flest Uruk-hai, Sauron eller Saruman?

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zagat
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
Ort: svealand

flest Uruk-hai, Sauron eller Saruman?

Inlägg av Zagat » 25 mars 2007, 01:24

En vän till mig (får stå namnlös) säger att Saruman hade fler Uruk-hais än Sauron och baserar det på att det stor om det i boken, personligen tror jag Sauron har mer då mordor är mycket störe yta för små orcer,uruks och uruks-hais att växa och slås på, och så är jag rätt säker det inte står att någon har mer, men någon här kanske vet mer om saken :).

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Inlägg av Dûrion Annûndil » 25 mars 2007, 23:52

Saruman är den som skapar Uruk Hai i Isengård genom experimenterande med att korsa människor med orcher, så Sauron har inga Uruk Hai. Och varför skulle Sauron bry sig om sånt? Han har massor av Orcher och onda människor, och gömmer dem dessutom under ett mörkt moln så att han slipper bry sig om att göra sina orcher ståndaktiga mot solsken...

Mvh -Dan

Användarvisningsbild
Ori
Medlem
Inlägg: 1064
Blev medlem: 23 mars 2002, 22:53
Ort: Hbg/Maria Park

Suck....

Inlägg av Ori » 26 mars 2007, 08:01

Dûrion Annûndil skrev:Saruman är den som skapar Uruk Hai i Isengård genom experimenterande med att korsa människor med orcher, så Sauron har inga Uruk Hai.
....
Mvh -Dan
Fel, detta är en ständigt ständigt återkommande "myt", så återigem länkar jag till den första tråden om ämnet:
Sauruman

--
Jörgen

Användarvisningsbild
Zagat
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
Ort: svealand

Inlägg av Zagat » 26 mars 2007, 17:19

det förklarar vem som skapade dom och att båda hade dom, men det visste jag och svarade inte mycket på min fråga då den är om vem som hade mest

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Re: Suck....

Inlägg av Dûrion Annûndil » 26 mars 2007, 17:44

Ori skrev:
Dûrion Annûndil skrev:Saruman är den som skapar Uruk Hai i Isengård genom experimenterande med att korsa människor med orcher, så Sauron har inga Uruk Hai.
....
Mvh -Dan
Fel, detta är en ständigt ständigt återkommande "myt", så återigem länkar jag till den första tråden om ämnet:
Sauruman

--
Jörgen
Oops! Jag måste nog läsa böckerna återigen, för det var nog filmen jag fått namnet och kopplingen ifrån...

Användarvisningsbild
Zagat
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
Ort: svealand

Inlägg av Zagat » 2 april 2007, 17:55

ingen som vet? kan ni inte spekulera äns?

myom
Medlem
Inlägg: 315
Blev medlem: 21 januari 2004, 13:03
Ort: Gävle

Inlägg av myom » 2 april 2007, 18:19

Min helt okvalificerade gissning är att det finns många fler Urukar i Saurons tjänst än Sarumans. Saurons styrkor är mycket äldre, mer spridda och allmänt större än Sarumans. Tänk på att hans styrkor härjat i allt från norra Mirkwood (mörkmården?) till söder i Khand, Gondors utkanter i väst och vem vet hur långt öster medan Saruman hade ett litet område att hålla innan hans utmarsch. Min slutsats är att Saruman kanske hade mer Urukar koncentrerat medan Sauron hade fler totalt sett, över en större area.

Användarvisningsbild
Zagat
Medlem
Inlägg: 282
Blev medlem: 28 april 2004, 20:11
Ort: svealand

Inlägg av Zagat » 3 april 2007, 19:44

exakt vad jag tänkte själv, vad man kan se på ytan så kan sauron ha otroligt mycket fler än vad saruman kunde få up men behövde någon annan som bekräftade det=P

Skriv svar