Försmak av extrascenerna på november-DVD:n

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.

Vilket av dessa tillägg ser ni mest fram emot?

Mer scener från Sällskapets färd in i Lórien
1
4%
Förlängd inledning, med fler bilder från Fylke
3
12%
Galadriels gåvoscen
6
23%
Förlängd scen med grott-trollet
2
8%
Frodo & Sam ser alverna på väg att lämna Midgård
9
35%
Fler scener i Vattnadal
0
Inga röster
Hobbitarnas partykväll på Gröna Draken
3
12%
Ytterligare en titt på Gollum
2
8%
Annat
0
Inga röster
 
Antal röster: 26

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Försmak av extrascenerna på november-DVD:n

Inlägg av Danne » 8 september 2002, 14:51

På augusti-DVD:n med bioversionen finns en liten förtitt på vad specialversionen som släpps i november kommer att innehålla. Det mest spännande i den förtitten är de glimtar av extrascener som vi diskuterat en del här. För alla de som inte har DVD:n kommer här en liten redogörelse för vilka scener det rör sig om.

- Scenen där Frodo & Sam en kväll på sin resa ligger gömda i ett buskage i Fylke och ser ett alvsällskap färdas mot väster. Mycket vacker scen!
Frodo: "They're going to the harbour beyond the White Towers... to the Grey Havens."
Sam: "They're leaving Middle-earth."

- En förlängd scen mellan Aragorn och Boromir i Vattnadal:
Boromir: "Who are you?"
Aragorn: "I'm friend to Gandalf the Grey."
Boromir: "Then we are here on common purpose."

- Här får man även se en bild, som jag har lite svårt att tyda, men jag tror att det är sällskapet i Lórien en natt uppe i en talan.

- Elrond säger farväl till Sällskapet. Även bilder på när de lämnar Vattnadal, och Aragorn tar avsked av Arwen.
Elrond: "The Ringbearer is setting out on the quest of Mount Doom. On you who travel with him, no oath or bond is laid to go further than you will."

- Gandalf talar med Frodo om Ringen. Under tiden får vi även se bilder på när Isildur tar på sig Ringen när hans sällskap överfallits av orcher, Bilbo i Baggershus griper hårt om Ringen, samt Gollum följande Sällskapet på en flytande stock.
Gandalf: "You feel its power growing, don't you?"
Frodo: "Who the do I trust?"
Gandalf: "Trust your own strength. There are many perils in this world. Evil will be drawn to you from outside the Felloswhip... and I fear from within."

- Ett montage av diverse bilder ur scener:
- Sällskapet blickar ut över ett soldränkt Lórien, mot Caras Galadon.
- Galadriel i sin svanbåt.
- Aragorn smeker kinden på en staty av en kvinna.
- Sällskapet står på rad, och får gåvor av Lóriens alver.
- Galadriel lyfter Aragorns haka.
- Legolas beundrar en ny båge.
- Hobbitarna festar på Gröna Draken.
- Gandalf och Legolas ser ned i en avgrund i Moria.
- Gandalf orerar på Elronds Rådslag.
- Grott-trollet fångar Boromir med sin kedja, och dänger in honom i väggen.
- Sam får ett alvrep av Galadriel.
- Gimli sitter i båten och blickar ut i fjärran, tänkande på Galadriel.
Galadriel: "And what gift would a dwarf ask of the elves?"
Gimli: "To look upon the Lady of the Galadrim one last time."

- Bilder från Fylke på glada hobbitar i lantarbete. Bilbo sitter inne i arbetsrummet på Baggershus och skriver i sin bok.
Bilbo: "A hobbit's tale, by Bilbo Baggins."

En scen mellan Frodo och Sam.
Frodo: "You can't help me, Sam. Not this time."

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 8 september 2002, 16:06

För mig som Galadriel-fantast ser jag mest fram emot gåvoscenen och mer av Lórien. Jag blev lite besviken i vintras när gåvoscenen inte var med och att dom inte visade den glada och trevliga sidan av Galadriel.... Men nu är det bara två månader kvar tills jag får se de scenerna. JIPPI!!!!!!!!!! :D :mrgreen: :P :)

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 8 september 2002, 16:12

Håller med dig. Ska bli roligt att se gåvorna, och som du sa, den glada, trevliga sidan av Galadriel. Förresten, är trailern till TTT med på Extented version?

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 8 september 2002, 16:31

vad jag har hört ska det vara fyra DVD-skivor på extended version, så Flikkan, var bara lugn, det finns nog plats för en trailer på nån av dem....

