 2 oktober 2002, 13:55

Urk... Svårt att säga vad som verkar mest oroväckande : Den ohyggligt usla Gollum= :aliengray (Kunde de inte bara gjort data-animationen efter Bakshis Gollum istället, den var ju perfekt), eller de alltför många bilderna på Liv Tyler...
Gollum trodde jag de skulle fått till bättre. Kan nästan börja gråta, så usel var han faktiskt. Är också emot mer scener med Liv Tyler, även ifall hon är en rätt okej skådis, men det räckte med att hon tog Glorfindels roll i första...
Bilderna på enterna var för suddiga för att jag ska kunna ha någon uppfattning av dem...
De ser iallafall bra ut hittills, tur att det inte är Nasmiths enter de kör med.
Gissningsvis tror jag att jag kommer att tycka sämre om "Tornen" än om "ringen"
Jag med. Tror inte att jag kommer uppskatta Tornen särskilt mycket.[/quote]

Skriv svar