Försmak av extrascenerna på november-DVD:n

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.

Vilket av dessa tillägg ser ni mest fram emot?

Mer scener från Sällskapets färd in i Lórien
1
4%
Förlängd inledning, med fler bilder från Fylke
3
12%
Galadriels gåvoscen
6
23%
Förlängd scen med grott-trollet
2
8%
Frodo & Sam ser alverna på väg att lämna Midgård
9
35%
Fler scener i Vattnadal
0
Inga röster
Hobbitarnas partykväll på Gröna Draken
3
12%
Ytterligare en titt på Gollum
2
8%
Annat
0
Inga röster
 
Antal röster: 26

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 9 september 2002, 09:22

t.o.m en Hob klarar ringen bättre än en stor krigare som Boromir.... näe, inga mer scener med honom tack!!!
Tänk, så åsikterna kan gå isär. Redan i boken är Boromir en av mina favoriter, och i filmen har han dessutom bättrats på med ytterligare ett par lager av medmänsklighet, värme och sårbarhet. Så jag ser gärna mängder av fler scener med Boromir. Sedan tycker jag dessutom att Sean Bean var perfekt i rollen (även om han skulle ha haft mörkare hår... :lol: ).

Elrohir
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: 1 september 2002, 19:58
Ort: Södra Sandby, Skåne
Kontakt:

Inlägg av Elrohir » 9 september 2002, 10:44

Personligen tycker jag att Sean Bean hade passat bättre som Aragorn!

Användarvisningsbild
*P*
Medlem
Inlägg: 325
Blev medlem: 4 april 2002, 11:57
Ort: Den fagra staden Klädskåp

Inlägg av *P* » 9 september 2002, 12:07

Få se nu... Helst av allt vill jag se mer av Fylke och framförallt Bilbo, eftersom de scenerna var de enda jag blev riktigt nöjd med i filmen. Gåvoscenen ska också bli kul att se, och givetvis är jag fortfarande nyfiken på Gollum(även om jag fortfarande föredrar Bakshis).

Mer Boromir är inte heller fel, han var en av mina favoritkaraktärer i boken(tillsammans med Bilbo och Gollum) och Sean bean gjorde ett fantastiskt bra jobb när han gestaltade honom... Vilket jag tyvärr inte kan säga om Aragorn-skådespelaren(vägrar minnas hans namn).

Min önskeroll-lista hade annars varit:
Alec Guiness som Gandalf och Klaus Kinski som Gollum. Tyvärr är denna dröm omöjlig eftersom båda är döda, men ändå...

Gurthang
Medlem
Inlägg: 215
Blev medlem: 5 april 2002, 17:39
Ort: Växjö

Inlägg av Gurthang » 9 september 2002, 13:50

Jag röstade på när Frodo och Sam möter alverna.
För jag gillade inte riktigt att PJ hade tagit bort scenen med Gildor så jag hoppas att det är han och hans alver som Danne syftar på.

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 9 september 2002, 16:06

mest ser jag fram emot Galadriels gåvoscen, men nästan lika mycket ser jag fram emot Gildor och alvernas marsch mot Grå Hamnarna.... efter vad jag har sett så ska de vara en av filmens vackraste scener, där man dessutom riktigt har fångat deras gyllene auror...... mmm.... i November smäller det ordentligt.... :D

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 9 september 2002, 18:42

Jag tycker att Sean Bean var en av de bästa skådespelarna i filmen, och har ganska svårt att förstå varför man inte skulle tycka om honom? Då jag läste boken fastnade jag inte direkt för Boromir, utan snarare tvärtom, men i filmen fick han en ny innebörd, så att säga.

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 9 september 2002, 19:56

alec guiness död? (efter) men fan...

klaus kinski skulle passa bra som gollum, för han är nog en utav de äckligaste männsikor ja sett. (han var tydligen så otrevlig mot en indianstam en gång att de satte ett pris på han shuvud)

jag ser främst fram emot alvernas färd mot de grå hamnarna, fast ja hoppas verkligen att det kommer va väldigt vackert och mer än bara en skymt utav dem. :roll:

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 9 september 2002, 23:18

det är inget fel på Sean Bean som skådis.... men jag gillar bara inte Boromir.... de é nåt med honom som jag inte riktigt gillar.... :?

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem
Inlägg: 1427
Blev medlem: 1 april 2002, 20:33
Ort: Sveriges centrum, Örebro

Inlägg av Gothmog » 10 september 2002, 08:18

Boromir är härlig, säg inget annat :D

Gurthang
Medlem
Inlägg: 215
Blev medlem: 5 april 2002, 17:39
Ort: Växjö

Inlägg av Gurthang » 10 september 2002, 15:37

Han är en stropp! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 10 september 2002, 18:02

Gothmog II skrev:Boromir är härlig, säg inget annat :D

Han é inte härlig... han é en jobbig filur med en ful sköld på ryggen...

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 10 september 2002, 22:53

Personligen tycker jag att Sean Bean hade passat bättre som Aragorn!
Håller inte med. Bean passar mycket bra in på min bild av Boromir, och så slipper man ju Bakshis vilde viking. Dessutom tycker jag att Viggo gjorde en bra Aragorn (även om han inte passar min bild, men det spelar inte så stor roll. Den har jag kvar).
Alec Guiness som Gandalf
Hade naturligtvis varit jättebra, men risken finns att det hade blivit lite väl mycket associationer till Obi-wan-Kenobi. Nej, McKellen duger fantastiskt bra.
Jag röstade på när Frodo och Sam möter alverna.
För jag gillade inte riktigt att PJ hade tagit bort scenen med Gildor så jag hoppas att det är han och hans alver som Danne syftar på.
Nja, scenen med Gildor Inglorion av Finrods hus är fortfarande borta... Men man kan väl se det som att det är Gildors sällskap vi får se på håll.

Användarvisningsbild
Lindir
Medlem
Inlägg: 2811
Blev medlem: 27 mars 2002, 00:21
Ort: Göteborg

Inlägg av Lindir » 10 september 2002, 23:53

Är det sant, finns det ännu mer slagsmål med grottrollet!? Bevara oss! Det påminner inte om något jag någonsin har associerat med Tolkien ...

Nej, jag röstar på Sam & Frodo ser alverna, av följande skäl:
1. Mer alver
2. Mindre action
3. Mer avståndsscener

Litet mer om Galadriels gåvor skadar inte hellre.

Trippad kick
Medlem
Inlägg: 373
Blev medlem: 27 juli 2002, 18:43
Ort: fattar inte?!

Inlägg av Trippad kick » 11 september 2002, 00:05

Det där är det som jag också vill se fast jag måste tillägga Gröna Draken och lite mer Fylke...

Användarvisningsbild
Gilithil
Medlem
Inlägg: 969
Blev medlem: 26 mars 2002, 21:46
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Gilithil » 11 september 2002, 17:42

3. Mer avståndsscener
jag älskar sånna :D en del av charmen med de första star wars-filmerna var ju att det var mycket sånt, och de har det ju helt tappat i de nya filmerna...

Skriv svar