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 8 september 2002, 16:37

Bra... Trailern var väl med på första DVDn va? Så inte överraskande om den dyker upp där med, nää :)

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 8 september 2002, 18:06

Trailern till "Två Tornen" (om du med "trailer" menar den filmsnutt som visades i slutet av "Fellowship") finns inte med på augusti-DVD:n. Däremot finns en 10 minuter lång "preview", med intervjuer och bakom kulisserna-material.
Bra... Trailern var väl med på första DVDn va? Så inte överraskande om den dyker upp där med, nää
Inget av det material som finns på augustiutgåvan kommer finnas med i november. Det är en av poängerna med att ha båda... :D

Trippad kick
Medlem
Inlägg: 373
Blev medlem: 27 juli 2002, 18:43
Ort: fattar inte?!

Re: Försmak av extrascenerna på november-DVD:n

Inlägg av Trippad kick » 8 september 2002, 18:07

Danne skrev: - Aragorn smeker kinden på en staty av en kvinna.
"
Fy Aragorn, du har ju Arwen...

Eftersom PJ lyckades så bra med Fylke vill jag se mer av det och så självklart Gröna Draken :)

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 8 september 2002, 18:15

Ser att det är någon som svarat Grottrollet... Själv så gillade jag verkligen inte den scenen, den är redan för utdragen och ganska dryg. Dessutom vart det för mycket Disney över det hela när den kom in. Plus att en massa fåniga repliker sades... Nej, usch, honom hade filmen klarat sig utan!

Inget av det material som finns på augustiutgåvan kommer finnas med i november. Det är en av poängerna med att ha båda...

Vaa..? Och jag som tvingade min syrra att inte köpa första DVDn för att det skulle vara onödigt med två...Jevlar.

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 8 september 2002, 18:21

:lol: Hur vore det om du läste allt som skrevs här... Jag tror jag har nämnt det åtminstone 3 ggr! :P

Nåja, det är ju inte direkt för sent! Den finns väl fortfarande att få tag på!!! 8)
Fy Aragorn, du har ju Arwen...
Jag har läst att Aragorn i Vattnadal går och besöker sin mors grav. Det skulle kunna vara den scenen...

Användarvisningsbild
Flikkan
Medlem
Inlägg: 1010
Blev medlem: 24 mars 2002, 15:08
Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)

Inlägg av Flikkan » 8 september 2002, 18:22

Jag har läst det, vet att du har skrivit det... Men jag har helt enkelt glömt bort det. Men nu när du säger det så kommer jag ihåg det igen.

Dumma dumma Ssofia... (svära en massa)

Danne
Medlem
Inlägg: 1618
Blev medlem: 23 mars 2002, 23:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Danne » 8 september 2002, 18:26

Fast som tröst kan jag ju säga att dokumentärerna som finns på augustisläppet inte är så fantastiskt djupgående precis. De bästa delarna är just tjuvtitten på Specialversionen och på "Two Towers"...

Och så själva filmen förstås...

Someone
Medlem
Inlägg: 400
Blev medlem: 15 maj 2002, 21:44
Ort: Svea Rikes Huvudstad

Inlägg av Someone » 8 september 2002, 18:50

Självklart "Galadriels gåvoscen".. mkt stark i boken :)

Användarvisningsbild
Ioreth
Medlem
Inlägg: 137
Blev medlem: 24 mars 2002, 12:38
Ort: Sverige

det saknas ett alternativ :-)

Inlägg av Ioreth » 8 september 2002, 19:51

"allt"
(förutom extra grott-troll-scener dock, action har bio-versionen redan nog av i mina ögon :) ... )

Användarvisningsbild
Elrond
Medlem
Inlägg: 131
Blev medlem: 6 september 2002, 23:07
Ort: Vattnadal

Inlägg av Elrond » 8 september 2002, 20:13

en förlängd Aragorn-Boromir scen i Vattnadal hade vi verkligen klart oss utan, redan som den ser ut nu så är den bara en tråkig paus där Boromir får tycka lite synd om sig själv.... den killen har ganska allvarliga problem.... pappan som har för höga krav på honom osv..... men det visar sej ju sen i filmen att Boromir uppfyller alla människors kriterier:girig och svag i sinnet..... t.o.m en Hob klarar ringen bättre än en stor krigare som Boromir.... näe, inga mer scener med honom tack!!! :x

Trippad kick
Medlem
Inlägg: 373
Blev medlem: 27 juli 2002, 18:43
Ort: fattar inte?!

Inlägg av Trippad kick » 9 september 2002, 07:40

Danne skrev:
Jag har läst att Aragorn i Vattnadal går och besöker sin mors grav. Det skulle kunna vara den scenen...
Aragorns mors grav finns väl inte i Vattnadal?
Annars så är Boromir skön och det kan vara bra för folk att se lite mer om honom så de också bildar den uppfattningen :)

Skriv svar